RidderBauknecht
Well-known member
Met een serieuze kater kan ik nog steeds mijn eigen kleren aandoen en wandelen hoor. Ook nog een reminder dat Sanda Dia en die schachten geen water konden/mochten drinken: iets wat toch wel echt noodzakelijk is om de gevolgen van een zware alcoholintoxicatie te herstellen.Wat die gezien heeft is iemand die veel te veel gedronken had en ne serieuze kater had... En Sanda heeft daar zelf op geantwoord dat alles oké was he.
De volgende ochtend is hij niet hersteld, in die mate dat hij hulp nodig heeft bij het aankleden. Later kan hij enkel met ondersteuning stappen. Een groepje vriendinnen ziet de jongens rond 10:30 uur. In een verklaring aan de politie luidt het later: “Het is een donkere jongen, en toch zie je dat hij wit zag, hij was wat wit weggetrokken rond zijn neus.”
Die professor:
Ze stelt vast dat een van de jongens “echt niet goed” is. D., in een verklaring na Dia’s dood: “Aangezien de situatie bevreemdend overkwam en zij zich op privéterrein bevonden, gaf ik aan dat ik de politie zou bellen. Ze verzekerden me op dat ogenblik dat de doop praktisch gedaan was. Ik zei hun dat de drie geknielde studenten er erg vermoeid uitzagen. Er werd me gezegd dat ze de ganse nacht opdrachten hadden vervuld. De drie jongemannen zeiden niets.”
bronDe professor stapt in haar auto, maar bedenkt zich. Ze gaat opnieuw naar de studenten. Ze maakt zich vooral zorgen over Sanda Dia. “Ik zei dat iemand bij hem moest blijven als hij nadien zou gaan slapen. Ze beloofden me dit ten stelligste."
Alsof een professor geneeskunde in Leuven niet het verschil ziet tussen iemand met een kater en iemand die helemaal om zeep gezopen/gedoopt is. Die zag er dus na een nachtje slapen nog steeds uit alsof hij tot zonsopgang was doorgegaan, en dan moest het nog allemaal beginnen. De professor zei dus ook dat hij moest gaan slapen/rusten en dat er iemand bij moest blijven omdat hij er zo erg aan toe was. Toch ook geen standaardprocedure bij een kater hoor, dat er iemand moet waken.
Opnieuw: je minimaliseert.