Ik kan het merendeel van de post van @Sir.Killalot wel volgen. Maar ik vind je tweede alinea ook heel raar... Wanneer wordt het falen van ouders betaald door de maatschappij? De opvoeding zal wel een oorzaak zijn, maar ik ben er absoluut niet van overtuigd dat, naast het praktische dat al is aangehaald, de opvoeding beter gaat worden als je kindergeld afpakt van mensen die al aan de onderkant van de maatschappij bengelen. Op welke manier wordt hun opvoeding nu verbeterd en zijn we als maatschappij dan beter af?
Als (en ik zeg heel bewust als) dat kindergeld dan beter besteed wordt. Ik denk dat we het er wel eens over kunnen zijn dat tuig wat met voorwerpen en vuurwerk richting ambulances gooit verloren is voor de maatschappij. Wel nu, als we dat kindergeld nu eens geven aan mensen zonder strafblad om bijvoorbeeld hun studies nog meer te ondersteunen zodat ze met een degelijke job richting de middenklasse kunnen kruipen? Ipv 2 gezinnen aan de onderkant van de maatschappij wordt het er dan hopelijk maar één. Dat lijkt mij toch vooruitgang.
Het tuig zijn opvoeding wordt dan niet verbeterd perse maar die zijn nu ook al verloren voor de maatschappij. Je moet aanvaarden dat je nog 1000en euro naar bepaalde mensen kunt gooien, die gaan dat geld nooit goed gebruiken. Geef het dan maar aan mensen die het wel verdienen wat mij betreft.
)