Rellen en de aanpak ervan

Dat is net mijn punt: in een land waar belastingsontwijking al een nationale sport is, slagen zij erin toch nog de kroon te spannen op dat vlak, en de afkeer tov onze westerse (seculiere) overheid zal daar ook weer mee te maken hebben verwacht ik.

Want weet jij bvb nog plaatsen waar dit kan?
Tankstations met rode diesel
Je weet dat hopen tankstations rode diesel aka mazout aanbieden? Gezien dit ook gebruikt mag worden in kraanwagens, tractoren, vrachtwagens/opleggers met koeling (enkel voor de koelgroep), generatoren en andere off highway toepassingen. Dus ja, ik weet nog een hoop plaatsen waar dit kan.

Dat is net mijn punt: in een land waar belastingsontwijking al een nationale sport is, slagen zij erin toch nog de kroon te spannen op dat vlak, en de afkeer tov onze westerse (seculiere) overheid zal daar ook weer mee te maken hebben verwacht ik.

Want weet jij bvb nog plaatsen waar dit kan?
Tankstations met rode diesel
Zoals @nestorius zegt, maar waar staat dat dit "migranten" zijn? Het staat zelfs in uw artikel dat het niet illegaal is. Mijn collega's (uit Nederland) gaan ook rode diesel diesel halen in België en dat is ook niet bij "migranten". Dus uw punt slaat helemaal nergens op, laat staan uw zelfverzonnen conclusie.

Ja kijk, het was maar een voorbeeld dat er toen zo veel rode diesel in personenwagens werd getankt in Brussel dat Bruzz het zelfs relevant vond er een artikel aan te wijden. Maar goed, trek maar in twijfel wat je zelf wil.
De redactie van Bruzz zijn dus idioten?

En inderdaad, nederlanders die hier rode diesel komen tanken zijn inderdaad geen migranten, maar toeristen. Dat is goed voor onze economie, dus dat kan mij niet schelen.

Ja kijk, het was maar een voorbeeld dat er toen zo veel rode diesel in personenwagens werd getankt in Brussel dat Bruzz het zelfs relevant vond er een artikel aan te wijden. Maar goed, trek maar in twijfel wat je zelf wil.

En inderdaad, nederlanders die hier rode diesel komen tanken zijn inderdaad geen migranten, maar toeristen. Dat is goed voor onze economie, dus dat kan mij niet schelen.
Het misdrijf is hetzelfde, maar bij de ene kan het je niet schelen omdat het economische winst oplevert? Dat vind ik eerlijk gezegd ook maar een rare kronkel.
Ik weet ook genoeg pompen staan buiten Brussel waar zoiets gebeurt, maar als daar niet toevallig een journalist passeert die op zoek is naar een artikel, komt het niet in de krant.

Bruzz gebruikt het niet als argument tegen "migranten" wat jij wel probeert te doen. Dat ligt het probleem.

Graag inhoudelijk de discussie aangaan.
Bruzz gebruikt het niet als argument tegen "migranten" wat jij wel probeert te doen. Dat ligt het probleem.
Okee, als jij graag de mental image in leven houdt dat het vooral de limo s van de Europese wijk waren die aan die pompen stonden aan te schuiven, ga gerust je gang, al snap ik niet wat je daarmee wenst te bereiken.

Laatst bewerkt:
Er is een reden waarom die rode kleurstof er al decennia lang in zit, en dat is niet de Brusselse migrant.

Om nu conclusies te gaan trekken op basis van zulk een voorbeeld waarbij noch het artikel het beweert noch enige data wordt aangehaald dat zoiets aantoont, terwijl de “rasechte” Belg in het verleden evengoed gekend stond om hier mee te foefelen.

Me dunkt zijn er genoeg andere voorbeelden die je kan aanhalen over problematiek rond migratie die wel op feiten zijn gebaseerd, i.p.v. een eigen lezing te geven aan een toch wel zeer willekeurig voorbeeld.

Het misdrijf is hetzelfde, maar bij de ene kan het je niet schelen omdat het economische winst oplevert? Dat vind ik eerlijk gezegd ook maar een rare kronkel.
Ik weet ook genoeg pompen staan buiten Brussel waar zoiets gebeurt, maar als daar niet toevallig een journalist passeert die op zoek is naar een artikel, komt het niet in de krant.
We wijken af van de enorme zwarte parallelle economie in Brussel, ontken je het bestaan daarvan dan?
Want er wordt hier weer zwaar over details gezwetst over 1 klein voorbeeld dat ik daarvan gaf, dat is vooral het gekronkel dat ik hier zie.

Maar inderdaad: als nog meer nederlanders rode diesel willen kopen en wij daar winst op pakken: wees welgekomen! Ik ga niet zeggen 50 euro is 50 euro, maar business is business!
Dat ik daar dan geen probleem mee heb is totaal logisch, want ook al is dat in het zwart en worden er taksen ontweken door die belgische verkoper, blijft het geld dat ons land invloeit en grote kans hier ook gespendeerd, misschien wel met btw. En dat zorgt ervoor dat sukkels zoals ik iets minder belastingen moet betalen.

Okee, als jij graag de mental image in leven houdt dat het vooral de limo s van de Europese wijk waren die aan die pompen stonden aan te schuiven, ga gerust je gang, al snap ik niet wat je daarmee wenst te bereiken.
Ik weet dat je het in het belachelijke wilt trekken om enigszins je argument, dat er duidelijk geen is, nog proberen te redden, maar ik denk dat al genoeg andere leden u hebben tegengesproken. Zoals @DéWé terecht zegt "er zijn genoeg echte argumenten" voor dit probleem ipv zelf een conclusie te verzinnen.

Mooi, ik zou dan ook graag zijn versie horen hoe hij dit zou voorkomen volgend jaar, en vooral hoe het komt dat onze politiek dit fenomeen niet kan (of vooral NIET WIL) oplossen. Ga je akkoord dat cliëntelisme van sommige partijen mee aan de basis ligt?

Tip: voor een gouden pamper zodat er veel op vakantie kunnen naar Dubai tijdens oudjaar hebben we helaas het budget niet.
Ik denk dat je naar de verkeerde oorzaak zit te kijken. En ik denk dat dat pijnlijk duidelijk wordt in al je volgende berichten. Je verwijt "alle andere" partijen van selectief blind te zijn voor electoraal gewin, je verwijt posters van naïef te zijn omdat ze zogenaamd niet naar jouw bepaalde oorzaak willen kijken. Maar jij bent daarin nog veel bijziender: er is maar één oorzaak, maar één oplossing. Ook al proberen ze die al jaren en lukt het blijkbaar niet, toch is dat de enige oplossing. Gewoon wat harder proberen!

Jij bent niet de enige die ziet dat er zaken rammelen. Dat het niet oké is. Dat er problemen zijn, kleine maar ook grote. Maar het helpt niet om het hele jaar te polariseren, en dan bij uitingen van die botsingen in te zetten op keiharde repressie en dan weer verder te gaan met het jaar. Hoe weten we dat? Omdat er wordt opgetreden, omdat er op heel veel plaatsen en op heel veel momenten in de wereld hetzelfde gebeurt, met hetzelfde resultaat. "Harder op kloppen" heeft hier nog nooit gewerkt, dus je oplossing is "nog harder kloppen". Wanneer is dat ooit de juiste reactie geweest als iets niet werkt?

Jij mag schrijven dat het probleem de nieuwe demografie is en een post later toe te geven dat het niet vooral de nieuwkomers zijn. Jij mag de polarisatie in je hoofd rechtvaardigen door te verzinnen dat de fraude van witte zelfstandigen belastingsoptimalisatie is en die van mensen met migratieachtergrond een uiting is van antiwesters sentiment, omdat het anders niet past in je wereldbeeld. Je mag schrijven dat het aanvallen van politie antiwesters is en alleen maar kan bewijzen dat de daders "teruggestuurd" moeten worden, terwijl hooligans elke week hetzelfde doen en het sociologisch gezien totaal te verklaren is waarom gemarginaliseerde groepen zich wentelen in de slachtofferrol en zich gaan gedragen naar de verwachtingen die de maatschappij van hen heeft, zeker als daar repressie bij komt. Jij mag dan ook nog een nieuw voorbeeld zoeken van rode diesel, wat voor velen hét toonbeeld is van het leven op het platteland zoals dat vroeger nog kan, zonder inmenging van de overheid. En daar dan het symbool van maken voor onverenigbaarheid, want 'zij' buiten het uit en 'wij' pakken gewoon wat ons toekomt. Wat een zin later weer ontkracht wordt. Dat maakt allemaal niet uit.

Het maakt allemaal niet uit. Wat ik schrijf, maakt ook niks uit. Jouw oorzaak is klaar: Een ongedefinieerde groep -want je definitie verandert telkens iemand er de vinger op probeert te leggen- hoort hier niet thuis en we moeten er met keiharde straffen en repressie die groep breken, zodat ze ofwel vertrekken ofwel dit niet meer zouden durven. Oké, dan. Marginaliseer en polariseer er maar op los, schrijf het hele jaar door nog hoe de islam een probleem zijn, en sommige waarden en normen onverenigbaar zijn, om dan weer kwaad te zijn dat de ànder boos is en erop te meppen.

Laatst bewerkt:
Er is een reden waarom die rode kleurstof er al decennia lang in zit, en dat is niet de Brusselse migrant.

Om nu conclusies te gaan trekken op basis van zulk een voorbeeld waarbij noch het artikel het beweert noch enige data wordt aangehaald dat zoiets aantoont, terwijl de “rasechte” Belg in het verleden evengoed gekend stond om hier mee te foefelen.

Me dunkt zijn er genoeg andere voorbeelden die je kan aanhalen over problematiek rond migratie die wel op feiten zijn gebaseerd, i.p.v. een eigen lezing te geven aan een toch wel zeer willekeurig voorbeeld.
Maar ze nemen onze waarden en gewoonten niet over :sarcastic:

Wel dat foefelen kunnen ze toch ook al.

Dit is tocheen actie-consequentie probleem?

Mensen willen rellen en zien dat de consequenties voor hen aanvaardbaar zijn. Dus doen ze het.

Zolang die consequenties onder de pijngrens blijven blijft dit bestaan. Is dat niet wat hij wil zeggen @Loser?

Dit is tocheen actie-consequentie probleem?

Mensen willen rellen en zien dat de consequenties voor hen aanvaardbaar zijn. Dus doen ze het.

Zolang die consequenties onder de pijngrens blijven blijft dit bestaan. Is dat niet wat hij wil zeggen @Loser?
En als je de doodstraf invoert, zijn er nooit nog misdaden? En waar werkt dat precies?

Ik denk dat je naar de verkeerde oorzaak zit te kijken. En ik denk dat dat pijnlijk duidelijk wordt in al je volgende berichten. Je verwijt "alle andere" partijen van selectief blind te zijn voor electoraal gewin, je verwijt posters van naïef te zijn omdat ze zogenaamd niet naar jouw bepaalde oorzaak willen kijken. Maar jij bent daarin nog veel bijziender: er is maar één oorzaak, maar één oplossing. Ook al proberen ze die al jaren en lukt het blijkbaar niet, toch is dat de enige oplossing. Gewoon wat harder proberen!

Jij bent niet de enige die ziet dat er zaken rammelen. Dat het niet oké is. Dat er problemen zijn, kleine maar ook grote. Maar het helpt niet om het hele jaar te polariseren, en dan bij uitingen van die botsingen in te zetten op keiharde repressie en dan weer verder te gaan met het jaar. Hoe weten we dat? Omdat er wordt opgetreden, omdat er op heel veel plaatsen en op heel veel momenten in de wereld hetzelfde gebeurt, met hetzelfde resultaat. "Harder op kloppen" heeft hier nog nooit gewerkt, dus je oplossing is "nog harder kloppen". Wanneer is dat ooit de juiste reactie geweest als iets niet werkt?

Jij mag schrijven dat het probleem de nieuwe demografie is en een post later toe te geven dat het niet de nieuwkomers zijn. Jij mag de polarisatie in je hoofd rechtvaardigen door te verzinnen dat de fraude van witte zelfstandigen belastingsoptimalisatie is en die van mensen met migratieachtergrond een uiting is van antiwesters sentiment, omdat het anders niet past in je wereldbeeld. Je mag schrijven dat het aanvallen van politie antiwesters is en alleen maar kan bewijzen dat de daders "teruggestuurd" moeten worden, terwijl hooligans elke week hetzelfde doen en het sociologisch gezien totaal te verklaren is waarom gemarginaliseerde groepen zich wentelen in de slachtofferrol en zich gaan gedragen naar de verwachtingen die de maatschappij van hen heeft, zeker als daar repressie bij komt. Jij mag dan ook nog een nieuw voorbeeld zoeken van rode diesel, wat voor velen hét toonbeeld is van het leven op het platteland zoals dat vroeger nog kan, zonder inmenging van de overheid. En daar dan het symbool van maken voor onverenigbaarheid, want 'zij' buiten het uit en 'wij' pakken gewoon wat ons toekomt. Wat een zin later weer ontkracht wordt. Dat maakt allemaal niet uit.

Het maakt allemaal niet uit. Wat ik schrijf, maakt ook niks uit. Jouw oorzaak is klaar: Een ongedefinieerde groep -want je definitie verandert telkens iemand er de vinger op probeert te leggen- hoort hier niet thuis en we moeten er met keiharde straffen en repressie die groep breken, zodat ze ofwel vertrekken ofwel dit niet meer zouden durven. Oké, dan. Marginaliseer en polariseer er maar op los, schrijf het hele jaar door nog hoe de islam een probleem zijn, en sommige waarden en normen onverenigbaar zijn, om dan weer kwaad te zijn dat de ànder boos is en erop te meppen.
Hoewel dit blijkbaar een zeer emotionele post is waarbij je alle frustraties op een hoop gooit, vele dingen verdraait en door mekaar haalt in een gigantische stropop, zal ik er toch op reageren:

Ik noemde niemand naief, ik noemde enkel ons huidig sociaal en migratie beleid naief omdat het vanuit ons perspectief bekeken werd ipv het perspectief van iemand die het harde leven in een ander continent gewoon is. Ik vernoemde wel dat dit jaarlijks gebeuren mi het resultaat is van de Vooruit, PS, Groen, Ecolo stemmers onder ons, en dat dit de prijs is die we met z’n allen betalen voor misschien sociaal voordeel X of Y dat ze met hun stem beoogden. Mag toch gezegd worden als ik dat vind?

En neen, men heeft nog niet “geprobeerd” een efficient beleid te voeren, dus ik snap niet wat je bedoelt met “harder proberen” of “er harder op kloppen”.

Dat van die belastingsoptimalisatie heb je totaal verkeerd begrepen, het gaat niet om een dubbele standaard, en dat werd in een latere post verduidelijkt. Ik vermeldde zelf al dat de Vlaming daar ook niet vies van is, maar dat het in Brussel toch nog meer zal zijn.
Ik ga niet de moeite doen om nog meer artikels op te zoeken als ze hier toch weggezet worden als “een Bruzz reporter met tijd teveel”

Demografische evolutie en nieuwkomers zijn twee verschillende dingen, dus ik heb juist niets moeten toegeven, dat was een poging van iemand anders om de discussie een semantische draai te geven.

Bij mijn weten heb ik het woord “teruggestuurd” in dit topic nooit gebruikt. Maar er mag inderdaad werk gemaakt worden om landen waar we financiële invloed op hebben eindelijk eens onder druk te zetten hun uitgeprocedeerden of veroordeelde onderdanen effectief terug te nemen.

Verder heb je het over polarisatie en islam, hetgeen wel ironisch is. Als je me 1 polariserende ideologie laat opnoemen dan zou het inderdaad islam zijn, daar zijn wereldwijd genoeg voorbeelden van dat het samenleven met niet-gelovigen niet van een leien dakje loopt.

Ik heb het niet over polarisatie, maar over de normale waarden hier dat we niet alles kort en klein slaan of in de fik steken met oudjaar, dat we onze minderjarige kinderen in ons kot houden als we weten dat ze dingen uitspoken op straat, en vooral dat we geen hulpdiensten aanvallen. Mijn excuses als ik dat gedrag “marginaliseer” en vind dat daar iets moet aan gedaan worden.

Laatst bewerkt:
Hoewel dit blijkbaar een zeer emotionele post is waarbij je alle frustraties op een hoop gooit, vele dingen verdraait en door mekaar haalt in een gigantische stropop, zal ik er toch op reageren:

Ik noemde niemand naief, ik noemde enkel ons huidig sociaal en migratie beleid naief omdat het vanuit ons perspectief bekeken werd ipv het perspectief van iemand die het harde leven in een ander continent gewoon is. Ik vernoemde wel dat dit jaarlijks gebeuren mi het resultaat is van de Vooruit, PS, Groen, Ecolo stemmers onder ons, en dat dit de prijs is die we met zijn allen betalen voor misschien sociaal X of Y dat ze met hun stem beoogden. Mag toch gezegd worden als ik dat vind?

En neen, men heeft nog niet “geprobeerd” een efficient beleid te voeren, dus ik snap niet wat je bedoelt met “harder proberen” of “er harder op kloppen”.

Dat van die belastingsoptimalisatie heb je totaal verkeerd begrepen, het gaat niet om een dubbele standaard, en dat werd in een latere post verduidelijkt. Ik vermeldde zelf al dat de Vlaming daar ook niet vies van is, maar dat het in Brussel toch nog meer zal zijn.
Ik ga niet de moeite doen om nog meer artikels op te zoeken als ze hier toch weggezet worden als “een Bruzz reporter met tijd teveel”

Demografische evolutie en nieuwkomers zijn twee verschillende dingen, dus ik heb juist niets moeten toegeven, dat was een poging van iemand anders om de discussie een semantische draai te geven.

Bij mijn weten heb ik het woord “teruggestuurd” in dit topic nooit gebruikt. Maar er mag inderdaad werk gemaakt worden om landen waar we financiële invloed op hebben eindelijk eens onder druk te zetten hun uitgeprocedeerden of veroordeelde onderdanen effectief terug te nemen.

Verder heb je het over polarisatie en islam, hetgeen wel ironisch is. Als je me 1 polariserende ideologie laat opnoemen dan zou het inderdaad islam zijn, daar zijn wereldwijd genoeg voorbeelden van dat het samenleven met niet-gelovigen niet van een leien dakje loopt.

Ik heb het niet over polarisatie, maar over de normale waarden hier dat we niet alles kort en klein slaan of in de fik stelen met oudjaar, dat we onze minderjarigen kinderen in ons kot houden als we weten dat ze dingen uitspoken op straat, en vooral dat we geen hulpdiensten aanvallen. Mijn excuses als ik dat gedrag “marginaliseer” en vind dat daar iets moet aan gedaan worden.
Het is totaal geen emotionele post, het is een post waarbij ik aangeef dat het geen nut heeft voor mij om met je te praten, je hebt je oogkleppen op en bent er al jaren niet vanaf te brengen. Je hebt mij persoonlijk al naïef genoemd, en noemt hier iedere Vivaldi-kiezer zo, die stemt vanuit overtuiging. Ik zeg letterlijk in mijn post dat je dat mag zeggen, ja. Maar dan is het geen stropop, hè :D Je definitie van over wie het gaat verandert constant, ook in deze post: nieuwkomers, terugsturen (naar waar?), niet-westers, islam, 11-jarigen, uitgeprocedeerden... Niet in dit topic, maar er zijn er meerdere, hè.

Het is voor jouw een probleem dat bij één groep ligt ("de ander", tot wie telkens nét andere mensen behoren afhankelijk van de dag, en om één reden. En liefst ook met één schuldige: Vivalidi. Waar je ook alleen naar de politiek kijkt om het op te lossen. Je vroeg mijn mening en die heb je gekregen: Je bent niet de enige voor wie vandalisme bestraft moet worden, voor mij ook. Maar voor mij is het een probleem dat niet op te lossen is met alleen repressie, waarbij je -en de gemeenschap- het hele jaar doet aan polarisatie en die groep marginaliseert ("nieuw kiesvee aanboren", komen profiteren, cultuur met onverenigbare waarden en normen, etc...) om dan bij uitingen van onvrede erop te meppen. En voor mij is het geen probleem dat enkel vanuit de politiek kan aangepakt worden zonder initiatief van de mensen.

Dat is letterlijk zo’n dooddoener…
Dus is jouw ogen is er geen straffeloosheid qua kleine misdrijven in dit land?
De sprongen die jij maakt... Nergens staat hier iets over straffeloosheid. @Avi zegt dat straffen boven de pijngrens moeten komen, opdat het fenomeen zou ophouden. Alleen werkt het zo nooit en daar zijn overal in de wereld bewijzen van. Waarom er dan nog wel aan vasthouden?

Er zijn wel degelijk wagens in brand gestoken in Brussel, dat heb ik uit goede bronnen die bij de interventie werken daar.
Er wordt inderdaad gewoon wijselijk over gezwegen een trend die er al altijd is geweest in Brussel ook betreft het dagelijkse geweld daar.
In Antwerpen wordt de vuile was altijd rijkelijk uitgesmeerd. Ik vraag mij af of de partijkleur van het lokale bestuur en de persbias hier niets mee te maken hebben.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/livebl...raakt-onder-meer-door-vuurwerk~1767158724412/
https://www.nieuwsblad.be/binnenlan...nten-en-een-ambulancier-gewond/120951803.html
https://www.hln.be/nieuws/ambulanci...itie-zet-waterkanon-in-in-molenbeek~a97be259/
https://www.hln.be/nieuws/feestgedr...-incidenten-in-brussel-en-antwerpen~a97be259/
https://www.standaard.be/binnenland...llende-autos-in-brand-gestoken/120800609.html
https://www.demorgen.be/snelnieuws/...antwerpen-344-incidenten-in-brussel~b4fd2e5c/

De artikels over de nieuwjaarsnacht in België.

Ik pik er de titel van De Morgen uit: kind van 12 gewond door vuurpijl in Antwerpen, 344 incidenten in Brussel. Of die van Het Nieuwsblad: Woelige nieuwjaarsnacht in Brussel.

Wat doet dat met je idee dat in Antwerpen de vuile was rijkelijk zou worden uigesmeerd en er over Brussel zou gezwegen worden, door de partijkleur van het bestuur en de persbias? Van gedachten veranderd?

En als je de doodstraf invoert, zijn er nooit nog misdaden? En waar werkt dat precies?

Het punt is dat je dit probleem kan indijken door de consequenties ervan zwaarder te laten wegen. Het zal niet verdwijnen maar het zal wel de poel daders verkleinen. We doen dit met allerlei problemen in de maatschappi zonder naar boutades als de doodstraf te moeten grijpen.

Het punt is dat je dit probleem kan indijken door de consequenties ervan zwaarder te laten wegen. Het zal niet verdwijnen maar het zal wel de poel daders verkleinen. We doen dit met allerlei problemen in de maatschappi zonder naar boutades als de doodstraf te moeten grijpen.
En waarom denk je dat je dit probleem kunt indijken door de consequenties ervan zwaarder te laten wegen, en dat je niet gewoon een zwaardere escalatie in de hand werkt? Want je schrijft het als een feit, en daar moeten we dan op vertrouwen dat dat gaat werken. Ik zeg daarbij -nogmaals- niet dat repressie niet nodig is en niét werkt. Maar dat wordt steevast als enige optie aangedragen, met als onderbouwing: vertrouw er maar op.

Het is totaal geen emotionele post, het is een post waarbij ik aangeef dat het geen nut heeft voor mij om met je te praten, je hebt je oogkleppen op en bent er al jaren niet vanaf te brengen. Je hebt mij persoonlijk al naïef genoemd, en noemt hier iedere Vivaldi-kiezer zo, die stemt vanuit overtuiging. Ik zeg letterlijk in mijn post dat je dat mag zeggen, ja. Maar dan is het geen stropop, hè :D Je definitie van over wie het gaat verandert constant, ook in deze post: nieuwkomers, terugsturen (naar waar?), niet-westers, islam, 11-jarigen, uitgeprocedeerden... Niet in dit topic, maar er zijn er meerdere, hè.

Het is voor jouw een probleem dat bij één groep ligt ("de ander", tot wie telkens nét andere mensen behoren afhankelijk van de dag, en om één reden. En liefst ook met één schuldige: Vivalidi. Waar je ook alleen naar de politiek kijkt om het op te lossen. Je vroeg mijn mening en die heb je gekregen: Je bent niet de enige voor wie vandalisme bestraft moet worden, voor mij ook. Maar voor mij is het een probleem dat niet op te lossen is met alleen repressie, waarbij je -en de gemeenschap- het hele jaar doet aan polarisatie en die groep marginaliseert ("nieuw kiesvee aanboren", komen profiteren, cultuur met onverenigbare waarden en normen, etc...) om dan bij uitingen van onvrede erop te meppen. En voor mij is het geen probleem dat enkel vanuit de politiek kan aangepakt worden zonder initiatief van de mensen.

De sprongen die jij maakt... Nergens staat hier iets over straffeloosheid. @Avi zegt dat straffen boven de pijngrens moeten komen, opdat het fenomeen zou ophouden. Alleen werkt het zo nooit en daar zijn overal in de wereld bewijzen van. Waarom er dan nog wel aan vasthouden?
Sprongen? Waar denk je dat Avi op doelt wanneer hij zegt dat consequenties uitblijven?

Er was zelfs een rechter die dit probleem aankaartte door iemand vrij te spreken omdat korte straffen toch niet uitgevoerd worden.

We pleiten helemaal niet om zwaarder te straffen, maar om gewoon de reeds in voege straffen uit te voeren.

Ontken je dit probleem van strafuitvoering, of ontken je dat dit bijdraagt tot het gevoel van onaantastbaarheid van de relschoppers?

Dit is zo’n basic stuff dat het volgende gevoel mij bekruipt: dit weet Loser zelf ook wel, maar we stoten op een vreemd soort overtuiging of politieke mening die graag de andere kant opkijkt in dit geval. Heel vreemd. Je snapt toch dat jouw houding hierover heel vreemd overkomt?

En graag quoten aub ipv jouw bewerkte versie in mijn mond te leggen. Ik mag hier geen infra s bespreken, maar het moet wat eerlijk blijven.

Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan