Rijkste 10% bezit meer dan 55% vh nettovermogen

Ik vind dit:

  • Geen probleem

  • Schandalig

  • Overdreven


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Vandaag in de media (Nationale bank van Belgie): De rijkse 10% vd Belgische bevolking bezit 55% vh nettovermogen.
Nee dat staat er niet (of nieuwsblad heeft het fout in hun krant gezet)

Totale rijkdom = 50% armste en 50% rijkste. Dan is 91.6% daarvan bij de 50% rijkste en 8.4% is dan bij de 50% armste wat 100% is.
Van die 91.6% (die van de 50% rijkste) is zo'n 55% in handen van de 10%. Dus 10% vd 50% rijksten. NIET 55% van alles dus.
 
Typisch denken mensen altijd dat die 10% rijksten "de anderen" zijn. Maar het feit dat als ze op hun werk rondkijken, statistisch gezien 1/10 collega's daar bij zit, dan is het plots iets helemaal anders. Of op een familiefeest met 10 man, dat ze dan vinden dat daar 1 iemand kapotbelast moet worden...
Want elke werkplek en familie is perfect representatief voor de maatschappij natuurlijk. Best zien dat ik 10 kinderen heb zodat er eentje bij is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Want elke werkplek en familie is perfect representatief voor de maatschappij natuurlijk. Best zien dat ik 10 kinderen heb zodat er eentje bij is.
Vandaar dat er ook staat "statistisch gezien" he ;).

Maar kijk naar de thread met "tot welk klasse behoor jij" op dit forum. Het loopt hier vol met mensen die bij de rijken horen, maar daar dan gaan verkondigen dat ze toch maar lower middle class zijn volgens hun.
 
Terug
Bovenaan