Rellen en de aanpak ervan

Als ik op het HLN artikel klik, zie ik geen melding van jongeren.
Maandag werd de politie ter plaatse gevraagd voor twee Franse mannen. “Ze hadden enkele meisjes betast in het zwembad en weigerden het domein te verlaten”, zegt commissaris Ellen De Ruyck van politiezone Puyenbrouck.

En dit topic gaat over zomerrellen, rellen in de zomer. Niet over twee mannen die enkele meisjes betasten. Of twee families die in een vechtpartij verwikkeld raken. Of enkele bezoekers die boos worden omdat hun ticket niet werkt. We gaan toch niet elke misdaad gepleegd in een openbaar zwembad hier bespreken?
ah ik heb het vant nieuwsblad.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220713_94918123
Daar spreken ze van jongeren.

Voorbije zondag een bezoekje gebracht aan een pop-up bar in Merchtem. In het midden een zwembad met tafeltjes, ligstoelen en kussen omheen. Geen inkom, op amper 20 kilometer van Brussel en geen overrompeling, ondanks het warme weer. Daar kan je makkelijk een halve dag verpozen midden in de velden, een plonske doen als het te warm wordt, iets drinken en eten, ...

Even met iemand die er werkt gesproken en daar hebben ze nog nooit rellen gehad of bezoek van grote groepen die er komen om overlast te veroorzaken. Het ligt op amper 20 kilometer van centrum Brussel. Een uurtje fietsen of OV en je bent er.

Blijkbaar liggen bepaalde locaties in het vizier van die jongeren terwijl andere locaties (gelukkig) onbekend of onbemind blijven.

Laatst bewerkt:
Voorbije zondag een bezoekje gebracht aan een pop-up bar in Merchtem. In het midden een zwembad met tafeltjes, ligstoelen en kussen omheen. Geen inkom, op amper 20 kilometer van Brussel en geen overrompeling, ondanks het warme weer. Daar kan je makkelijk een halve dag verpozen midden in de velden, een plonsde doen als het te warm wordt, iets drinken en eten, ...

Even met iemand die er werkt gesproken en daar hebben ze nog nooit rellen gehad of bezoek van grote groepen die er komen om overlast te veroorzaken. Het ligt op amper 20 kilometer van centrum Brussel. Een uurtje fietsen of OV en je bent er.

Blijkbaar liggen bepaalde locaties in het vizier van die jongeren terwijl andere locaties (gelukkig) onbekend of onbemind blijven.
popup: ge zegt het zelf :p

Geen hondenfluitjes aub.

Schitterend initiatief. Dat Brussel zelf zijn problemen oplost met zijn "jongeren ".

Voorbije zondag een bezoekje gebracht aan een pop-up bar in Merchtem. In het midden een zwembad met tafeltjes, ligstoelen en kussen omheen. Geen inkom, op amper 20 kilometer van Brussel en geen overrompeling, ondanks het warme weer. Daar kan je makkelijk een halve dag verpozen midden in de velden, een plonske doen als het te warm wordt, iets drinken en eten, ...

Ik vermoed dat dat deze is?

Dat zal wel liggen aan: bekendheid (als in, nihil), openingsuren (enkel bepaalde dagen, van 19u-0u en dan zondag in de namiddag), niet echt een zwembad om in te zwemmen, pop-up bar (dus geen recreatiedomein), ...

Schitterend initiatief. Dat Brussel zelf zijn problemen oplost met zijn "jongeren ".
Goh ja dat is geen probleem oplossen, maar verplaatsen he. En ja dan zijn die domeinen af van het probleem.

Echter bestaat er geen enkele oplossing of systeem dat ervoor zorgt dat er geen overlast zal zijn, de oorzaken van de problemen zijn veel te veel factoren, waarin probleemgedrag van jongeren een gevolg is.

Eerder hier aangehaald een zwembad gerund door de gemeenschap zelf, kan helpen. Maar dan is er nog altijd huisvesting, armoede, uitsluiting,... Zonder deze dingen aan te pakken, zullen we probleem gedrag blijven zien. Maar dit aanpakken kan niet enkel gebeuren door de wijk, stad, Brussel, Vlaanderen,... Maar is een veel groter probleem dat zelfs onoplosbaar is. En wij als maatschappij, moeten daarmee om kunnen gaan.

Kunt u vragen of een zwembad iets is dat we willen hebben. Ik had ook zo mijn serieuze twijfels bij van die "fonteintjes". Maar ge ziet toch wel op een goeie zomerdag dat daar verkoeling wordt gezocht voor klein mannen.

Moeten we niet eerder naar zoiets gaan dan ? Iets waar je wat kan pootjebaden en waar de temperatuur dan lekker chill is met meer groen ipv dan een nieuw openluchtzwembad waar we den helft van het jaar niets mee zijn.

Vroeger in het park van vilvoorden hadden we ook zoiets, dat is dan na enkele jaren verdwenen (lees, men hield op met het onderhouden) en dat was toch altijd fun....

Kunt u vragen of een zwembad iets is dat we willen hebben. Ik had ook zo mijn serieuze twijfels bij van die "fonteintjes". Maar ge ziet toch wel op een goeie zomerdag dat daar verkoeling wordt gezocht voor klein mannen.

Moeten we niet eerder naar zoiets gaan dan ? Iets waar je wat kan pootjebaden en waar de temperatuur dan lekker chill is met meer groen ipv dan een nieuw openluchtzwembad waar we den helft van het jaar niets mee zijn.

Vroeger in het park van vilvoorden hadden we ook zoiets, dat is dan na enkele jaren verdwenen (lees, men hield op met het onderhouden) en dat was toch altijd fun....
Ipv zwembad kunnen we denk ik beter gewoon extra vijvers maken zeker? Zoals de Blaarmeersen.

Ipv zwembad kunnen we denk ik beter gewoon extra vijvers maken zeker? Zoals de Blaarmeersen.
of gewoon zelfs ganse natuurgebieden, vijvers die dienen als bufferbekkens / infiltratie, natuur voor verkoeling en strijd tegen de opwarming van de aarde en we hebben plekken waar mensen in de zomer kunnen komen ontspannen, eigenlijk wint iedereen erbij.

Ik vraag mij steeds meer af of het maken van zwembaden en -vijvers in Brussel überhaupt een effect gaat hebben.

Als ik zo een relschopper zou zijn zou ik gaan naar parken met veel slachtoffers, vrouwen en in gemeenten met weinig politie.

Dan ga je niet naar een park waar er veel andere relschoppers zitten, waar de vrouwen wegblijven en waar er waarschijnlijk permanent een peloton oproerpolitie klaar staat.

geen idee wat de kosten zijn. De vijvers in averbode zijn ook zo jaren geleden gesloten geweest. Zal toch niet zo rendabel zijn hoor
Hoeft ook niet rendabel te zijn, deze kosten mogen van mij zeker op de overheid gezet worden.
Als we daardoor een stuk meer plaatsen hebben zoals hieronder beschreven, lijkt mij dit enkel maar positief.
of gewoon zelfs ganse natuurgebieden, vijvers die dienen als bufferbekkens / infiltratie, natuur voor verkoeling en strijd tegen de opwarming van de aarde en we hebben plekken waar mensen in de zomer kunnen komen ontspannen, eigenlijk wint iedereen erbij.

Hoeft ook niet rendabel te zijn, deze kosten mogen van mij zeker op de overheid gezet worden.
Als we daardoor een stuk meer plaatsen hebben zoals hieronder beschreven, lijkt mij dit enkel maar positief.
Kweenie: dit leest toch vooral als "het is allemaal te duur"

Zwemmen in natuurgebied? Sinds Natuurpunt hier overal bezig is mag je in natuurgebied vrijwel niks meer. Je mag al blij zijn als er nog een wandelpad overblijft want als er één of andere vogel zit te broeden sluiten ze dat ook af. Meer natuurgebied is heel goed maar als ze tegelijkertijd iedere wandelaar uit de natuurgebieden jaagt... en dan is men verbaasd dat er bij mooi weer te veel volk op dat enig overgebleven wegje is . Hond bijt kind, fietser rijd hond dood, wielertoerist rijdt andere fietser omver, mountainbiker geeft kind kniestoot. Dan gaat het niet over jongeren.

Zwemmen in natuurgebied? Sinds Natuurpunt hier overal bezig is mag je in natuurgebied vrijwel niks meer. Je mag al blij zijn als er nog een wandelpad overblijft want als er één of andere vogel zit te broeden sluiten ze dat ook af. Meer natuurgebied is heel goed maar als ze tegelijkertijd iedere wandelaar uit de natuurgebieden jaagt... en dan is men verbaasd dat er bij mooi weer te veel volk op dat enig overgebleven wegje is . Hond bijt kind, fietser rijd hond dood, wielertoerist rijdt andere fietser omver, mountainbiker geeft kind kniestoot. Dan gaat het niet over jongeren.
Relevantie?

Brusselse heethoofden zetten Blaarmeersen op stelten: twee redders in elkaar geslagen, één naar ziekenhuis overgebracht​

Los dat maar eens op

Weer brusselse jongeren... Ze moeten in toom gehouden worden.. Hier wordt er weer niets mee gedaan.. een pv'ke zonder gevolg.. en begrijpt de politiek niet dat de Vlamingen het beu zijn dat er altijd wel iets gaande is met die zogenaamde brusselse jongeren.

Laatst bewerkt door een moderator:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan