Jurassic World Evolution 2

Sim PC PS5 PS4 XBOX Jurassic World Evolution 2

Joeri

Hoofdredacteur
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
Roaaaarrrr


release: 9 november 2021
genre: strategy, management
dev: Frontier

Na de nieuwe films, tijd voor een nieuwe game.

Jurassic World Evolution 2 is the much-anticipated sequel to Frontier’s highly successful Jurassic World Evolution, building upon the groundbreaking and immersive 2018 management simulation. It introduces a compelling, new narrative campaign, incredible new features, and awe-inspiring new dinosaurs brought to life with captivating authenticity. Together with expanded construction and more customisation options, the result is an even bigger, better and authentic Jurassic World game.

 
  • Leuk
Waarderingen: Yurf
Zalig! Grote fan van Jurassic Park: Operation Genesis en de eerste JWE :love:
Wat ik wel irritant vond in de eerste Evolution is dat het soms niet goed "mag" gaan precies.
 
Komt hier ook sowieso in huis. JWE had niet de diepgang in creativiteit van een Planet Zoo maar ik heb me er toch stevig mee geamuseerd.

Ook leuk dat we nu maps over de hele wereld (of toch op zijn minste met verschillende biomes) zullen krijgen. De screenshots van in de woestijn zien er zalig uit!

 
De eerste onlangs gekocht. Oké ja, even gespeeld niet lang. Maar had nog niet het verslavende. Maar potentieel kan dat wel nog komen.

Ik hoop wel dat men tegenover JW:E1 een verbetering kan bieden. Anders heeft het niet echt veel zin voor een sequel te maken, dus ik vind wel dat dat "verantwoord" moet worden.

Er zijn zeker wel wat dingen waarop de game beter kan, en dat is met name qua content, om bvb. ook te focussen op de Jurassic oceans (en Triassic / Cretaceous Oceans), en de lucht met de Pterosaurs, maar ook eventueel op andere niet Mesozoicum-gerichte dieren eventueel.
 
Ik heb de eerste ook gespeeld maar ben gestopt omdat de contracts gewoon onnozel waren ,
ik heb graag een beetje realisme in een tycoon spel maar als een veiligheidsdirecteur zegt(geen zever echt een opdracht) : "ja we gaan de veiligheid testen door een grote carnivoor los te laten in een geopend park" ,zonder ontslagen te worden of zonder gevolg,
dan zet ik het spel uit.
 
Heb die ook op ps4 gespeeld en was mijn ding niet, zo een game is eerder voor PC denk ik.
 
de eerste was zeker goed te spelen op ps4
menu's en dergelijke waren goed uitgewerkt voor controller ... enige probleem op de ps4 pro was de fps. Eens je een groot park had was het een drama
 
Ik heb de eerste graag gespeeld maar het was me iets teveel dino-management en te beperkt in een unieke zoo bouwen. Maar wie de eerste gemist heeft, zal aan de nieuwe wel zeker een mooie game hebben. Vind het eerlijk gezegd straf dat er een vervolg komt, zeker omdat er geen film-gerelateerde hype meer is.
 
Ik heb de eerste graag gespeeld maar het was me iets teveel dino-management en te beperkt in een unieke zoo bouwen. Maar wie de eerste gemist heeft, zal aan de nieuwe wel zeker een mooie game hebben. Vind het eerlijk gezegd straf dat er een vervolg komt, zeker omdat er geen film-gerelateerde hype meer is.
Normaal gezien had deze wel samengevallen met de nieuwe film maar die komt pas volgend jaar door Covid.
Het ziet er wel naar uit dat de game een brug zal zijn tussen Fallen Kingdom en de nieuwe film Dominion.

De kritiek op het bouwen van een unieke zoo snap ik wel. Dat lijkt in deze versie toch beter te gaan worden, maar het zal natuurlijk nooit een Planet Zoo worden. Als je dat wil moet je misschien eens kijken naar Prehistoric Kingdom. Dat zou ook later dit jaar moeten uitkomen en lijkt de focus daar meer op te leggen.
 
In de laatste devlog hebben ze gezegd dat er een "Release via airlift" feature zal zijn. Dus gedaan met geklooi met hatcheries, gewoon eentje is genoeg :clap:
 
In de laatste devlog hebben ze gezegd dat er een "Release via airlift" feature zal zijn. Dus gedaan met geklooi met hatcheries, gewoon eentje is genoeg :clap:
Da's idd wel goed nieuws. Nu moest ik elke keer sedaten en dan via heli verplaatsen.

Wat mij in de eerste vooral stoorde is dat ze te pas en te onpas die hekkens probeerde kapot te doen voor geen reden :sop:
 
De eerste heb ik eens op Steam gekocht voor een paar euro ofzo.
Ik dacht, voor zo weinig geld, ik kan het maar uitgeprobeerd hebben.
Ondertussen al 32 uur gespeeld :)
Er is wel heel wat ruimte voor verbetering dus ik denk dat ik enkel al uit nieuwsgierigheid de tweede ook ga kopen :)
 
Terug
Bovenaan