Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nog niet zeker, in het verleden heeft Team Ninja al zijn games op PC uitgebracht dus de kans is groot, de vraag is hoe lang ze een exclusiviteit hebben getekend bij Sony.Zijn er al plannen om het uit te brengen voor de PC? Heb paar maandjes terug m'n ps5 buitengegooid omdat ik die quasi nooit gebruikte, maar dan beginnen ze uiteraard weer top games alleen voor console uit te brengen.![]()
De musketiers zijn toch ook met 3?De co-op blijkt met 3 personen te zijn.
Beetje raar want in de preview zijn ze gewoon telkens met 3 op 1 vijand aant slaan. Ziet er wat loos uit.

Is natuurlijk mijn persoonlijke mening en die gaat niet op gaan voor iedereen eh. Er gaan ongetwijfeld mensen zijn die deze top vinden en daar hun eigen redenen voor hebben die niet per se fout gaan zijn. Voor mij komt het er kort samengevat op neer dat ik weer weet waarom ik geen AC games meer speel. En als deze stijl game je aan staat zijn er betere alternatieven vind ik persoonlijk, zijnde Sekiro en Ghost of Tsushima.Ik wacht wel tot die op PS+ komt. Komt die niet, is het ook maar zoBedankt voor de uitgebreide update.
Het enige dat mij doet denken aan AC in dit game is dat er veel te doen is op de map.Ik heb gisteren de game op easy ( dawn is dat zeker? ) gezet.
Vind em op deze manier veel aangenamer spelen om eerlijk te zijn. De combat was niet per sé heel moeilijk tot op dit punt maar ik vond hem wel veel te sponsig. Gewone mobs voelden soms aan alsof ze meer hits nodig hadden dan sommige mini bosses. Denk dat het vaak af hing van het level van de vijand ten opzichte van je eigen level etc. De animaties en stijlen en zo vind ik allemaal wel iets hebben in de combat, maar de effectieve combat zelf op technisch vlak ( HP, de stagger mechanic, hyper armor, etc etc) vind ik vrij zwak in deze game. Een zware stap terug van WoLong om eerlijk te zijn. Dat spel was veel moeilijker dan deze maar voelde tijdens de fights veel beter aan. Ik heb hier echt vaak geen beeld van de vijanden, zelf niet met hun symbolen van wie sterker is en wie zwakker, soms is zo een elite neer in 2 slagen, soms moet je een trash mob 15 keer slaan. Het voelt allemaal zo random met momenten en er is geen consistente flow. Again dit heeft volgens mij allemaal te maken met de levels waarop je zelf en de vijand zit op dat moment. Maar daar ben ik dus echt geen fan van en was ook een mayor complaint toen ik destijds die nieuwe AC games speelde.
Hoe ik het gisteren tegen een kameraad zei was: Ze hebben zo danig veel gekeken naar wat AC doet dat ze ook de grootste flaws van de AC games mee hebben overgenomen. Zijnde die fluctuatie van levels, bloated events, mechanics en features als ook de gigantische overload aan gear en loot, was ik geen fan van in AC, Nioh of WoLong. Je bent heel de tijd met die loot bezig die 9/10 echt waardeloos is en je gewoon maar mee sleurt om dan te verkopen voor niks of kapot te maken. Moesten shops dan nog nuttige dingen verkopen of laten craften ok.. maar tot nu toe nog nergens iets gevonden dat de moeite was om te kopen of craften.
En dan komen we terug bij het punt van veel te veel bloated mechanics en features. Waarom moeten zo games 50 verschillende mechanics hebben...? Hou het bij 20 goed uitgewerkte features ipv 50 onafgewerkte. Der is zo veel dat je kan doen overal, maar veel dingen zijn het echt niet waard qua loot of voelen niet echt als iets interessant om je mee bezig te houden. Het is echt de klassieke AC ervaring, veel te doen, maar niks memorable of echt interessant op zichzelf.
Het is absoluut niet slecht ook niet, maar voor mij wel het zwakste wat TN al gemaakt heeft, heel ambitieus wel... maar een jaartje of zo te vroeg uit de oven gehaald. Ook voor een Sony exclusive titel echt wel eentje dat zwaar onder het geen dat we gewoon zijn zit. En dan laat ik de gfx hier nog buiten... want die zijn zelf voor een PS4 game zwak. Maar stoor ik me minder aan, er zijn jammer genoeg gameplay gewijs dingen die me harder "storen" en dat is eigenlijk nog de jammerlijkste conclusie als ik er over na denk.
Mijn advies voor deze game: Als ge houd van AC like games... zeker de moeite. Hou je van games zoals Nioh en WoLong, minder de moeite. Het is ook geen "slechte" game tho, ga hem ook gewoon verder spelen en kijken wat er nog komt. Maar het op easy zetten was voor mij wel nodig om het allemaal wat vlotter en sneller te maken.
- Bloated map met veel activiteiten om je bezig te houden.Het enige dat mij doet denken aan AC in dit game is dat er veel te doen is op de map.
Voor de rest niet echt.
Hier had ik het niet over, want dat is inderdaad wel duidelijk.De symbolen bij de enemies zijn toch makkelijk te herkenne, blauwe driehoek die omhoog wijst betekent dat jouw vechtstijl effective is tegen het type van de enemy, een wit gelijk teken is dezelfde vechtstijl en een rood driehoek dat naar beneden wijst betekent dat jouw vechtstijl niet effective is tegen de vijand.
Eigenlijk gewoon op de kleurkes letten, blauw is goed, wit is gelijk en rood is niet goed.
Klopt, en ik zei het er ook bij dat ik dat in die games ook een zwakker punt vond. Maar het is niet omdat het iets is dat ze nog al gedaan hebben dat het daarom leuk is... Het kan wel tellen als punt dat het niet overgenomen is van AC omdat ze het in hun vorige games ook al deden... dat dan weer wel.Loot was gekend je had veel loot bij Nioh en Wo Long das niks nieuws bij Team Ninja.
Dit is zelf voor PS4 een zwakke game grafisch.De gfx zijn idd zwak, als je RT of zelfs prioritse gfx neemt als optie keldert de fps en ziet de game er ook niet zo speciaal uit onder die opties.
Prioritse FPS is goed vind ik en is on par met PS4 gfx.
Voeg dit toe aan puntje één samen met al de rest.Ik vind het juist andersom deze game heeft weinig met AC te maken behalve dan de sneak mechanic en enemies die je vanachter kan besluipen en afmaken.
Ik was een grote fan van WoLong, echt veel gespeeld en geplat, maar deze game zit er ver van op veel momenten. Zoals @FreakyJP net nog poste is binnen een missie het gevoel dat je iets speelt zoals een WoLong veel groter. Maar het spel speelt zicht 60% af in de open wereld en buiten de missies en daar is het gewoon een AC game in hart en nieren met een iets andere combat.De game lijkt wel veel op Nioh en Wo Long en als je daarmee fun had, ga je hiermee ook fun hebben. en tis open world.
In WoLong kon ik echt alle vijanden goed lezen en waren de combat encounters echt veel meer balanced. Ze waren veel moeilijker ook, maar ze waren op een veel betere manier gebracht. Al moet ik hier ook wel zeggen dat ik vooral spreek uit de open world ervaring, binnen missies lijkt dit meer on par te zijn maar dan veel simpeler.Nu de enemies die zijn moeilijker te lezen dan Nioh en Wo Long ik kan moeilijk parriyen soms lukt het soms niet.
Ik speel gewoon op easy, daardoor zijn sommige enemies makkelijker maar ik krijg soms nog altijd op mijn doos van sterkere enemies.
Eens je in een missie zit, is het inderdaad gewoon Nioh/Wo-long, maar de open wereld voelt toch zeer AC-achtig aan, met al die verschillende collectibles en dingen die te doen zijn.
Correct me if i'm wrong maar die open world, kan je toch bijna met elke game vergelijken dat het gelijk AC is.- Bloated map met veel activiteiten om je bezig te houden.
- Rewards van al deze activiteiten zijn het vaak niet waard.
- Massa aan loot waarvan 90% gewoon om weg te gooien is.
- Een verhaal dat er is gewoon om je door het spel te proberen leiden maar eigenlijk niet echt veel zegt.
- Een skill tree met eigenlijk echt weinig diepgang. Beperkt in veel opties in het begin ondanks dat je veel skill points hebt, maar de helft niet kan doen omdat je daar andere skill points voor nodig hebt die je amper krijgt in het begin.
- Een overdaad aan veel te veel submechanics die allemaal samen voor veel chaos zorgen terwijl hier en daar wat dingen weg nemen het spel meer gestroomlijnd zou maken. Neem als voorbeeld Sekiro, dat deed het met een heel pak minder toeters en bellen, maar de 5 mechanics dat het had om je personage uit te bouwen waren wel heel strak en to the point.
- De klassieke ga wat kampjes overnemen om meer stuf op je map te unlocken, IPV fog weg te doen tonen ze je hier gewoon meer iconen op de map naarmate je verder collect. Is gewoon hetzelfde principe maar anders uitgewerkt. ( Kuddos dat ze het net iets anders proberen )
Hier had ik het niet over, want dat is inderdaad wel duidelijk.
Ik had het over dat een vijand met boven zijn bar 1 rank streepje in twee verschillende kampen een groot verschil kan zijn in hoe sterk die effectief is. Afhankelijk van welk kamp je binnen gaat kan de "kapitein" van kamp 1 zwakker zijn dan de rank 1 vijand van kamp 2. Dit is bij het betreden van een kamp totaal niet duidelijk, dit weet je alleen door in je map te gaan kijken naar het required lvl van dat kamp en die levels zijn een beetje all over the place. Iets dat je in AC games ook had, daar was er een groot verschil tussen een mob vechten van je eigen level of eentje dat 2 levels hoger was dan jou, die waren in eens 10 keer sterker ook al was het dezelfde vijand van dezelfde rank met dezelfde wapens en armor, gewoon een andere cijfertje in de database die hun level bepaalde. Niet mijn favoriete game design.... en echt letterlijk iets uit AC.
Klopt, en ik zei het er ook bij dat ik dat in die games ook een zwakker punt vond. Maar het is niet omdat het iets is dat ze nog al gedaan hebben dat het daarom leuk is... Het kan wel tellen als punt dat het niet overgenomen is van AC omdat ze het in hun vorige games ook al deden... dat dan weer wel.
Dit is zelf voor PS4 een zwakke game grafisch.
Voeg dit toe aan puntje één samen met al de rest.
Ik was een grote fan van WoLong, echt veel gespeeld en geplat, maar deze game zit er ver van op veel momenten. Zoals @FreakyJP net nog poste is binnen een missie het gevoel dat je iets speelt zoals een WoLong veel groter. Maar het spel speelt zicht 60% af in de open wereld en buiten de missies en daar is het gewoon een AC game in hart en nieren met een iets andere combat.
In WoLong kon ik echt alle vijanden goed lezen en waren de combat encounters echt veel meer balanced. Ze waren veel moeilijker ook, maar ze waren op een veel betere manier gebracht. Al moet ik hier ook wel zeggen dat ik vooral spreek uit de open world ervaring, binnen missies lijkt dit meer on par te zijn maar dan veel simpeler.
Voor de rest zijn er eigenlijk nog een paar combat zaken die mij wat storen en dat is dat je eigen Ki en die van de vijand echt niet on par is. Je bent zelf de grote gevaarlijke Ronin, maar bent wel veel zwakker en makkelijker vatbaarder voor Ki stagger dan gelijk welke vijand. Zelf 5 keer slaan op iemand die je aanval blokkeert gaat voornamelijk je eigen KI doen laten zakken dan die van de vijand wat ik vrij raar vind. Terwijl de vijand dan wel kan liggen aanvallen en zelf special moves spammen. En zelf als je deze countert moet je dit meermaals doen om hem 1 keer te doen staggeren, terwijl jezelf als speler niet anders moet doen dan maken dat je Ki terug omhoog is of ze hebben met 1 goeie aanval genoeg om je toe doen staggeren. Dat hele systeem voelt vrij unbalanced en is voor mij de reden geworden dat ik het op easy gezet heb. Ik vond het heen en weer geslinger in het gevecht niet echt rewarding zoals bij Sekiro of WoLong. In Sekiro voelt dit zo goed om iemand echt te overmeesteren en die dans in het gevecht aan te gaan. Hier is het echt meer van ja ok het duurt lang en je moet bewust soms eens inhouden ook etc etc.
Nog te zwijgen van die button layout in dit spel xD
Ik doe alles misschien slechter overkomen dan het is, maar mijn hoofd punt is, voor mij blinkt Ronin nergens in uit. Het leent heel veel van veel games sommige dingen goed, andere dingen slechter, maar wat me vooral op valt is dat het niks unieks brengt en in niets uit blinkt. Vandaar dat ik zo iets heb van, is het slecht.. nope, is het een must play, ook nope... Het is gewoon een ok game...
Klopt veel open world games hebben dat, GoTs ook zeker en vast en ergens geef ik je wel gelijk dat Ronin misschien eerder richting GoTs gaat op dat vlak dan naar AC want die zijn inderdaad nog veel meer bloated met stuf to do. Ik denk dat ik misschien iets te veel de nadruk leg op AC ook wanneer het soms misschien niet nodig is. Het is meer die klassieke open world trope die ik toch al snel gezien heb en denk van "ok I get it..."Correct me if i'm wrong maar die open world, kan je toch bijna met elke game vergelijken dat het gelijk AC is.
Ghost of Tsushima was toch ook zo je moest de kampen in de open world uitschakelen en collectibles doen en ook aan shrines iets doen gelijk je hier moet prayen. En zo bloated is die map niet, AC en Ubisoft blinkte daarin uit.
Hier is het gewoon camps clearen, katten aaien voor dat currency, shrines en locaties bezoeken.
Over die enemies, nu snap ik je maar ik ben nog geen kamp tegen gekomen waar een enemy met 1 streep sterker is dan de leider van die kamp.
Meestal kun je ook die 1 streep enemies afmaken met uw boog als je op hun hoofd mikt.
En het is toch duidelijk wie de leider is van die kamp heeft een grote gelijk teken boven hun.
Onder heb heb je formidabble enemies zijn ook duidelijk aangeduid (vind ik)
Ivm mechanics is deze game toch simpeler, ik vond Nioh 2 veel ingewikkelder. Sekiro heb ik nooit gespeeld dus no comment.
En Wo Long was een game waarin je gewoon eigenlijk moest counteren bijna en niets anders, dat werd ook rap ééntonig.
I dunno ik heb totaal een andere ervaring in deze game en amuseer mij rot al weet ik dat op den duur die camps clearen ééntonig gaat worden maar voor het moment I like it.
Correct me if i'm wrong maar die open world, kan je toch bijna met elke game vergelijken dat het gelijk AC is.
Ghost of Tsushima was toch ook zo je moest de kampen in de open world uitschakelen en collectibles doen en ook aan shrines iets doen gelijk je hier moet prayen.