808 State
Well-known member
Het is wel tekenend voor dit debat dat wanneer "allochtonen" iets doen, en dit wordt in een zekere context geplaatst, dat meteen schaamtelijk is. Zoals al aangehaald door o.a. mij, nog niet zo lang geleden gingen kinderen rond poelen kikkers opblazen met een rietje. Mensen hadden toen thuis ook nog beesten, en castratie gebeurde soms met een hamer.
Ik vind het niet zo vergezocht dat er toen makkelijk zoiets had kunnen gebeuren met "oerbelgische" jongeren, waar een paar eikels een hoop meelopers meesleuren.
Hier zitten we met mensen uit achtergestelde wijken, die sowieso al veel meer in "de mens staat boven de dieren" geloven. En dat moet niet eens religieus zijn, dat zie je in de meeste landen die niet zoals wij de welvaart hebben om met dierenrechten in te zitten. Je kan dat dus terugbrengen tot het feit dat die mensen enkele treinen hebben gemist, terwijl de "Belgische" maatschappij over bepaalde zaken anders begon te denken.
Je zit gewoon met mensen die op veel vlakken een set van waarden en normen hebben die eerder aansluit bij onze grootouders toen ze jong waren. Dat gecombineerd met met crapuleus gedrag omdat ze buiten de maatschappij staan, en een gebrek aan onderwijs want dat hoort bij dezelfde maatschappij die ze afwijzen.
Zijn dit dan de posts die de kern van de zaak bespreken, waar je gisteren zo hard op hoopte?
Ik vind dat je wel nogal snel aanneemt dat wanneer "oerbelgische" jongeren dit zouden doen het goedgekeurd zou worden. Moest ik beelden zien passeren van een vogel die de nek wordt omgedraaid, dan mogen het nog mijn achterneefjes zijn, ik zou het nog afkeuren.
Dat opblazen van kikkers rond de poelen is iets uit de tijd van mijn vader, jaren 60 en 70. Als je daar moet naar refereren om dit gedrag in een positieve context te zetten dan vind ik dat jammer, je gaat toch ook niet verwijzen naar publieke terechtstellingen uit de 17e eeuw om vandaag de dag het lynchen van een mogelijke verdachte te gaan relativeren?
En ook al hebben ze de trein gemist, da zou geen excuus mogen zijn.