Retro Retro gaming

Xbox 360 heb ik ook gehad heel goede console, maar ben toch naar ps3 gegaan .
En op de Game Boy Tetris kapot gespeeld.

Wie kent het speelmaranje nog ? ( oostakker )
 
1524967_10151786619781472_506266034_n.jpg
1488185_10151786619686472_1905949491_n.jpg
1476147_10151786620141472_1822271328_n.jpg
1476369_10151786620321472_514948646_n.jpg


Groot stuk van mijn Resident evil collectie
 
Xbox 360 heb ik ook gehad heel goede console, maar ben toch naar ps3 gegaan .
En op de Game Boy Tetris kapot gespeeld.

Wie kent het speelmaranje nog ? ( oostakker )
Ik ben er vroeger nog een paar keer geweest. Bestaat dat nog?

Zelden er iets gekocht, ik vond de games vaak in (te) slechte staat.
 
Ik ben er vroeger nog een paar keer geweest. Bestaat dat nog?

Zelden er iets gekocht, ik vond de games vaak in (te) slechte staat.
Online paar jaar nog eens gekeken, zijn prijzen waren echt heel duur.
Voor te ruilen was dit wel handig.
Heb daar ooit +-20 boxed n64 games ingeruild voor paar PS2 spellen...daar heb ik spijt van.
 
Hier begonnen met een Videopac G7000 die mijn grootouders hadden liggen (was van mijn nonkel). Daarna vooral op pc zitten spelen. Ik herinner mij nog veel diskettes te hebben gekocht in het Kruidvat en zelfs Flintstones (had geen geluidskaart en dat moederbord beepte gewoon de soundtrack, zalig) en Duke Nukem te spelen naast Atlantis en 'the Fly'. In mijn hoofd zat ik uren dat te spelen, maar in realiteit was dat veel te moeilijk voor een zesjarige en kwam ik nooit verder dan een level of 2.

Bij mijn verjaardag vroeg ik vaak games, maar was dat altijd een gedoe met kijken op de big boxen of onze computer dat spel kon draaien... (vaak gehoopt een Voodoo kaart te kunnen kopen, maar is er nooit van gekomen).

Daarna een Gameboy mogen kopen (toen de Color uitkwam gewoon de fat gekocht in Droomland) en Pokémon Red zitten spelen. Bij vrienden dan Tekken 3 ontdekt en een PS1 (gechipt, dat was idd toen zo'n tijd) mogen 2ehands kopen. Daarna alle consoles afgelopen, maar altijd Nintendo gekocht voor Pokémon en PlayStation (naast mijn pc).
 
Hier gestart met de NES en ne 486 waar windows 3.1 op stond. Was dan bij men nonkel die 5j ouder is als mij. Duck hunt, Pro Am, Super Mario 1 & 3… op de 486 was dat dan Wolfenstein 3D en Stunts 😍

Ergens tussen men 8-11j dan een Gameboy baksteen en SNES gekregen. Maat van me had in die tijd al vrij vroeg ne Playstation en da was echt ne wereld dat open ging tov de SNES. Na veel zagen en klagen dan voor men plechtige communie ook eentje gekregen met Ridge Racer Type 4 erbij.

Erna gewoon elke generatie PS afgegaan en tussendoor met MOH:AA ook een serieuzere pc gaming periode gehad. Good old times met Clanbase in de tijd 😍
 
Online paar jaar nog eens gekeken, zijn prijzen waren echt heel duur.
Voor te ruilen was dit wel handig.
Heb daar ooit +-20 boxed n64 games ingeruild voor paar PS2 spellen...daar heb ik spijt van.
Was inderdaad altijd heel prijzig maar als kind droomde ik daar echt weg, een huis vol games 😍
 
Begonnen met de SNES bij vrienden/buren.
Nooit zelf een TV console gehad tot de PSX. Deze zoals het was in die tijd laten chippen en toen ging het los met MGS, Resident Evil, Silent Hill, Dino Crisis,.. Niet dat ik er superveel van begreep maar horror was cool :D
Wat me ook is bijgebleven is Warcraft 1 en 2 op de PC.
Door jaren te verspillen aan WoW niet echt aan andere games toegekomen (buiten de grote titels) en men de consoles die ik had ook verkocht.

In het laatste half jaar heb ik wel een tik gekregen en ben nu vrij hardcore een game verzamling aan het opstarten van de oudere consoles met name de eerste 3 PS generaties en GameCube. Wat heb ik toch gemist. :)
De cartridge based stuff kan ik me voorlopig nog van af houden.
 
Voor mijn zesde verjaardag ging ik normaal een GameBoy krijgen maar deze waren helaas uitverkocht. Mijn held van een vader kocht toen een SNES in de plaats voor mij. Nadien overgeschakeld naar PS (1 tem 5). Onlangs wel nog een N64 gekocht omdat ik daar toen veel op heb gespeeld bij een vriend indertijd en nostalgisch was naar die games.
 
Piraterij was bij de PS1 zo ingeburgerd dat ik jaren later redelijk lang heb moeten zoeken naar ene die niet gechipt was.
Achteraf gezien ben ik er niet fier op, maar ik heb toen toch ne aardige zakcent verdiend (als 16/17 jarige mooi meegenomen).
 
Piraterij was bij de PS1 zo ingeburgerd dat ik jaren later redelijk lang heb moeten zoeken naar ene die niet gechipt was.
Achteraf gezien ben ik er niet fier op, maar ik heb toen toch ne aardige zakcent verdiend (als 16/17 jarige mooi meegenomen).
Mijn PS1 kwam 2ehands met een tiental gekopieerde games, maar voor een of andere reden gingen zelf gebrande nooit, dus het is bij die tien gebleven :p Rest altijd gekocht/gekregen, vooral in Droomland of Fun. Nu heb ik het gevoel dat je daar geen koopjes meer kan doen...
 
Mijn PS1 kwam 2ehands met een tiental gekopieerde games, maar voor een of andere reden gingen zelf gebrande nooit, dus het is bij die tien gebleven :p Rest altijd gekocht/gekregen, vooral in Droomland of Fun. Nu heb ik het gevoel dat je daar geen koopjes meer kan doen...
Nu niet meer vroeger soms wel tijde van gamecube zelf bij colruyt resident evil 3 gc 5€ da moest om 2 of andere reden weg
En diecgame van capcom met dat meisje en die hond naam vergeten je moest u constant verbergen. Ook 5€ ..
 
Nu niet meer vroeger soms wel tijde van gamecube zelf bij colruyt resident evil 3 gc 5€ da moest om 2 of andere reden weg
En diecgame van capcom met dat meisje en die hond naam vergeten je moest u constant verbergen. Ook 5€ ..
Ik heb resident evil (remake van de eerste) en smugglers run voor de gamecube daar ooit voor 1€ gekocht. Dikwijls spijt gehad dat ik niet de hele bak heb meegegraaid.
 
Mijn PS1 kwam 2ehands met een tiental gekopieerde games, maar voor een of andere reden gingen zelf gebrande nooit, dus het is bij die tien gebleven :p Rest altijd gekocht/gekregen, vooral in Droomland of Fun. Nu heb ik het gevoel dat je daar geen koopjes meer kan doen...
Voordat ik CloneCD gebruikte ook veel mislukte copies gehad, maar met dat programma nam je de kopieerprotectie gewoon mee over.
Ik denk dat ik uiteindelijk over de 400 copies had liggen.
Eigenlijk is het een beetje ironisch dat Sony de Playstation classic amper beveiligd heeft, en bijna iedereen dat ding ook 'kraakt'.
 
Voordat ik CloneCD gebruikte ook veel mislukte copies gehad, maar met dat programma nam je de kopieerprotectie gewoon mee over.
Ik denk dat ik uiteindelijk over de 400 copies had liggen.
Eigenlijk is het een beetje ironisch dat Sony de Playstation classic amper beveiligd heeft, en bijna iedereen dat ding ook 'kraakt'.
Was zelfs toch bij de PS2 ook zo, dat je er een chip in kon laten installeren, waardoor je kopie games kon draaien?


Hier zelf begonnen ook met de aller eerste NES (bionic commando, mario,gun smoke, turtles, duck hunt, ikari warriors)

en tegelijk de 486 pc, met Mortal Kombat, stunts, test drive, operation wolf, doom, wolf 3D, wolfenstein, hexen..
later uiteraard Duke nukem, Redneck Rampage, Shadow Warrior, Outlaws, Dark Forces, Blood....
 
Hier begonnen met een MSX en MSX2 alsook een Philips Videopac G7400 (was van mijn broer). Mijn vader het altijd wat kwalijk genomen dat hij deze laatste gewoon naar het containerpark gedaan heeft 25 jaar later, inclusief alle games.
Daarna een hele tijd niets tot ik als twintiger een PlayStation 1 kocht. In die tijd werd er nog scheef gekeken naar volwassenen die gamen. Je had het gezicht van de verkoopster moeten zien toen ze vroeg voor welke leeftijd als ik vroeg welke games ze hebben, en mijn antwoord was : 'het is voor mij' :D. Vanaf PS1 dan wel veel consoles gehad (ook occasies) : PS2, PS3, PS4, PS5, PSOne, PSP, NES, N64, GBC, GBA, NDS, Wii, Gamecube, Switch, XBox, XBox 360, Dreamcast. Van dat lijstje heb ik nog alles hier staan. Ook de reden waarom ik onze oude 42" plasma TV niet durf wegdoen, want is ideale TV voor analoge video, zelfs al wordt er eigenlijk nooit meer met die oude consoles gegamed.
Zelf speel ik tegenwoordig nog louter PS4 en PS5, mijn kinderen daarnaast ook nog op hun Switch, en mijn dochter soms zelfs nog op de Wii.
 
Hier begonnen met een MSX en MSX2 alsook een Philips Videopac G7400 (was van mijn broer). Mijn vader het altijd wat kwalijk genomen dat hij deze laatste gewoon naar het containerpark gedaan heeft 25 jaar later, inclusief alle games.
Daarna een hele tijd niets tot ik als twintiger een PlayStation 1 kocht. In die tijd werd er nog scheef gekeken naar volwassenen die gamen. Je had het gezicht van de verkoopster moeten zien toen ze vroeg voor welke leeftijd als ik vroeg welke games ze hebben, en mijn antwoord was : 'het is voor mij' :D. Vanaf PS1 dan wel veel consoles gehad (ook occasies) : PS2, PS3, PS4, PS5, PSOne, PSP, NES, N64, GBC, GBA, NDS, Wii, Gamecube, Switch, XBox, XBox 360, Dreamcast. Van dat lijstje heb ik nog alles hier staan. Ook de reden waarom ik onze oude 42" plasma TV niet durf wegdoen, want is ideale TV voor analoge video, zelfs al wordt er eigenlijk nooit meer met die oude consoles gegamed.
Zelf speel ik tegenwoordig nog louter PS4 en PS5, mijn kinderen daarnaast ook nog op hun Switch, en mijn dochter soms zelfs nog op de Wii.
Heb hier nog een Videopac staan met een twintigtal cartridges, maar geen idee hoe ik het ding aan de praat krijg, en of hij überhaupt nog werkt.
 
Heb hier nog een Videopac staan met een twintigtal cartridges, maar geen idee hoe ik het ding aan de praat krijg, en of hij überhaupt nog werkt.

Als ik mij goed herinner had die RF als video output. Dus je moest die op de coax input van je TV aansluiten en dan het signaal gaan zoeken op de juiste frequentie. Ik weet zelfs niet of hedendaagse TVs nog analoog over coax ondersteunen (ik vermoed van wel).
 
Terug
Bovenaan