Reizen in Coronatijden (2021-...) - vragen & discussies

Wij vertrekken normaal op 27 juni naar Italië. Als ik het goed begrijp zijn de testen pas gratis vanaf 1 juli?
En aangezien in Italië kinderen vanaf 2 jaar getest moeten worden, zullen we ook nog eens voor 2 kinderen moeten betalen.
Dat gaat ons dus om en bij de 200 euro kosten aan testen? (4 personen):oink:

Wij vertrekken normaal op 27 juni naar Italië. Als ik het goed begrijp zijn de testen pas gratis vanaf 1 juli?
En aangezien in Italië kinderen vanaf 2 jaar getest moeten worden, zullen we ook nog eens voor 2 kinderen moeten betalen.
Dat gaat ons dus om en bij de 200 euro kosten aan testen? (4 personen):oink:
Komt er van als je perse goedkoper in juni op verlof wilt :unsure:

dat zou wel ideaal zijn 4 euro .
Ben je niet veel mee, dan ben je misschien wel negatief getest, maar heb je hiervan geen bewijs dan dient voor in het buitenland. Aangezien de "betaalde testen" enkel zijn voor als je mogelijks corona hebt en hiervoor te testen ipv te testen voor reizen.

Idd, de rekening van het labo volgt wel thuis :D

Als ik het goed voor heb zal je vanaf 17 juni je coronapaspoort kunnen aanvragen/raadplegen via covidsafe.be. Vraag me af of dat geautomatiseerd zal verlopen via vitalink of je zelf je vaccinabewijs zal moeten uploaden, doorsturen, whatever en ze er je dan eentje afleveren. Zal spannen voor de mensen die begin julie vertrekken :D

Volgens dit document is een sneltest ook goed genoeg voor Frankrijk vanaf morgen. Maar vraag me af hoe je dit kan 'bewijzen' dat het minder dan 72u oud is? Even gebeld met huisarts of die dat kan doen, maar die gaf natuurlijk aan om een PCR test te doen
Sneltest is toch ook gewoon door externe uitgevoerd? Dat is geen zelftest he

Op 9juli 2e prik pfizer, maar vriendin moet 7 augustus terug thuis zijn.
Dacht naar Italie + corsica te gaan, maar als we wachten tot na 2 weken (23e) lijkt het me net te kort om te gaan
Vertrek graag op zondag voor den tunnel in Zwitserland (of is door de week beter eigenlijk?), dus 18e (voor pfizer zou dat ok moeten zijn maarja), dan paar dagen italie en dan pas den oversteek doen. Hoop dat dit allemaal gaat mogen wat een gedoe, vorig jaar vertrok je gewoon zo ...

Volgens dit document is een sneltest ook goed genoeg voor Frankrijk vanaf morgen. Maar vraag me af hoe je dit kan 'bewijzen' dat het minder dan 72u oud is? Even gebeld met huisarts of die dat kan doen, maar die gaf natuurlijk aan om een PCR test te doen
Voor Spanje is een sneltest ook voldoende (afgenomen volgens de regels van de kunst -> https://www.zorg-en-gezondheid.be/sneltesten-antigeentesten ).

Sneltest is toch ook gewoon door externe uitgevoerd? Dat is geen zelftest he

Op 9juli 2e prik pfizer, maar vriendin moet 7 augustus terug thuis zijn.
Dacht naar Italie + corsica te gaan, maar als we wachten tot na 2 weken (23e) lijkt het me net te kort om te gaan
Vertrek graag op zondag voor den tunnel in Zwitserland (of is door de week beter eigenlijk?), dus 18e (voor pfizer zou dat ok moeten zijn maarja), dan paar dagen italie en dan pas den oversteek doen. Hoop dat dit allemaal gaat mogen wat een gedoe, vorig jaar vertrok je gewoon zo ...
Zondag is een goeie dag om er door te rijden, maar je zal wel altijd een beetje moeten aanschuiven, beste is ofwel heel vroeg of tegen de late namiddag of avond en dan valt het verkeerd ook wel mee, je kan ook de pas nemen, duurt iets langer maar is wel heel mooi, of je kan er overnachten.

Zondag is een goeie dag om er door te rijden, maar je zal wel altijd een beetje moeten aanschuiven, beste is ofwel heel vroeg of tegen de late namiddag of avond en dan valt het verkeerd ook wel mee, je kan ook de pas nemen, duurt iets langer maar is wel heel mooi, of je kan er overnachten.
Ik probeer er altijd wel voor 12u te zijn, half uurtje aanschuiven is op zich niet erg zolang het maar geen 4u is :D

Just to be sure als ik eind juni vertrek maar wel twee keer gevaccineerd ben op 10 juni, is dit voorlopig niet voldoende vanwege überhaupt nog geen vaccinatiebewijs momenteel zeker he?

Laatst bewerkt:
Just to be sure als ik eind juni vertrek maar wel twee keer gevaccineerd ben op 10 juni, is dit voorlopig niet voldoende vanwege überhaupt nog geen vaccinatiebewijs momenteel zeker he?
Indien je op het moment dat je vertrekt volledig gevaccineerd bent + inwerktijd van 2 weken krijg je normaliter via je medisch dossier online of vitalink een vaccinatie attest. Zou normaal gezien ook moeten volstaan voor je coronapaspoort.

Indien je op het moment dat je vertrekt volledig gevaccineerd bent + inwerktijd van 2 weken krijg je normaliter via je medisch dossier online of vitalink een vaccinatie attest. Zou normaal gezien ook moeten volstaan voor je coronapaspoort.
Ah bon zou handig zijn, is achter zoeken dan. Merci :) .

Hangt ervan af waar je naartoe gaat, voor reizen naar de UK heeft je vaccinatie momenteel geen enkele waarde.
Daar moet iedereen de PCR tests voorleggen, regardless if vaccinated or not.

Ja naar niks super exotisch ofzo zelfs maar dacht dat ik er sowieso aanhing voor een test (men eerste dan :p ). Tis wat onnozel ook he vanaf 1 juli zou er een paspoort moeten zijn zodat gevaccineerden geen test moeten laten doen maar op 30 juni vertrekken en de kans is een heel stuk groter dat je toch een test moet laten doen.

Bon is goed checken en dubbelchecken dan wat er verwacht wordt in mijn land van aankomst.

Terug
Bovenaan