TsD
Active member
In Frankrijk controleerden ze vooral vanaf 21 juli wel strikt bij de ingangen, maar voor de rest is het toch een maatregel die weinig zoden aan de dijk zal brengen momenteel...Op de Mont Saint Michel mocht je zomaar op, met mondmasker maar helft v/d mensen hield zich niet aan die maatregel en quasi geen controle op. Wil je de abdij bezoeken helemaal boven dan moet je wel PCR test tonen en controle op mondmasker. Ik voelde me minder veilig in de smalle straatjes waar je met een hoop toeristen langs mekaar ligt te schuren dan in een abdij waar het tocht en trekt en we met 10 man stonden. Zelfde in Rouen, op café/restaurant gaan mocht perfect, geen controle op zelfs al zit je daar heel dicht op mekaar, bezoek ik daarna het museum van schone kunsten waar er letterlijk 10 man maar rondliep in een kolossaal gebouw = PCR test + strenge controle masker. Zelfde in de binnenstad van Saint-Malo, mondmasker verplicht maar wederom geen controle. Ik begrijp echt wel dat er maatregelen genomen worden maar zoals ze uitgevoerd worden was het nu vooral ergernis voor de kleine uitbaters/toeristen, en vanaf morgen zal dat alleen maar erger worden vrees ik...
De B&B eigenaars in Honfleur wisten me te vertellen dat heel wat mensen al geannuleerd hadden na 1 augustus, dan stel ik me echt wel de vraag of Macron niet beter zijn eigen bevolking informeert i.p.v. iedereen te viseren. Nu, discussie voor een andere thread, ik heb me aan de regels gehouden, PCR test laten doen tot men vaccinatie 7 dagen oud was, alles kunnen doen wat ik wou doen, me ook niet echt geërgerd aan de lakse houding, zelf schoof ik gewoon een metertje op als er een fransman op mijn schoot wou zitten, tenzij het een schone Française was natuurlijk
De B&B eigenaars in Honfleur wisten me te vertellen dat heel wat mensen al geannuleerd hadden na 1 augustus, dan stel ik me echt wel de vraag of Macron niet beter zijn eigen bevolking informeert i.p.v. iedereen te viseren. Nu, discussie voor een andere thread, ik heb me aan de regels gehouden, PCR test laten doen tot men vaccinatie 7 dagen oud was, alles kunnen doen wat ik wou doen, me ook niet echt geërgerd aan de lakse houding, zelf schoof ik gewoon een metertje op als er een fransman op mijn schoot wou zitten, tenzij het een schone Française was natuurlijk

). Terwijl er andere toeristen waren die totaal uit de lucht vielen, van niets wisten en dus ook geen pass sanitaire konden voorleggen. Zij werden dan vriendelijk gevraagd om het plein te verlaten.