Reddit blackout naar aanleiding van betalende api's

Hoezo je hebt geen paard in deze race? Als je op reddit zit toch wel? Heb je zelf nog nooit iets gepost of een comment op reddit geplaatst? Dan werk je ook voor hen. Van een community site mag je toch verwachten dat ze rekening houden met hun community of vindt je dat echt te veel gevraagd? Hoe minder oog ze hebben voor hun community, hoe meer ze er tegen in gaan, en hoe slechter ze de site maken, hoe groter de kans op een digg exodus 2.0. Iets waar reddit ook beter rekening mee zou houden.

Neen ik heb plaats geen posts of comments. Daarmee verlies ik al genoeg tijd hier ;)

Reddit is voor mij wat het is. Een nieuws-aggregator. Kan ik die niet meer gebruiken? Dan ga ik wel elders mijn nieuws vinden.

Ik geloof niets van Digg 2.0. Het internet is niet meer wat het toen was. Millennials snappen niet dat Gen Z content op een heel andere manier consumeert. Tiktokificatie is een ding en niemand onder 20 zit te wachten op een tweede old.reddit, wat die 3rd party apps emuleren op mobile.

Elke generatie heeft zo z'n momenten. Wel nu is het aan ons. Tenminste zij die destijds met het vroegere Reddit zijn begonnen.

Je kan daar dan ambetamt over worden. Ik steek mijn energie er niet in
 
Wat cijfers over gebruikersaantallen tijdens de blackout.

Wat ze nu op r/Formula1 (en andere ook natuurlijk) gaan doen vind ik wel echt een goeie protest actie: .
Alles NSFW maken. Ik dacht ooit eens gelezen te hebben dat ze geen (minder?) reclameinkomsten halen voor NSFW posts en subs, dus hiermee raak je ze ook wel met relatief weinig impact op de gebruikers.

Dat is niet goed want nu ben je verplicht een account te hebben om r/formula1 te bekijken. :p

Ergo, ze verplichten aan lurkers om een account op reddit te maken om die subreddit te bekijken
Ergo, hetgeen wat Reddit juist wil. Meer accounts waar ze meer adds kunnen aan serveren.
 
Dat is niet goed want nu ben je verplicht een account te hebben om r/formula1 te bekijken. :p

Ergo, ze verplichten aan lurkers om een account op reddit te maken om die subreddit te bekijken
Ergo, hetgeen wat Reddit juist wil. Meer accounts waar ze meer adds kunnen aan serveren.
Hah, daar had ik nog niet bij stilgestaan eigenlijk, oeps :unsure:
 
Vele subreddits hebben ondertussen variaties op John Oliver sexy pics, een hele hoop is NSFW geworden, memes is medieval gegaan, Apple enkel nog maar fotos van Tim Cook, scams heeft een 14 dagen post approval interval, steam gaat enkel nog over stoom, ... :biglaugh:
 
Vele subreddits hebben ondertussen variaties op John Oliver sexy pics, een hele hoop is NSFW geworden, memes is medieval gegaan, Apple enkel nog maar fotos van Tim Cook, scams heeft een 14 dagen post approval interval, steam gaat enkel nog over stoom, ... :biglaugh:
en op Belgium2 (de rechtse subreddit maw) zijn ze nu allemaal aan't klagen over de vluchtelingenstroom van linkse B1 redditors :D
 
en op Belgium2 (de rechtse subreddit maw) zijn ze nu allemaal aan't klagen over de vluchtelingenstroom van linkse B1 redditors :D
De echte Belgium subreddit is weer open. Alle mods hebben wel hun functie neergelegd, er is nog een mod die overblijft denk ik. Lekkere chaos daar.
 
Dat is niet goed want nu ben je verplicht een account te hebben om r/formula1 te bekijken. :p

Ergo, ze verplichten aan lurkers om een account op reddit te maken om die subreddit te bekijken
Ergo, hetgeen wat Reddit juist wil. Meer accounts waar ze meer adds kunnen aan serveren.
+ via de internetbrowser op mobile kan je ook geen nsfw subs zien als je niet op de app zit. Dus je wordt zo gepusht om de app te downloaden.

Mij niet gelaten. Als ik er niet op kan bekijk ik wel iets anders, of ga ik gewoon naar een andere website. Maar er zullen wel mensen zoals mij die reddit bekijken op een mobile browser die daardoor nu wel de reddit app gaan downloaden.
 
De echte Belgium subreddit is weer open. Alle mods hebben wel hun functie neergelegd, er is nog een mod die overblijft denk ik. Lekkere chaos daar.

Bizar verhaal dit. Subreddit is terug open maar de mods nemen ontslag uit protest? Waarom de boel dan weer open zetten.

Lijkt me dat Reddit ondertussen begonnen is met mods terug op hun plaats te zetten. Open doen of ophoepelen. Bij NBA en NFL zijn ze meteen Voorover gebogen. Je kan nog stellen dat die van Belgium de eer aan zichzelf hebben gehouden.
 
R/formula1 is al niet meer NSFW precies, al zie ik er nergens een aankondiging of iets dergelijks.
 
R/formula1 is al niet meer NSFW precies, al zie ik er nergens een aankondiging of iets dergelijks.

Het is eigenlijk kostelijk om te zien hoe het ene na het andere mod-team zonder verpinken plooit en alles mooi weer open zet de moment dat er wat druk vanuit het bedrijf komt.

Zo verknocht aan hun vrijwillige onbetaalde arbeid. Ik ga het nooit begrijpen. 🥲
 
omdat ze nu nog malicious compliance kunnen doorvoeren en anders vervangen zouden worden door ja knikkers geinstalleerd door reddit. Dat vele mods het beu zijn en uit protest ontslag nemen zoals die van r/belgium begrijp je ook niet dus damned if you do, damned if you don't zeker.

De mods die nu opstappen en gebannen worden hebben hun communities zelf gestart en meer dan een decennia ondersteunt, en dit uit passie en volledig vrijwillig. De leden die nu smeken voor een mod positie in ruil de knie te buigen voor management... Denk je oprecht dat die een kleiner ego hebben en niet op zoek zijn naar een powertrip of zelfs geld? Als je de mods ervoor niet goed vond, het gaat er enkel erger op worden.
 
Zo verknocht aan hun vrijwillige onbetaalde arbeid. Ik ga het nooit begrijpen. 🥲
Als je moderatorschap enkel karikaturaal interpreteert als egoïsme en machtslust, tja. Mij lijkt het nochtans niet zo moeilijk om te begrijpen dat mensen die jarenlang mee een community hebben helpen opbouwen, moeite hebben om daar afstand van te doen. Dat zal op BG niet anders zijn.
 
Als je moderatorschap enkel karikaturaal interpreteert als egoïsme en machtslust, tja. Mij lijkt het nochtans niet zo moeilijk om te begrijpen dat mensen die jarenlang mee een community hebben helpen opbouwen, moeite hebben om daar afstand van te doen. Dat zal op BG niet anders zijn.

Die mensen worden nochtans niet uit die gemeenschap gebannen. Men verliest gewoon de functie als moderator. Die hoef je niet te hebben om mee aan een gemeenschap te bouwen. Als je dan in de context van het te willen opnemen voor die gemeenschap bepaalde acties gaat ondernemen om dan vervolgens meteen te plooien als die moderator-functie in het gedrang komt, ja, wat anders als koddig kan je dat dan nog noemen.
 
De gemeenschappen bestaan al nu dus nee die moeten niet meer opgebouwd worden maar wel nog gemodereerd worden. Velen zullen na hun ban dan ook gewoon een nieuwe account aanmaken en gewoon lid zijn van de community maar velen zullen net als vele leden ook gewoon andere oorden beginnen opzoeken. Ik snap niet goed wat je van hen verwacht; damned if they do, damned if they don't. Iedereen maakt hier zijn eigen keuzes. Naar mijn mening is open doen en malicious compliance de beste oplossing anders worden de goeie mods gewoon vervangen door echte ja knikkende power trippers, iets wat je alle huidige mods reeds verwijt, terwijl die nieuwe enkel erger zullen zijn en je voor het minste zullen bannen, zeker als het iets of wat kritisch is tov het reddit regime of hun postje in gevaar zou kunnen brengen.
 
Die mensen worden nochtans niet uit die gemeenschap gebannen. Men verliest gewoon de functie als moderator. Die hoef je niet te hebben om mee aan een gemeenschap te bouwen. Als je dan in de context van het te willen opnemen voor die gemeenschap bepaalde acties gaat ondernemen om dan vervolgens meteen te plooien als die moderator-functie in het gedrang komt, ja, wat anders als koddig kan je dat dan nog noemen.
Zulke communities worden altijd top-down geleid, dat is hier ook zo. Wie plaats hier artikels? De redactie. Wie zorgt hier voor evenementen? Event-crew en moderators. Wie gaat om met klachten en bezorgdheden van de community? Moderators. Ik neem aan dat de transitie van 9lives naar BG ook door admins en moderators is bewerkstelligd.

Ik denk niet dat mensen hier moderator worden vanwege machtslust of egoïsme, wel omdat ze graag op dit forum zitten en hun steentje willen bijdragen. En dat gaat gewoon veel makkelijker vanuit een moderatorpositie.
 
Terug
Bovenaan