Ja akkoord dat je test doet voor vertrek, maar wij zijn al dikke week in Frankrijk en elk 1 vaccin, plus ik certificaat van herstel. Nu afkomen met nogmaals te testen in Frankrijk is gewoon belachelijk. Zoals gezegd: er gaan altijd besmettingen zijn, wat op zich niet erg is. Men moet daar gewoon niet zo op focussen op die besmettingen...
De regels zijn soms moeilijk te volgen, veranderen veel, niet echt logisch te noemen, ...
Maar dit zijn nu eenmaal de regels tot iedereen de kans heeft gehad om zich te laten vaccineren. Als iedereen die volgt zouden ze trouwens minder strikt zijn.
Die maskers wil ik ook weg.
Ik wil ook reizen zonder tests en papieren.
Ik wil ook gezond thuis komen zonder ziek te zijn.
Ik wil ook graag gewoon op restaurant & café gaan zonder mij te moeten afvragen of ik wel mag/kan.
Maar zo lang niet iedereen die wil gevaccineerd is houd ik me alvast aan de regels.
Het gaat hier nog over enkele weken. Het is een beetje de verantwoordelijkheid van de mensen die nu op vakantie zijn om zich zo goed mogelijk aan de regels te houden om problemen voor de volgenden te vermijden. Dat is nu eenmaal solidariteit. Al is het nu niet meer met de zorg of ouderen, maar met de jeugd. Die willen na 18 maand ook gewoon doen en zijn!
Meeste van de regels volgens kosten zelf geen geld.
PLF formulier invullen bv, kost niks en heel veel moeten niet in quarantaine... Dus waarom niet even 1min de tijd nemen om dit te doen...