Oké, in plaats van het ene uit de lucht getrokken cijfer van 2030, is er nu een volgend uit de lucht getrokken cijfer van 2040... Waartegen we plots de sharia ingevoerd krijgen in België, en het bewijs daarvoor zijn: enkele zetels in deelregeringen en een keer in een gemeenteraadsverkiezing, waarna ze die alweer kwijt zijn gespeeld.Owowow, rustig.
Ik sprak nergens van sharia binnen 4 jaar, het zal eerder tegen 2040 ofzo zijn dat die meerderheid er echt is, en dan de politiek doorzwemmen, dus laat ons zeggen dat het tegen 2050 goed zal doorkomen.
Ook sprak ik nergens om "omvolking". Ik geloof niet in conspiracy's. Migratie en daarmee ook de import van islam is hier historisch-economisch gegroeid. Het enige malafide in dit verhaal vind ik de opportunistische politici die daar electoraal op korte termijn op inspeelden en dat nog doen, en hierdoor een migratie en sociaal beleid voeren dat op papier clean is maar qua uitvoering en dus in de praktijk enkel hun eigen kiezers en dus hun eigen zakken dient. En het kost de staat veel geld, en zo komen we in Brussel nu ook in een vreemde situatie terecht waar autochtonen binnen 1 of 2 generaties demografisch de minderheid zullen worden, en in een democratie heeft dat nu eenmaal zware gevolgen.
Dat is je bewijs dat het een kwestie van tijd is, 15 jaar, voor een extremistische en erg marginale uitwas groeit van 3 zetels naar een absolute meerderheid die al onze rechten op de helling zet. Tegenbewijs: Het Vlaams Belang probeert het al véél langer, en hoewel zij al die jaren al een niet-moslim-meerderheid hebben (en voor dat hun vijandbeeld was, een niet-migrantenen-meerderheid), is het hen ook nog niet gelukt. Waarom deze wel?
Je zou nergens aan de vrijheid van religie komen, en in je eerste zin zin daarna tast je de vrijheid van religie aan door steun te schrappen. Oké, dat is een mogelijk pad. Alleen is het ook bewezen dat geloof los staat van subsidies, daardoor ga je niet plots mensen bekeren. Integendeel, je gaat plots nog minder te zeggen hebben over pastoors en imams, en hoe die aan hun geld komen.
In plaats van proberen te waken over wie er kinderen kan maken, kun je misschien aanvaarden dat België in 2024 niet meer België in 1950 is, en ook zal verschillen van België in 2050. Het is niet wij vs zij, het is toch gewoon wij allemaal? Die "wij"-grens die je trekt, ligt in 1950, maar er zijn nu eenmaal Belgen die moslim zijn... en waarschijnlijk meer dan daarvoor. Alle fondsen die je stopt in dat tegenhouden, zou je ook kunnen stoppen in een manier van aanvaarding, en dat laten passen binnen een kader van gelijkheid, tolerantie en evenwaardigheid.
)