Retro Retro gaming

- Apple Macintosh
- Atari ST
- 486DX40
- Pentium
- ... (weet niet wat ik hiertussen nog allemaal gehad heb van pckes :) )
- Ryzen 3600
- Ryzen 5800x3d (huidige situatie)

Al van jongs af aan dus al bezig met games en pc's in het algemeen.
Is ondertussen een hobby en een passie gebleven.

Zelf heb ik ook nog een PS3 en PS4 gehad.
Momenteel een PS5, maar die wordt eigenlijk niet zo veel gebruikt.

PC gamer in hart en nieren, kan PS5 ook wel smaken maar is toch nog anders.
 
Iemand idee hoe je Dino crisis 2 ergens kan spelen, ( behalve op de ps1 )

Als je ff zoek op google vind je wel downloadable pc versie (abandonware of in die genre) Ik zet er geen link naartoe want ben niet zeker dat het mag :)

Allé na de Commodore 64 mini te hebben aangeschaft heb ik mij nu de Amiga 500 mini gekocht :) https://tweakers.net/reviews/10014/thea500-mini-een-kleine-amiga-500-vol-nostalgie.html

Wou deze al lang hebben en zou het mij beklagen moest ik hem niet meer vinden. Echt zalig om daar terug is ee aan de slag te gaan en is echt nostalgie!
 
Iemand een idee of er reeds een expo/beurs bestaat waar de PC-games van de jaren 90 & 2000 in the picture staan? We kennen allemaal de retrostandjes op de gekende beurzen maar zelden wordt dit uitvergroot. Lijkt me nochtans echt iets waar veel uit te halen valt (Max Payne, Fifa 98, Rollercoaster Tycoon, GTA II of Soldier of fortune zijn maar enkele voorbeelden waar velen met nostalgie naar terugkijken, denk ik).
 
Iemand een idee of er reeds een expo/beurs bestaat waar de PC-games van de jaren 90 & 2000 in the picture staan? We kennen allemaal de retrostandjes op de gekende beurzen maar zelden wordt dit uitvergroot. Lijkt me nochtans echt iets waar veel uit te halen valt (Max Payne, Fifa 98, Rollercoaster Tycoon, GTA II of Soldier of fortune zijn maar enkele voorbeelden waar velen met nostalgie naar terugkijken, denk ik).
Zie je niet veel, zelf niet op grotere gaming/retro beurzen. Deze hebben ook amper tot geen waarde en is dus niet echt de moeite voor velen om te verkopen. Hier en daar zie je eens iemand met wat big box PC games, maar dat is meer uitzonderlijk.
 
Zelf begonnen op Atari 2600 -> C64 -> PC (286/486) -> PS1 -> PS2 -> Xbox -> dan wat pauze en nu speel ik soms wat op de kinderen hun XboxOne/SeriesS of op een PS4 die ik tweedehands had gekocht om de exclusives daarop wat te kunnen spelen.


Vroeger in Atari/C64/286 periode uiteraard ook lunaparken.
Voor wie die tijd eens wilt terug beleven als tip : Free Play in Lanaken. Staan wel behoorlijk wat games (en flipperkasten, airhockey tafels, ...) van vroeger (pacman, donkey kong, digdug, galaga, mk1+2, SF2, Simpsons, Turtles, wat railshooters, wat racegames, ...).

€15 inkom en dan mag je voor 4 uur alles gratis spelen (alles staat of 'free play' ingesteld).
 
Overigens nog een tip : Sommige retro herinneringen laat je beter zo....


Ooit eens Kickstart2 op C64 nog eens opgestart... man man...
Maar sommige games zijn wel nog echt plezant spelen. International Karate+ op C64 bijvoorbeeld, PrinceOfPersia op oude pc, ...
Oude PS1 games zijn over het algemeen allemaal heel slecht verouderd.
 
Zelf begonnen op Atari 2600 -> C64 -> PC (286/486) -> PS1 -> PS2 -> Xbox -> dan wat pauze en nu speel ik soms wat op de kinderen hun XboxOne/SeriesS of op een PS4 die ik tweedehands had gekocht om de exclusives daarop wat te kunnen spelen.


Vroeger in Atari/C64/286 periode uiteraard ook lunaparken.
Voor wie die tijd eens wilt terug beleven als tip : Free Play in Lanaken. Staan wel behoorlijk wat games (en flipperkasten, airhockey tafels, ...) van vroeger (pacman, donkey kong, digdug, galaga, mk1+2, SF2, Simpsons, Turtles, wat railshooters, wat racegames, ...).

€15 inkom en dan mag je voor 4 uur alles gratis spelen (alles staat of 'free play' ingesteld).
Staat TMNT en de simpsons daar nu?
Dan zijn er toch wel wat kasten bijgekomen.
En isd een toffe plek om eens een avond met vrienden door te brengen.


Weet er trouwens iemand een winkel/site die redelijk wat sega saturn en dreamcast aanbiedt?
Want die twee consoles zijn serieus ondervertegenwoordigd.
 
Staat TMNT en de simpsons daar nu?
Dan zijn er toch wel wat kasten bijgekomen.
En isd een toffe plek om eens een avond met vrienden door te brengen.


Weet er trouwens iemand een winkel/site die redelijk wat sega saturn en dreamcast aanbiedt?
Want die twee consoles zijn serieus ondervertegenwoordigd.
De laatste keer dat ik er was stonden die daar ja. 1,5 maand geleden ofzo.

Die 2 kasten hebben er ook altijd gestaan zolang ik er kom.
 
De laatste keer dat ik er was stonden die daar ja. 1,5 maand geleden ofzo.

Die 2 kasten hebben er ook altijd gestaan zolang ik er kom.
Ik heb die toch niet gezien toen ik er was.
Iets meer dan een jaar geleden.
Enfin, ook zonder deze twee was het zeker de moeite
 
Ik heb die toch niet gezien toen ik er was.
Iets meer dan een jaar geleden.
Enfin, ook zonder deze twee was het zeker de moeite
Is nog geen jaar geleden de eerste keer dat ik er kwam.
Staan in de eerste hal tegen de linkermuur als je binnenkomt. Langs MK1 en SF2.

Maar alles verhuist wel regematig.
 
For the record : TMNT is één van die games waarvan ik zo een "oei?" gevoel heb. Simpsons wel leuk.
 
"Oei, ik dacht dat het veel beter was"

Vond er niks aan tbh. Simpsons en Golden Axe (staat daar ook) zijn veel beter.

Het ergste was echter Turbo Outrun. Hoe slecht is dat....
 
Laatst bewerkt:
Voor mensen van Hasselt en omstreken; in stevoort is er een leuk retro winkeltje.
Op dit moment hebben ze daar nu een sega multimega te koop staan voor maar €1200.
Een koopje 😅
 
Voor mensen van Hasselt en omstreken; in stevoort is er een leuk retro winkeltje.
Op dit moment hebben ze daar nu een sega multimega te koop staan voor maar €1200.
Een koopje 😅


Wou het ook al posten toen hier vraag was voor dreamcast/saturn.
Lang geleden geweest en toen stond daar wel wat dreamcast spullen... Maar eigenlijk geen idee. Ligt hier om de hoek eigenlijk.
 


Wou het ook al posten toen hier vraag was voor dreamcast/saturn.
Lang geleden geweest en toen stond daar wel wat dreamcast spullen... Maar eigenlijk geen idee. Ligt hier om de hoek eigenlijk.
De winkel is pas nog wat uitgebreid.
Echt wel een toffe plaats voor wat weg te dromen
 
Als kind natuurlijk een aantal mini game consoles gehad met 1 spel erin, zoals Donkey Kong, Tetris, dat soort dingen.
Wat later een SEGA GameGear gehad, geweldig leuk apparaat vond ik dat, omdat de meeste een kleurloze GameBoy hadden, en ik wel kleurtjes had op m'n scherm :biglaugh: Veel games ervoor had ik niet, Sonic The Hedgehog zat erbij, dan zelfs nog wat games gekocht zoals Ayrton Senna's Super Monaco GP, Alien 3, Jurassic Park, Lemmings, Micro Machines, ... Is uiteindelijk stuk gegaan al was ik daar steeds erg voorzichtig mee. Het scherm begaf het (enkel nog een lijn in het beeld).
Hilarisch was dat je daar ook een TV tuner kon voor kopen, die had ik niet.

images


Later kwam de 486DX4-100 als eerste PC, eerst nog zonder geluidskaart, toen een AMD K6 denk ik, en dan telkens blijven upgraden.
De Sound Blaster 32-bit kwam er dan al snel bij, de 3DFX Voodoo als eerste 3D Kaart...

De games... Wolfenstein 3D, PinBall, Nascar Racing, X-Wing Fighter, Tie Fighter, IndyCar, Doom, Doom2, Heretic, Hexen, Duke Nukem 3D, Quake, Jedi Knight, ... stuk voor stuk revoluties in graphics & gameplay.
Iets wat de dag van vandaag nog amper te begrijpen valt. Floppy's kopiëren met diskcopy a: a: , originele floppy erin, kopiëren naar het geheugen, nieuwe floppy erin en kopiëren vanuit het geheugen, hahaha waar is de tijd!

Duke Nukem 3D was veruit mijn lievelingsgame, vooral die eerste episode was legendarisch!
Duke_Nukem_3D_Coverart.png
 
Duke Nukem was idd een machtig spel, veel gespeeld. Vandaar dat ik interesse heb ik een retrobeurs die zich richt op pc-games uit die en een wat latere periode. Niet alleen om te spelen maar ook om de trailers te checken, het ontstaan ervan te ontdekken of verhalen te horen over het spel (bv. geld geven aan een van de dames in de stripclub ;) )

Aah, nostalgie...
 
Terug
Bovenaan