Review: Jurassic World Evolution 2: Early Cretaceous Pack

Jurassic World Evolution 2 is een heel vermakelijk spel en heeft ondertussen al de eerste lading downloadbare content ontvangen. Dit in de vorm van het Early Cretaceous Pack waarin vier virtuele dino's zitten waarmee je je dinopark kunt uitbreiden. In tegenstelling tot de downloadbare content van bijvoorbeeld Planet Zoo (van dezelfde ontwikkelaars), krijg je hier geen extra voorwerpen om je park mee aan te kleden. Is de DLC dan wel het aanschaffen waard? Je leest het in deze (korte) review.

Toen ik de vraag kreeg of ik het Early Cretaceous Pack wou reviewen, stemde ik volmondig in. Tot ik besefte wat de downloadbare content te bieden heeft: slechts vier nieuwe dinosaurussen, niets meer en niets minder. Ik besefte dan snel dat het geen eenvoudige opgave zou worden om daar iets over neer te pennen. En dat is dus ook waar ik enige tijd mee worstelde. Maar ... De aanhouder wint!

Kronosaurus.jpg


Vier nieuwe soorten

Jurassic World Evolution 2 is een vermakelijk spel waarin je een dierentuin kunt bouwen. In plaats van de doordeweekse dieren die je te zien krijgt in de Zoo van Antwerpen, kun je aan de slag met alles wat met het dinosaurussentijdperk te maken heeft. Je weet wel, die prehistorische beesten waarvan velen wel een stukje mens lusten. Hoewel de game al een groot aanbod aan prehistorische reptielen aanbiedt, vindt de ontwikkelaar het niet genoeg en heeft het een aantal nieuwe dino's geïntroduceerd. Helaas niet gratis, maar met een prijskaartje van acht euro, wat neerkomt op twee euro per dinosaurus. De dino's zijn echter niet van de minste en zelfs met het beperkte aantal wordt er een verscheidenheid aangeboden. Zowel te land, ter zee en in de lucht komt aan bod in het Early Cretaceous Pack.

Vier interessante beesten, maar aan een hoge prijs.


Laat me beginnen met de meest interessante van de vier: de Kronosaurus. Dit reptiel leeft in water en vertegenwoordigt dus het 'ter zee' uit vorige alinea. Op het eerste zicht doen ze erg aan de Mosasaurus denken die we allemaal wel kennen uit de film Jurassic World. Deze dino is een welkome aanvulling voor je park, want hij is heel erg populair bij de bezoekers en zorgt voor een ware toeloop van toeschouwers. Dat het een van de grootste pliosaurussen is die ooit heeft bestaan, heeft daar uiteraard iets mee te maken. Daarnaast is hij best angstaanjagend door krokodilachtige bek. Ook werd de soort vernoemd naar Kronos, een van de titanen uit de Griekse mythologie.

Minmi.jpg


Iets schattiger

De andere drie toevoegingen hebben een hogere schattigheidsfactor, maar dat betekent niet dat je bezoekers er niet van zullen houden. De Wuerhosaurus doet denken aan een Stegosaurus en dat is niet geheel onlogisch aangezien ze uit dezelfde familie stammen. De Minmi is dan weer familie van een andere bekende soort: de Ankylosaurus. Je weet wel, de dino die zijn staart gebruikt als een goedendag. De Minmi is beter beschermd tegen de vleesetende dino's door zijn horizontaal geplaatste beenplaten op de rug. Deze twee vertegenwoordigen het 'te land'-gedeelte, terwijl de Dsungaripterus je meeneemt naar de lucht. Dit vliegende reptiel doet je ongetwijfeld denken aan de Pterodactyl uit de Power Rangers Jurassic World. Deze laatste is dan ook een van de twee meest interessante toevoegingen aan Jurassic World Evolution 2. Ze hebben opnieuw allemaal hun eigen eisen en vereisten en voegen wat extra variatie toe, maar echt nodig is het uiteraard niet om de DLC in huis te halen.

Conclusie

Met Jurassic World Evolution 2: Early Cretaceous Pack haal je vier nieuwe dino's in huis. Twee landwezens, eentje dat zich thuis voelt in het water en de laatste verkent graag het luchtuim. De toevoegingen zijn interessant, maar beperkt tot vier dino's. Je haalt er wat extra variatie mee naar je dierentuin, maar een must is het niet. Kostprijs? Acht euro.

Over

Beschikbaar vanaf

9 december 2021

Gespeeld op

  1. PC

Beschikbaar op

  1. PC

Ontwikkelaar

  1. Frontier Developments

Uitgever

  1. Frontier Developments
 
Terug
Bovenaan