Reizen in Coronatijden (2021-...) - vragen & discussies

Lag niet aan Corona, maar net 22 uur onderweg geweest naar Toscane. Met een kleine van 3 en 3 maand. Plezant in anders.

Langs Frankrijk/Zwitserland gereden en geen enkele controle gehad. Enkel ergens waar we gegeten hebben zeiden ze dat we niet binnen mochten eten zonder vaccin certificaat. CovidSafe app tonen was genoeg.
Black Friday Saturday

Lag niet aan Corona, maar net 22 uur onderweg geweest naar Toscane. Met een kleine van 3 en 3 maand. Plezant in anders.

Langs Frankrijk/Zwitserland gereden en geen enkele controle gehad. Enkel ergens waar we gegeten hebben zeiden ze dat we niet binnen mochten eten zonder vaccin certificaat. CovidSafe app tonen was genoeg.

Hoe is Toscane in deze tijden? Eerste keer daar trouwens?

Welke dwaas rijdt er dan ook op zaterdag overdag :p

Volgens mij zijn bijna alle vakantiegangers dan dwazen. Imo is het toch te begrijpen dat als je kinderen hebt je niet zomaar kan beslissen om snachts te gaan rijden, als je smorgens om 11 uur moet uitchecken. Dat wil dan zeggen dat je nog een ganse dag moet gaan vullen terwijl de chauffeur dan meestal wil rusten om toch niet te moe te gaan rijden. Niet zo evident als het lijkt.

Volgens mij zijn bijna alle vakantiegangers dan dwazen. Imo is het toch te begrijpen dat als je kinderen hebt je niet zomaar kan beslissen om snachts te gaan rijden, als je smorgens om 11 uur moet uitchecken. Dat wil dan zeggen dat je nog een ganse dag moet gaan vullen terwijl de chauffeur dan meestal wil rusten om toch niet te moe te gaan rijden. Niet zo evident als het lijkt.
Niet op zaterdag rijden :unsure:

Hoe is Toscane in deze tijden? Eerste keer daar trouwens?
Nog niet echt rond geweest nu maar we zijn vorig jaar in juli hier ook geweest en was hier heel goed. De stadjes zijn heel rustig en het was de moment om zelfs de grote steden te bezoeken want geen kat. Dit jaar zal het wel drukker zijn vermoed ik.

Wij gaan al 3 jaar naar hetzelfde nu door Corona en dat is altijd heel veilig moet ik zeggen.

Wij vertrekken 22h30 vrijdagavond om er normaal gezien dan rond de middag te zijn. Nog nooit problemen gehad. Het is hier ook van zaterdag tot zaterdag huren.

Gps gaf van 7 uur smorgens al aan dat we pas om 17u gingen aangekomen door problemen. Was dus smorgens tot s’avonds miserie. De man die de wegenwerken inplant in Italië is den dwaas!

En ga je dan ook zeggen tegen reisorganisaties en mensen die appartementen / vakantiehuizen verhuren dat ze hun dagen aanpassen waar je kan huren? Want nu kan je in de meeste plekken enkel huren van zaterdag tot zaterdag
Ergens vrijdagavond overnachten bv.
Als je zaterdag rijdt en zeker zo een wisselweekend dan weet je gewoon dat je ellenlange file gaat hebben
Wij vertrekken 22h30 vrijdagavond om er normaal gezien dan rond de middag te zijn. Nog nooit problemen gehad. Het is hier ook van zaterdag tot zaterdag huren.

Gps gaf van 7 uur smorgens al aan dat we pas om 17u gingen aangekomen door problemen. Was dus smorgens tot s’avonds miserie. De man die de wegenwerken inplant in Italië is den dwaas!
Waar was je dan om 7u? Wij zijn op dinsdag vertrokken rond 3u en waren in Toscane om 16u.

10min aan Gotthardtunnel verloren en pakt 10min rond Como wegens de werken maar dat is het.
Maar die 10min haal je weer in want in Italië de snelheid die je mag rijden effectief rijden is levensgevaarlijk want dan rijden ze u van de baan :D
Op bepaalde plaats was het 80 voor auto's, 60 voor vrachtwagens en volle lijn tussen de 2 beschikbare rijstroken. Ik zet me links tegen 84 cruise-control om een hele sliert vrachtwagens te passeren maar dat werd me niet in dank afgenomen. Dus als ik die voorbij ben ga ik ook niet naar rechts (volle lijn ;)) om die idiote Italianen nog wat meer op stang te jagen :D

En die wegenwerken: denk dat enkel de man die de paaltjes zet nog leeft en de effectieve werkers aan Corona gestorven zijn. Heb ze werkelijk op slechts 2 plaatsen zien werken terwijl om de haverklap er idd bordjes staan :D

Laatst bewerkt:

Waar gaan jullie ergens in Toscane?

Als je zaterdag rijdt en zeker zo een wisselweekend dan weet je gewoon dat je ellenlange file gaat hebben

Waar was je dan om 7u? Wij zijn op dinsdag vertrokken rond 3u en waren in Toscane om 16u.

10min aan Gotthardtunnel verloren en pakt 10min rond Como wegens de werken maar dat is het.
Maar die 10min haal je weer in want in Italië de snelheid die je mag rijden effectief rijden is levensgevaarlijk want dan rijden ze u van de baan :D
Op bepaalde plaats was het 80 voor auto's, 60 voor vrachtwagens en volle lijn tussen de 2 beschikbare rijstroken. Ik zet me links tegen 84 cruise-control om een hele sliert vrachtwagens te passeren maar dat werd me niet in dank afgenomen. Dus als ik die voorbij ben ga ik ook niet naar rechts (volle lijn ;)) om die idiote Italianen nog wat meer op stang te jagen :D

En die wegenwerken: denk dat enkel de man die de paaltjes zet nog leeft en de effectieve werkers aan Corona gestorven zijn. Heb ze werkelijk op slechts 2 plaatsen zien werken terwijl om de haverklap er idd bordjes staan :D
Allé, dus vanaf denken alle Italianen... Verdomde klote Belgen die niet met de auto kunnen rijden.

Hier in Hongarije, vandaag de eerste Belg tegen gekomen sinds we hier zijn (9 dagen) :unsure:
Banen trekken hier soms echt op niets, en kdacht dat het in Wallonië als slechter was, das duidelijk niets, shiiit.

Wel zalig reizen, corona bestaat hier niet, als ik al 100 mensen zag met mondmasker zal het veel zijn.

Allé, dus vanaf denken alle Italianen... Verdomde klote Belgen die niet met de auto kunnen rijden.

Hier in Hongarije, vandaag de eerste Belg tegen gekomen sinds we hier zijn (9 dagen) :unsure:
Banen trekken hier soms echt op niets, en kdacht dat het in Wallonië als slechter was, das duidelijk niets, shiiit.

Wel zalig reizen, corona bestaat hier niet, als ik al 100 mensen zag met mondmasker zal het veel zijn.
Of 'verdomme die snappen de verkeersborden' :unsure:
Want van zodra het terug 130 was en ik gas gaf dan konden ze niet volgen :p

Steek je de grens met Zwitserland over en daar houdt iedereen zich keurig aan de regels :p

Wij zijn om 8 uur de grens overgestoken op een kutweg omdat de gps (eerste jaar met bmw gps, nooit meer) me van de autostrade haalde om de file in como te vermijden.

We zijn dan nog ergens gestopt om iets te eten en tegen 9 ofzo terug op pad. Ben dan terug naar de autostrade gereden om richting Milan te rijden en na Milan begon de miserie. A1 Milan - bologna file (vanaf Modena pakt), na bologna ook nog file (maar echt stilstaand minuten aan een stuk telkens, ik heb zelfs uitgestapt paar keer om mijn benen te strekken). De laatste file was wss een uur voor 10km, was over toen we een witte gallardo langs de weg passeerden… kijkfile voor een 15 jaar oude gallardo ondertussen 😐 En er waren ook wel wat accidenten, ene gepasseerd die aan zijn motor aan het prutsen was op het middelste rijvak!

Ja duwen als je 80 gaat, maar als het dan eindelijk opengaat en je mag gas geven durven ze geen 130 rijden door de bochten, de sukkels. En maar links blijven rijden dan…Veel langs rechts gepasseerd het laatste uur omdat ik uit de auto wou.
Waar gaan jullie ergens in Toscane?
Vlakbij Montepulciano. Agriturismo Via Della Stella noemt het, kan er niet genoeg reclame voor maken :)

Toen ik in de 90's naar Italië (Toscane) ging met de Renault 19 was er nog geen Belg te bespeuren. Dat is dan opgekomen met tal van Politici die daar een door ons betaalde woning hebben...

@gamer5 dat links rijden idd, niet te geloven. Door Duitsland, Oostenrijk en nu Hongarije...tis maar in Duitsland dat ze autorijden "snappen" precies.

Nog nooit zo veel rechts voorbij gestoken of mensen ingehaald op gewone wegen als de laatste dagen. 70 rijden als slakken waar je 90 mag op kaarsrechte banen :help:
In Hongarije staat er zelfs nog regelmatig borden van dat je rechts moet rijden op de autosnelweg, nu weet ik waarom.

Die zal dan wel door de Italianen doorgereden zijn denk ik. Je mag er 40 of 60, maar iedereen rijdt daar 110+.

Of 'verdomme die snappen de verkeersborden' :unsure:
Want van zodra het terug 130 was en ik gas gaf dan konden ze niet volgen :p

Steek je de grens met Zwitserland over en daar houdt iedereen zich keurig aan de regels :p
Zwitserland is echt zo zalig om door te rijden! Zeker als je via Frankrijk binnenkomt (daar rijden ze echt als mongolen) Als ik naar Italië rijd en ik steek de grens over met Zwitserland dan begint bij mij echt het vakantiegevoel te komen.

@gamer5 dat links rijden idd, niet te geloven. Door Duitsland, Oostenrijk en nu Hongarije...tis maar in Duitsland dat ze autorijden "snappen" precies.

Nog nooit zo veel rechts voorbij gestoken of mensen ingehaald op gewone wegen als de laatste dagen. 70 rijden als slakken waar je 90 mag op kaarsrechte banen :help:
In Hongarije staat er zelfs nog regelmatig borden van dat je rechts moet rijden op de autosnelweg, nu weet ik waarom.
Claxon en faren lost dat bijna altijd op, vooral de claxon goed lang induwen. Mensen denken dan vaak dat het politie is en gaan direct opzij.

Wij hebben vorige week een roadtripje Nuremberg (DE) -> Munchen (DE) -> Bad Kleinkirchheim (A) -> Seefeld (A) -> Nuremberg (DE) gedaan.
Enkel in Nuremberg wat "last" gehad van de maatregelen gezien enkel FPP2 maskers toegelaten waren in de winkels, welke we vaak vergaten in het hotel. In Munchen en Oostenrijk bestond corona bijna niet meer. Overal met vaccinatiepaspoort en contact tracing QR's zonder problemen geraakt.

Ook zowel en DE als in A overal mogelijkheid tot gratis (snel)testen.

Laatst bewerkt:
Iemand deze zomer al in Griekenland geweest?
Wij vertrekken volgende week voor 2 weken, zojuist het Griekse PLF document ingevuld. Nu hebben wij nog een binnenlandse vlucht eiland-vaste land en ferry tussen twee eilanden. Daarvoor geldt dat ene Griekse PLF document toch ook? wat verwarrend omdat op de Belgische website van buitenlandse zaken iets terug vindt over PLF zeereizen, maar daar staat niks van terug op de officiele Griekse website of die van de ferrymaatschappij.

Terug
Bovenaan