Reizen in Coronatijden (2021-...) - vragen & discussies

Net na een helse check-in EINDELIJK op het vliegtuig. Zoveel mensen die PLF niet hebben ingevuld... Absurd. Benieuwd hoeveel vertraging...

Er werd ook gevraagd om de negatieve test voor te leggen.. Dus chance dat we hier ter plaatse een test hebben afgenomen
Als de mensen nu nog niet weten dat ze de PLF moeten invullen...
Negatieve test voor terugvlucht is toch niet perse nodig? imo kan je jezelf op dag 1 bij terugkomst laten testen.

Buitenlanders weten dat meestal niet, op het vliegtuig worden er papieren exemplaren uitgedeeld. Met de recente aankondiging van boetes gaan vliegtuigmaatschappijen nu al aan de grond controleren maar dat geeft natuurlijk chaos.

Terugkerende Belgen zouden idd beter moeten weten.

Wij zijn net terug van twee weken Italië - een roadtrip gedaan en dus op veel plaatsen geweest. Test laten doen (max 48 uur op voorhand) en uiteindelijk nergens gecontroleerd. Buiten mondmaskers dragen bij het binnengaan van restaurants etc, weinig van corona gemerkt eerlijk gezegd.
Ook aan de grens met Zwitserland geen last?

Net testje gaan afleggen. Ik voel dat stokje amper, vriendin voelt dat keihard. Leve de lange neus :unsure:

Al heb ik ooit 24u met bakje rondgelopen met draden helemaal via de neus naar de maag. Dat was pas erg

Zit nu in Normandië. Nergens controle gehad (grens, hotel, restaurant/cafe). Zoals eerder al gezegd door iemand hier. Corona blijkt niet te bestaan in Frankrijk. Nergens mondmaskers (personeel bakkerij, hotel check in). Ongelooflijk.

Zit nu in Normandië. Nergens controle gehad (grens, hotel, restaurant/cafe). Zoals eerder al gezegd door iemand hier. Corona blijkt niet te bestaan in Frankrijk. Nergens mondmaskers (personeel bakkerij, hotel check in). Ongelooflijk.

Ik ga ook naar Normandië en wou de tuinen van Monet bezoeken, daar had ik normaal een PCR test van max. 48h voor nodig wisten ze me te zeggen. Zijn er daar mogelijkheden of lange wachtrijen?

Hotel/restaurants enzoverder zijn pas vanaf 1 augustus, dus daar lig ik niet wakker van, maar wel bizar dat er nergens mondmaskers te zien zijn.

Ik ga ook naar Normandië en wou de tuinen van Monet bezoeken, daar had ik normaal een PCR test van max. 48h voor nodig wisten ze me te zeggen. Zijn er daar mogelijkheden of lange wachtrijen?

Hotel/restaurants enzoverder zijn pas vanaf 1 augustus, dus daar lig ik niet wakker van, maar wel bizar dat er nergens mondmaskers te zien zijn.
Monet ga ik niet dus geen idee. In het restaurant hadden ze wel mondmaskers aan.

Ik vertrek morgen naar Normandië. Deze morgen PCR-test gedaan. Alle papieren liggen ook klaar voor int geval dat. We zien wel alst zover is :)

Monet ga ik niet dus geen idee. In het restaurant hadden ze wel mondmaskers aan.

PCR test daar nodig omdat dit vermoedelijk onder musea of vrijetijdsbesteding (+50p) valt. Ga zelf dus nog een test moeten laten doen overmorgen :-/
Ik vertrek morgen naar Normandië. Deze morgen PCR-test gedaan. Alle papieren liggen ook klaar voor int geval dat. We zien wel alst zover is :)

Heb ook alles maar ingevuld, gewoon om zeker te zijn. Verwacht enkel controle bij museums eigenlijk. Vertrek ook morgen btw, als ge een zwarte Seat ziet op de autostrade moet ge maar eens zwaaien.:unsure:

ondertussen al 3 uur weg uit België zodat we uit het land zijn voor het oranje werd voor de Noorse regering. Vakantie met een paar dagen ingekort om 10 dagen quarantaine te vermijden

Ook negatieve test binnen, sneller als ik dacht (16u afname, 6u resultaat).
Wel enkel via mail nog niet via covidsafe dat zal even duren zeker voor ik dat daar in geladen krijg?

Frankrijk is toch echt achterlijk land. Je moet papier invullen ipv digitaal en dan nog eens per persoon en precies als ik de boot naar Corsica neem nog eens een ander :lol:

PCR test daar nodig omdat dit vermoedelijk onder musea of vrijetijdsbesteding (+50p) valt. Ga zelf dus nog een test moeten laten doen overmorgen :-/

Heb ook alles maar ingevuld, gewoon om zeker te zijn. Verwacht enkel controle bij museums eigenlijk. Vertrek ook morgen btw, als ge een zwarte Seat ziet op de autostrade moet ge maar eens zwaaien.:unsure:
Als je een groene Skoda Octavia ziet, tis wij :unsure:

Nog wat miserie om op de boot te geraken omdat België oranje was en we niet konden bewijzen dat we voor middernacht vertrokken waren. 15 minuten aan kant en wat telefoontjes later toch door gelaten

wij volgende week ook naar nomandie...

zou je voor mont saint michiel, en saint malo ook een PCR test moeten tonen?
is toch gewoon open lucht berg, dus lijkt me wel straf...

Frankrijk is toch echt achterlijk land. Je moet papier invullen ipv digitaal en dan nog eens per persoon en precies als ik de boot naar Corsica neem nog eens een ander :laugh:
Is dat gewoon dit formulier, of heb ik nog ergens eentje over het hoofd gezien?

---

Ik ga naar Italië volgende week (België -> Luxemburg -> Frankrijk -> Zwitserland -> Italië) en ik heb momenteel dit:

Luxemburg
Hier moet je precies niets voor invullen, kan dat?
Enkel een negatieve test, maar ook dat ben ik precies niet zeker. Reopen spreekt andere websites tegen.

Frankrijk
https://www.interieur.gouv.fr/Actua...ere/Certificate-of-international-travel#from2
Negatieve test

Zwitserland
https://swissplf.admin.ch/formular Blijkbaar niet als je met de auto doorreist
Geen test verplicht dacht ik

Italië
EU Digital Passenger Locator Form (dPLE): https://app.euplf.eu/#/
Negatieve test

En dan om terug te keren naar België nog dit formulier: https://travel.info-coronavirus.be/nl/public-health-passenger-locator-form

Laatst bewerkt:
Is dat gewoon dit formulier, of heb ik nog ergens eentje over het hoofd gezien?

---

Ik ga naar Italië volgende week (België -> Luxemburg -> Frankrijk -> Zwitserland -> Italië) en ik heb momenteel dit:

Luxemburg
Hier moet je precies niets voor invullen, kan dat?
Enkel een negatieve test, maar ook dat ben ik precies niet zeker. Reopen spreekt andere websites tegen.

Frankrijk
https://www.interieur.gouv.fr/Actua...ere/Certificate-of-international-travel#from2
Negatieve test

Zwitserland
https://swissplf.admin.ch/formular Blijkbaar niet als je met de auto doorreist
Geen test verplicht dacht ik

Italië
EU Digital Passenger Locator Form (dPLE): https://app.euplf.eu/#/
Negatieve test

En dan om terug te keren naar België nog dit formulier: https://travel.info-coronavirus.be/nl/public-health-passenger-locator-form
Ja, maar bij de documenten van de boot zat nog iets extra.

Zwitserland heb ik ingevuld vorige week en toen leek dat nog verplicht. Luxemburg zelfs niet gekeken :lol:

Ook aan de grens met Zwitserland geen last?

Net testje gaan afleggen. Ik voel dat stokje amper, vriendin voelt dat keihard. Leve de lange neus :unsure:

Al heb ik ooit 24u met bakje rondgelopen met draden helemaal via de neus naar de maag. Dat was pas erg
Nee, ook daar niet. We zijn daar gewoon kunnen doorrijden en nergens werden auto's tegengehouden en gecontroleerd. Vergeet wel je vignet voor Zwitserland niet. Je kan dat gewoon daar nog kopen zonder problemen. Hou wel rekening met zeer lange wachttijden aan die Gotthardtunnel + Zwitserland zit niet bij de EU dus roaming direct afzetten (wij waren dit vergeten en zitten met een extra rekening van 60 euro).

Nee, ook daar niet. We zijn daar gewoon kunnen doorrijden en nergens werden auto's tegengehouden en gecontroleerd. Vergeet wel je vignet voor Zwitserland niet. Je kan dat gewoon daar nog kopen zonder problemen. Hou wel rekening met zeer lange wachttijden aan die Gotthardtunnel + Zwitserland zit niet bij de EU dus roaming direct afzetten (wij waren dit vergeten en zitten met een extra rekening van 60 euro).
Hoe lang is die "zeer lange wachttijd" precies? En is dat dan extra door Covid-19 of gewoon standaard? :tongue:

Terug
Bovenaan