Reddit blackout naar aanleiding van betalende api's

Maar wat is dan wel een voorbeeld van die zogenaamde bakfietsmoedermentaliteit? Ik zie mezelf vooral als links-progressief en ik heb nooit het gevoel op reddit gehad dat ik daar door gelijkgestemden omringd was.

Wat belgium2 betreft:


Als ik racistische bagger wil lezen vraag ik wel of ik in de S&V whatsapp groep mag.
Ik kan geen concrete voorbeelden aanhalen, maar op meme zaterdag worden ook memes verwijderd met als reden agenda pushing. Onder agenda pushing kan je natuurlijk alles verwijderen wat niet in je kraam past. Soms terecht als er nieuws wordt gedeeld dat oud en al besproken is.
 
Ik ben gesubd op vrijwel alle /Belgium's(9?). Puur uit curieusiteit, maar ik sub dan ook vrijwel alles op reddit. De HLN vergelijking voor B2 zit er wel redelijk op. Maar valt ook wel niet echt te ontkennen dat B1, vol met humorloze extreme linkse idioten zit en je een ban kreeg zonder iets van dialoog of ook maar iets van gegronde reden. Altijd de ideale manier om volk nog meer rechts te doen trekken.
Bakfietsmoeders of geitenwollensokkers zijn toch gewoon bizarre scheldnaampjes voor groen stemmers?
Ik vind dat eerder beleefde scheldkoosnaampjes? Zoals ik bvb de rechtse variant "ne Rudy" label.
Als ik lees dat belgium2 een voorbeeld is van redelijkere moderatie terwijl meer dan de helft van hun frontpage bestaat uit letterlijke nazi zooi lijkt het me dus vooral daar dat het schoentje knelde.
Euhhh ja da's dus zeer kort gelezen voor zover ik mee ben. Echt actief subs volgen doe ik niet gezien ik mezelf zou labelen als een echte "scrollmongool" maar veel van die huidige posts zouden dus voor het overgrote deel deze post te kakken zetten..
Nu sarcasme en satire is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd. Geen idee hoe smakeloos die posts zijn gegaan maar ik zie er momenteel toch geen buitensporige.
 
Ik zit niet zoveel op Reddit, maar wat ik het ergste vind aan de app is dat je geen gifjes kan downloaden/opslaan. M'n gsm download wel een .gif bestand, maar het blijft een stilstaande afbeelding.

Ik heb geen idee waarom dat is, willen ze het opslaan van gifjes tegengaan zodat je zou linken naar Reddit ipv dat gifje door te sturen via Whatsapp of dergelijke?


Zijn er (uiteraard legale) manieren nu om toch die gifjes te kunnen opslaan?
 
Maar wat is dan wel een voorbeeld van die zogenaamde bakfietsmoedermentaliteit? Ik zie mezelf vooral als links-progressief en ik heb nooit het gevoel op reddit gehad dat ik daar door gelijkgestemden omringd was.
Geen idee, ik zit niet op reddit, vond het gewoon een voorbeeld dat niet echt ontkrachtte wat er gezegd werd.
 
zijn bakfietsmoeders dan een monolithisch blok tegen gas en voor kernenergie? 🤔
Bakfietsmoeders of geitenwollensokkers zijn toch gewoon bizarre scheldnaampjes voor groen stemmers?

Ik heb nooit op de belgium sub gezeten dus ik weet niet hoe het er aan toe ging maar de meeste social media is volgens rechts veel te links met moderatie die tegen rechts gedachtegoed gebiased is omdat ze in hun ogen zogezegd onterecht veel vaker gepakt worden op agressieve persoonlijke aanvallen, hatespeech, misinformatie, conspiracies, ... Dit terwijl alle mensen aan dezelfde regels onderworpen worden en zij zich er gewoon veel vaker schuldig aan maken. reddit wordt ook al heel lang beschuldigd te links te zijn omdat ze racisme weren en bijvoorbeeld grote neonazi en KKK subs gesloten hebben.

Als ik lees dat belgium2 een voorbeeld is van redelijkere moderatie terwijl meer dan de helft van hun frontpage bestaat uit letterlijke nazi zooi lijkt het me dus vooral daar dat het schoentje knelde.
Die nazi zooi is een meme een paar dagen de afgelopen week waarbij gelachen word met een post die Leuven een nazi stad noemde. Bijvoorbeeld de deze is toch vrij grappig, maar heeft niets met racisme te maken zoals je het een beetje doet klinken.
Nu is er niets meer van op de front Page trouwens.

Daarnaast is de moderatie vrij laid back in tegenstelling tot alles bannen wat hun niet aanstaat. Je ziet nu dat B1 toe is dat er ook wat meer 'linkse' posts komen en die worden niet verwijderd (in tegenstelling tot wat in B1 gebeurde)
 
Ik had er eigenlijk een beetje goede hoop in maar de mods van B1 zijn net als alle anderen te verknocht aan hun onbetaalde bijbaan om effectief een punt te maken wanneer het er op aan komt. Colour me shocked.
 
ik ken geen van beide belgium subs dus kan me niet echt uitspreken over de moderatie van 1 die misschien te streng is maar als ik gewoon afga op hun frontpages lijkt belgium1 me wel van veel hoger niveau en belgium 2 eerder een hln comment sectie. 🤷‍♂️

In ander nieuws; na de link rot die imgur deletion veroorzaakte op sites zoals onder andere reddit waardoor ze, met licht overdrijven, pakweg de helft van al hun fotos verloren, verliezen ze nu de andere helft. 😅

Gfycat is going offline vanaf 1 september.

 
  • Verdrietig
Waarderingen: derp
Terug
Bovenaan