Reizen in Coronatijden (2021-...) - vragen & discussies

Ben aant aanschuiven bij de apotheek in Bayeux voor zo een antigeentest. Staan hier nog toeristen die musea willen doen.
Ik vertrek strx naar Le Mont-Saint-Michel en daar heb je ook een pass nodig. Zou zonde zijn om het niet te doen.

Opvallend dat het altijd iemand anders is die zorgt voor de stijgende cijfers, nooit wij zelf. De jongeren, de studenten, de buitenlanders die minder strenge regels hebben... maar zelf vinden we wel dat we al mogen reizen en gevaccineerd zijn na 2d ipv 2w, en wie iets anders zegt is een moraalridder.
GA jij er dan maar om.. Mij moet niemand zeggen wat ik moet doen op reis, hier op dit forum.

Dus op de luchthaven van La Palma vragen ze uitdrukkelijk naar uw covid certificaat of negatieve test, plf en ID om op de vlucht te mogen naar Brussel. Net zoals alle anderen toon ik gewoon mijn certificaat van mijn negatieve test van meer dan een week geleden. Wordt niet bekeken... Bij mijn weten is het ook niet verplicht getest te zijn vóór je naar België komt....

Voor Belgen in hun terugvlucht niet nee. Als inwoners mogen wij altijd binnen. Maar niet-belgen die hier ook niet hun residentie hebben worden (normaal gezien) wel degelijk gecheckt.

oei oei, ik zit nu in parijs .... in 1 week tijd van groene naar rode zone?
en dit terwijl gans oost europa waar ze amper op schema zitten met vaccinaties, volledig groen is?

wie gelooft deze waanzin eigenlijk nog...

dus ik moet nu zogezegd in quarantaine? :D zal maar op mijn PLF zetten dat ik in calais was zeker....
als ik al éne ga invullen.

te belachelijk voor woorden. maar als ik volgende week terug ga gaan werken in Brussel (ook rode zone), dat mag dan wel allemaal zonder quarantaine, maar op reis gaan, oh nee dat moet dan weer gevolgd worden met eenzame opsluiting zeker :D

en dan zijn ze verwonderd dat de mensen er hun botten aan vegen ! :p

en dit terwijl gans oost europa waar ze amper op schema zitten met vaccinaties, volledig groen is?

dus ik moet nu zogezegd in quarantaine? :D zal maar op mijn PLF zetten dat ik in calais was zeker....

te belachelijk voor woorden. maar als ik volgende week terug ga gaan werken in Brussel (ook rode zone), dat mag dan wel allemaal zonder quarantaine, maar op reis gaan, oh nee dat moet dan weer gevolgd worden met eenzame opsluiting zeker :D

Oké Donald

En omdat gij dat belachelijk vindt moeten wij luisteren naar uw gezwets of wat? Grow up.

20210624+NL_veilig_terugkomen+van+reis.jpg

Kan iemand mij hier helpen… zit met een zeer vervelend probleem. Daarstraks laten testen om zondag op een event binnen te mogen. Krijg ik itsme niet geinstalleerd op men iphone omdat die ooit eens gejailbreakt was.

nu kijk ik op myhealthviewer en zie men testcertificaat wel staan. Enkel staat daar achter “aanvragen”

hoe in hemelsnaam krijg ik zo n papier met die QR code. Da kan toch ni zo moeilijk zijn zou k denken

edit: nvm, gevonden via mijn burgerprofiel

En we zijn terug na 12 dagen Frankrijk. PLF ingevuld, maar geen controle gehad. Komen uit een oranje zone, dus chillie :)

Poolpartys, schuimpartys, soirée clubbing, beachpartys, alles kan hier zonder maatregelen in het zonnige zuiden. Rode zone? ik zie vooral rode ruggen van achteloze toeristen die denken dat ze géén zonnecrème meer nodig hebben na 4u 'smiddags.

En we zijn terug na 12 dagen Frankrijk. PLF ingevuld, maar geen controle gehad. Komen uit een oranje zone, dus chillie :)
Toen ik terug kwam op 22 juli moest echt elke persoon (die uit rode zone kwam) in de luchthaven (na 23u dus mss minder volk dan overdag) zijn PLF formulier tonen.. stonden pakweg 6 politie agenten. die check gebeurde na het gedeelte waar je je valies van de band neemt.

Toen ik terug kwam op 22 juli moest echt elke persoon (die uit rode zone kwam) in de luchthaven (na 23u dus mss minder volk dan overdag) zijn PLF formulier tonen.. stonden pakweg 6 politie agenten. die check gebeurde na het gedeelte waar je je valies van de band neemt.
Tonen idd.. allesinds toen wij van Tenerife terugkwamen. Zolang ze een QR code zagen was het ok.

Ik heb met de auto gereisd, dus kans was al klein dat er gecontroleerd kon worden. Toch ingevuld, want je weet nooit :)

Kleurcodes en al dat gedoe schrikt niemand nog af.

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan