Het is totaal geen emotionele post, het is een post waarbij ik aangeef dat het geen nut heeft voor mij om met je te praten, je hebt je oogkleppen op en bent er al jaren niet vanaf te brengen.
Je hebt mij persoonlijk al naïef genoemd, en noemt hier iedere Vivaldi-kiezer zo, die stemt vanuit overtuiging. Ik zeg letterlijk in mijn post dat je dat mag zeggen, ja. Maar dan is het geen stropop, hè

Je definitie van over wie het gaat verandert constant, ook in deze post: nieuwkomers, terugsturen (naar waar?), niet-westers, islam, 11-jarigen, uitgeprocedeerden... Niet in dit topic, maar er zijn er meerdere, hè.
Het is voor jouw een probleem dat bij één groep ligt ("de ander", tot wie telkens nét andere mensen behoren afhankelijk van de dag, en om één reden. En liefst ook met één schuldige: Vivalidi. Waar je ook alleen naar de politiek kijkt om het op te lossen. Je vroeg mijn mening en die heb je gekregen: Je bent niet de enige voor wie vandalisme bestraft moet worden, voor mij ook. Maar voor mij is het een probleem dat niet op te lossen is met alleen repressie, waarbij je -en de gemeenschap- het hele jaar doet aan polarisatie en die groep marginaliseert ("nieuw kiesvee aanboren", komen profiteren, cultuur met onverenigbare waarden en normen, etc...) om dan bij uitingen van onvrede erop te meppen. En voor mij is het geen probleem dat enkel vanuit de politiek kan aangepakt worden zonder initiatief van de mensen.
De sprongen die jij maakt... Nergens staat hier iets over straffeloosheid.
@Avi zegt dat straffen boven de pijngrens moeten komen, opdat het fenomeen zou ophouden. Alleen werkt het zo nooit en daar zijn overal in de wereld bewijzen van. Waarom er dan nog wel aan vasthouden?