Hofstade is - dacht ik - toch nog open?
Huizingen is gesloten omwille van de verouderde infrastructuur maar de overlast heeft meegespeeld (kan ik afleiden over de nieuwsberichten die je erover kan terugvinden).
Nu, geen van beiden liggen in Brussel.
Wat Brussel betreft lijkt het me straf dat ze er geen ruimte vinden voor openluchtrecreatie: kanaalzone, park van Woluwe, Ter Kameren, Tour 'n Taxis, Josaphat,... Ik ken de urbanisatie plannen natuurlijk niet maar vraag me af hoe we hier kunnen oordelen dat er 'niet veel plaats
Je zou dan inderdaad kunnen uitwijken naar bvb. Vilvoorde daar liggen enorm veel brownfields te wachten op een herbestemming. Alleen steken we dan de grenzen van het gewest over en dat zal politiek moeilijk liggen. Terwijl Vilvoorde toch gewoon oogt als een voorstad van Brussel...
Privé initiatieven om ontspanning aan te bieden zijn er anders wel geweest de laatste jaren. Waer Waters in Groot-Bijgaarden bvb. Op een boogscheut van Brussel ligt er mega groot wellness complex omgeven door velden (dus uitbreidingsmogelijkheden). Ook daar heb ik al provocatie, intimidatie en diefstal meegemaakt. Escaleren zal het daar echter niet snel doen want de security zet je aan de deur zonder terugbetaling, er hangen camera's die je kunnen identificeren en het management kan je een volgende keer weigeren aan de deur. De overlast blijft dus beperkt tot te hoge decibels Brusselse straattaal in de sauna en ongegeneerd gapen naar de andere gasten. In de naaktzone van het complex is het trouwens veel rustiger, daar komen blijkbaar geen amokmakers.