Reizen in Coronatijden (2021-...) - vragen & discussies

Hoe lang duurde het bij jullie eer jullie het resultaat kregen voor een PCR test om te reizen?
Heb vrijdagavond een vlucht en heb donderdagochtend een afspraak gemaakt voor de test, misschien beter verzetten naar woensdagmiddag?

Probleem met woensdagmiddag is dat onze test bij moment van boarden langer als 48h zal zijn... Klotegedoe zeg.
1ste x minder dan 12u. 2de x minder dan 24u bij mij

waarom hebben we ons laten vaccineren ? Toch om van al deze zever van af te zijn ? "Als gevaccineerde kan je ook besmet zijn" , kijk je kan altijd besmet zijn ,het virus zal nooit 100% verdwijnen , we kunnen niet blijven strijden voor die 0 besmettingen ,dat is onhaalbaar .
Je kan zeker altijd besmet te zijn, ik zeg ook niet dat we naar 0 besmettingen gaan ooit.
Maar op deze manier de huidige regels gaan omzeilen ... voor jezelf werkte dit dan goed omdat je overal binnen kon maar als besmette mensen zo ook binnen geraken en het verspreiden gaan ze nog meer verstrengen, gok ik.

waarom hebben we ons laten vaccineren ? Toch om van al deze zever van af te zijn ? "Als gevaccineerde kan je ook besmet zijn" , kijk je kan altijd besmet zijn ,het virus zal nooit 100% verdwijnen , we kunnen niet blijven strijden voor die 0 besmettingen ,dat is onhaalbaar .
Quoted for truth. AL die moraalridders spuugzat...

Ik ben gevaccineerd. Heb m'n plicht gedaan. Al de rest is nu zever voor mij.

Klopt, en dat is ook niet de bedoeling. Niemand heeft dat ooit gezegd. Al is dat natuurlijk wel wat de ongeïnformeerde roepers er van maken.

Maar je moet wel even geduld hebben tot als het grootste deel van de bevolking volledig gevaccineerd is, want alhoewel jij er minder tot niet meer ziek van zal worden, zij wel. Tot als ze ook gevaccineerd zijn.

Lap. Laat ge u gisteren testen om deze nacht (zondagnacht) te vertrekken naar de camping in frankrijk. Krijg je vandaag te horen dat de test bij aankomst <48u moet zijn ipv de 72u die ik overal vind (reopen eu enzo)

wa is he nu eigenlijk?

gelukkig nog een gratis pcr ingepland binnen 10min of we mochten thuis blijven.
Hopelijk snelle uitslag 🤞

Nee dank je. Zelf als het gratis is. Ik ben gevaccineerd en daarmee basta. Meer moeten ze Nie vragen.
Altijd zo de moraalridder uithangen..
Als gevaccineerde kan je ook besmet worden/zijn.
Quoted for truth. AL die moraalridders spuugzat...

Ik ben gevaccineerd. Heb m'n plicht gedaan. Al de rest is nu zever voor mij.
Je bent 2 dagen gevaccineerd geen week (of 14d) dusja uw kans op besmetting is nog vele malen groter.

Want anders was uw sanitaire pas in orde

Er zijn mensen die ook nog op vakantie willen gaan in augustus & september.
Als dat niet meer kan omdat er egoïsten zijn, die lak hebben aan de regels.

Dan zij die mensen geen moraalridders, maar gewoon slachtoffers.

Laatst bewerkt:
Er zijn graag mensen die ook nog op vakantie willen gaan in augustus & september.

dikke second, imo zijn het wederom mensen die het goed menen die het slachtoffer zullen worden van een bende idioten die gelooft dat regels niet voor hun gelden.

Ja akkoord dat je test doet voor vertrek, maar wij zijn al dikke week in Frankrijk en elk 1 vaccin, plus ik certificaat van herstel. Nu afkomen met nogmaals te testen in Frankrijk is gewoon belachelijk. Zoals gezegd: er gaan altijd besmettingen zijn, wat op zich niet erg is. Men moet daar gewoon niet zo op focussen op die besmettingen...

Ja akkoord dat je test doet voor vertrek, maar wij zijn al dikke week in Frankrijk en elk 1 vaccin, plus ik certificaat van herstel. Nu afkomen met nogmaals te testen in Frankrijk is gewoon belachelijk. Zoals gezegd: er gaan altijd besmettingen zijn, wat op zich niet erg is. Men moet daar gewoon niet zo op focussen op die besmettingen...
Ja maar regels zijn regels natuurlijk. 120 op een lege autostrade is ook zever maar ze is dan ook niet altijd leeg.

De Fransman die al 50j in Frankrijk woont en nog nooit zijn land heeft verlaten moet er ook 1 hebben ;)

De regels zijn soms moeilijk te volgen, veranderen veel, niet echt logisch te noemen, ...

Maar dit zijn nu eenmaal de regels tot iedereen de kans heeft gehad om zich te laten vaccineren. Als iedereen die volgt zouden ze trouwens minder strikt zijn.

Die maskers wil ik ook weg.
Ik wil ook reizen zonder tests en papieren.
Ik wil ook gezond thuis komen zonder ziek te zijn.
Ik wil ook graag gewoon op restaurant & café gaan zonder mij te moeten afvragen of ik wel mag/kan.

Maar zo lang niet iedereen die wil gevaccineerd is houd ik me alvast aan de regels.
Het gaat hier nog over enkele weken. Het is een beetje de verantwoordelijkheid van de mensen die nu op vakantie zijn om zich zo goed mogelijk aan de regels te houden om problemen voor de volgenden te vermijden. Dat is nu eenmaal solidariteit. Al is het nu niet meer met de zorg of ouderen, maar met de jeugd. Die willen na 18 maand ook gewoon doen en zijn!

Meeste van de regels volgens kosten zelf geen geld.
PLF formulier invullen bv, kost niks en heel veel moeten niet in quarantaine... Dus waarom niet even 1min de tijd nemen om dit te doen...

Er zijn mensen die ook nog op vakantie willen gaan in augustus & september.

je moet wel wat realistisch zijn , sorry to say maar ja de cijfers gaan weer omhoog gaan . We zijn omringd door landen die een schijt aan de maatregelen-mentaliteit hebben ,die mensen komen ook naar hier hoor ,zonder pcr test,zonder controle . Hell in NL kan je de supermarkt zelf binnen zonder masker om dan vervolgens de trein te nemen naar België ,denk je echt dat die allemaal een pcr test gedaan hebben ?

Hier in la France niemand mondmasker..wel zalig. Tja veel gele hesjes ook he hier.

Laatst bewerkt door een moderator:
je moet wel wat realistisch zijn , sorry to say maar ja de cijfers gaan weer omhoog gaan . We zijn omringd door landen die een schijt aan de maatregelen-mentaliteit hebben ,die mensen komen ook naar hier hoor ,zonder pcr test,zonder controle . Hell in NL kan je de supermarkt zelf binnen zonder masker om dan vervolgens de trein te nemen naar België ,denk je echt dat die allemaal een pcr test gedaan hebben ?
Opvallend dat het altijd iemand anders is die zorgt voor de stijgende cijfers, nooit wij zelf. De jongeren, de studenten, de buitenlanders die minder strenge regels hebben... maar zelf vinden we wel dat we al mogen reizen en gevaccineerd zijn na 2d ipv 2w, en wie iets anders zegt is een moraalridder.

Opvallend dat het altijd iemand anders is die zorgt voor de stijgende cijfers, nooit wij zelf. De jongeren, de studenten, de buitenlanders die minder strenge regels hebben... maar zelf vinden we wel dat we al mogen reizen en gevaccineerd zijn na 2d ipv 2w, en wie iets anders zegt is een moraalridder.
De cijfers hier stijgen heus niet enkel omdat de Belgen zich niet aan de maatregels houden hoor , ik denk dat wij 1 van de braafste landen zijn op dat vlak . Je moet niet ver reizen om je in een andere wereld te wanen .

Terug
Bovenaan