Reizen in Coronatijden (2021-...) - vragen & discussies

Vraagje voor al wie teruggekeerd is uit een rode zone:

Ik vlieg morgen terug vanuit Barcelona naar Brussel. Mijn PLF is ingevuld en doordat ik uit een rode zone kom moet ik mij laten testen en in quarantaine. Ik had gehoopt nadat ik mij PLF invulde een code te krijgen voor mijn test aan te vragen zodat ik mij onmiddellijk kan laten testen in Zaventem. Maar ik les op de site van de overheid dat de code pas na aankomst ontvang. Is dit echt ook zo? Anders heeft het voor mij weinig nut dat ik mij laat testen op Zaventem als ik de code niet krijg.

Ik had mij liever laten testen zodat ik sneller mijn resultaat kreeg want ik moet de dag erna voor mijn vaccin. 't Ziet er naar uit dat ik mijn afspraak ga moeten verplaatsen...

Vraagje voor al wie teruggekeerd is uit een rode zone:

Ik vlieg morgen terug vanuit Barcelona naar Brussel. Mijn PLF is ingevuld en doordat ik uit een rode zone kom moet ik mij laten testen en in quarantaine. Ik had gehoopt nadat ik mij PLF invulde een code te krijgen voor mijn test aan te vragen zodat ik mij onmiddellijk kan laten testen in Zaventem. Maar ik les op de site van de overheid dat de code pas na aankomst ontvang. Is dit echt ook zo? Anders heeft het voor mij weinig nut dat ik mij laat testen op Zaventem als ik de code niet krijg.

Ik had mij liever laten testen zodat ik sneller mijn resultaat kreeg want ik moet de dag erna voor mijn vaccin. 't Ziet er naar uit dat ik mijn afspraak ga moeten verplaatsen...

Vriendin en ik kregen onze code de dag van vertrek omstreeks 9u 15. PLF was wel ruim op tijd ingevuld (vrijdag vroege vooravond) om zondagmiddag terug in België te zijn.

Thanks! Heb je je laten testen in Zaventem? Lang moeten wachten op je resultaat?
Geen probleem. Was met de wagen uit Luxemburg. Dus niet met het vliegtuig ;-). Pas dag later test in ziekenhuis. Wij hadden het resultaat na een dikke 12u.

Laatst bewerkt:
Deze voormiddag in Étretat geweest. We kamperen nu 2 nachten in Fécamp. Overal druk en alleen buitenlanders dragen hun maskers op. Al de rest is "je m'en fous" :')
Morgen vertrekken we naar Honfleur, zal ook een drukke en ongecontroleerde boel zijn :)

Vandaag in het Overlord-museum in Colleville werd er wel gevraagd achter de "sanitaire pass". Heb gezegd dat ik al corona gehad heb + 1 vaccinatie (is waar) maar echt naar de documenten of app werd er niet gekeken.

Lol. Ik heb travel form ruim op voorhand ingevuld voor terugreis.
Maar nooit ergens iets van info of code gekregen.
Gg

In Honfleur was het overdag druk, zoals verwacht. 's avonds waren er wel politie patrouilles en ze spraken de mensen wel aan als ze hun mondmasker niet aanhadden.
En de Naturospace niet kunnen doen doordat de pass sanitaire verplicht is geworden en ik had geen zin om te testen :)

Waar kan je eigenlijk klacht indienen als de luchtvaartmaatschappij moeilijk doet over terugbetaling/voucher van tickets van je vlucht?

Ale Italië word ook strenger :( Corona paspoort nodig voor meeste dingen te doen, waaronder restaurant. (Behalve als je op een terras zit wat eigelek meestal is natuurlijk).

Gelukkig heb ik mijn 2de spuit naar voor kunnen schuiven waardoor ik deze net 2 weken voor vertrek krijg dus zou in orde moeten zijn.

Ale Italië word ook strenger :( Corona paspoort nodig voor meeste dingen te doen, waaronder restaurant. (Behalve als je op een terras zit wat eigelek meestal is natuurlijk).

Gelukkig heb ik mijn 2de spuit naar voor kunnen schuiven waardoor ik deze net 2 weken voor vertrek krijg dus zou in orde moeten zijn.

Een prik volstaat al om een Green Pass te krijgen in Italië. Het is een redelijk lichte verstrenging voorlopig.

Iemand onlangs in Berlijn geweest? Ik zou graag volgend weekend een vriendin willen bezoeken maar de regels veranderen constant. Heb nog maar 1 prik gehad dus best een test afleggen 48u op voorhand en dan ben ik safe?
Ik ga met de wagen btw.

Morgen naar Corsica dat vandaag van groen naar rood is gegaan :headshake:
Voor het eerst controle gehad ivm covid. Wel heel snel, gewoon covidsafebe app open en 2 vaccinaties laten zien was al in orde dus geen scan van code nog controle van datum. Dit voor de ferry op te gaan.

Op zich doen de meeste in Italië wel de basis maar op sommige terrassen zie je tafels veel te dicht staan en ook wel (vooral jongeren) die mondmasker niet correct dragen (vaak enkel over mond), heel soms iemand zonder waar het moet (trein bv)

goed aangekomen hier in normandy, straks naar bretagne later nog....

geen pcr testen gedaan, gewoon op goe geluk gekomen, en it worked :) we zijn beiden gevaccineerd (volledig), maar nog maar sinds eergisteren ... maar nergens vragen ze ook maar iets.

zoals ik al zei: de soep word niet zo warm gegeten als ze word opgediend

Terug
Bovenaan