Rellen en de aanpak ervan

Eentje ligt nog in het ziekenhuis met een hersenschudding en gebroken kaak. De 2 16-jarige werden na het verhoor al terug wandelen gestuurd. “Niet meer doen eh mannekes!”

Eentje ligt nog in het ziekenhuis met een hersenschudding en gebroken kaak. De 2 16-jarige werden na het verhoor al terug wandelen gestuurd. “Niet meer doen eh mannekes!”
Ik snap niet dat het gerecht daar echt geen gevolg aan geeft.

Die geven daar wel gevolg aan, maar probleem is dat daar veel te veel tijd over gaat…
Men moet nu toch ondertussen wel al weten dat alles rond perceptie draait. Dat ze die relschoppers toch eens enkele dagen vasthouden, desnoods onder het mom van het belang van het onderzoek.

Men moet nu toch ondertussen wel al weten dat alles rond perceptie draait. Dat ze die relschoppers toch eens enkele dagen vasthouden, desnoods onder het mom van het belang van het onderzoek.
Ik denk dat dat ook gewoon praktisch niet haalbaar is. Het gaat vast niet om enkelingen, er zijn wellicht non-stop relschoppers. Daarvoor ga je veel extra ruimte nodig hebben. En extra personeel. En ...
Zaken waar er net een schrijnend gebrek aan is :(

Denk niet dat die de dag erna al kan terug komen... Als je het goed doet.

De politie doet dit soms toch ook .:coolbrows:
Ik ben akkoord dat een goeie afranseling een wijze les voor ze zou zijn, of toch tenminste enig gevoel van rechtvaardigheid zou opwekken bij het publiek maar imo lost het niks op.

Iemand die iemand in het ziekenhuis slaat zou zelf nooit mogen op vrije voeten rondlopen voordat hun slachtoffer uit het ziekenhuis ontslagen is. 16 jaar of niet, opsluiten en zwaar straffen. Crapuul waar de samenleving geen enkel voordeel bij heeft dat het vrij rondloopt.

Op de Oude Markt in Leuven hebben vorige week 5 jongeren 2 anderen in elkaar gestampt, bewusteloos zijn ze nog tegen ene zijn hoofd blijven stampen. Die 5 zitten in de cel en nog voor minstens 2 weken. Het kan blijkbaar dus toch.

Als de feiten zwaar genoeg zijn en men het nodig acht kan het inderdaad. In dit geval heeft men er poging doodslag van gemaakt.

Maar begrijp/leer dan ook eens hoe een gerechtelijke arrestatie in elkaar zit en alles zal veel duidelijker zijn

Op de Oude Markt in Leuven hebben vorige week 5 jongeren 2 anderen in elkaar gestampt, bewusteloos zijn ze nog tegen ene zijn hoofd blijven stampen. Die 5 zitten in de cel en nog voor minstens 2 weken. Het kan blijkbaar dus toch.
Dat waren ook volwassenen.

Nog een die hier onder valt zeker? In uw zwembroek op de lijn Oostende-Brussel even iemand bewusteloos de trein onder schoppen. Hoe kom je daar zelfs bij om zoiets te doen?

Nog een die hier onder valt zeker? In uw zwembroek op de lijn Oostende-Brussel even iemand bewusteloos de trein onder schoppen. Hoe kom je daar zelfs bij om zoiets te doen?
Gebeuren zo'n dingen tegenwoordig meer dan vroeger vraag ik me af.

Pas op: dit is geen betoog om te zeggen dat het allemaal zo erg niet is hé, ik wil gewoon zeggen: vroeger stond er niet op elke hoek van de strat iemand te filmen en werd dat bij wijze van spreken samengevat tot "3 vechtpartijen op verschillende locaties" in het 7 uur journaal.

Ik heb geen nieuwsupdates meer op mijn gsm en ergens begin ik mij toch ook af te vragen of dit nog het soort van onderwerpen is dat we willen aanhalen hier op het BG-forum ^^ .

ps: als er mij iemand hier op wijst dat in de laatste 2/3 jaar opeens (zinloze) gevechtspartijen de hoogte zijn ingeschoten ok ja dan valt daar wel over te discussieren. Maar ik zie niet de meerwaarde bij telkens van die individuele voorvallen ons af te vragen wat voor mongool ge wel niet moet zijn om zoiets te doen.

Pas op: dit is geen betoog om te zeggen dat het allemaal zo erg niet is hé, ik wil gewoon zeggen: vroeger stond er niet op elke hoek van de strat iemand te filmen en werd dat bij wijze van spreken samengevat tot "3 vechtpartijen op verschillende locaties" in het 7 uur journaal.

Ik heb geen nieuwsupdates meer op mijn gsm en ergens begin ik mij toch ook af te vragen of dit nog het soort van onderwerpen is dat we willen aanhalen hier op het BG-forum ^^ .

ps: als er mij iemand hier op wijst dat in de laatste 2/3 jaar opeens (zinloze) gevechtspartijen de hoogte zijn ingeschoten ok ja dan valt daar wel over te discussieren. Maar ik zie niet de meerwaarde bij telkens van die individuele voorvallen ons af te vragen wat voor mongool ge wel niet moet zijn om zoiets te doen.
Of het vroeger nu meer of minder gebeurde heeft niet echt belang, het is gewoon duidelijk dat het nu wel regelmatig gebeurd en er een oplossing voor moet komen. De meerwaarde van die individuele voorvallen posten of tonen is ook enkel aantonen dat het geen alleenstaande gevallen meer zijn.

Kan me niet inbeelden dat vroeger, toen er 10x meer cafés waren en iedereen een pak meer dronk, alles veel vreedzamer verliep. Maar toen zal dat inderdaad geen nationaal nieuws geweest zijn op de enige tv-zender.

Sowieso speelt de media in op de "mode" van het moment.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan