Ravensburger onthult Disney Lorcana-gameplay

Bordspeluitgever Ravensburger heeft bekendgemaakt hoe je Disney Lorcana – het nieuwe spel van 2023 waar volgens de uitgever het meest naar wordt uitgekeken – moet spelen. Het bedrijf onthulde ook plannen voor ondersteunende spelavonden in lokale spellenwinkels. Het verzamelkaartspel debuteert op 18 augustus in lokale spellenwinkels en in de Disneyparken, en vervolgens op 1 september in de groothandel en op ShopDisney.com. Disney Lorcana is een Trading Card Game, dat twee of meer spelers meeneemt naar het magische rijk van Lorcana. Hier worden spelers Illumineers en hanteren ze magische inkt om “glimmers” van Disney-personages en -voorwerpen op te roepen, die op zowel bekende als opnieuw bedachte manieren verschijnen.

“In de kern gaat het er bij games om mensen samen te brengen om plezier te hebben en goede herinneringen te maken. Ik geloof dat spellen en Disney dit gemeen hebben,” zegt Ryan Miller, co-designer en Brand Manager, Disney Lorcana. “We willen dat Disney Lorcana onze spelers op dezelfde manier zal boeien als de verhalen van Disney hun publiek boeien.”

In een spel van Disney Lorcana gaan spelers met hun teams van glimmers op zoek naar verloren overleveringen. Ze spelen personages, acties en voorwerpen uit hun hand en kiezen of ze met hun glimmers op zoek gaan naar lore of dat ze hun tegenstanders uitdagen. De eerste speler die 20 lores heeft verzameld, wint. Meer details over hoe je Disney Lorcana moet spelen, kun je vinden op disneylorcana.com.

“Mijn co-designer Steve Warner en ik hielden vier factoren in gedachten bij het ontwerpen van het spel: toegankelijkheid, plezier, strategie, en eigenzinnigheid,” zei Miller. “Nieuwe spellen leren kan beangstigend zijn, dus hebben we duidelijke regels gemaakt die nieuwe spelers hopelijk niet zullen afschrikken. We hadden ook iets nodig dat leuk genoeg was om mensen aan het spelen te krijgen, met genoeg strategie in het spel voor ervaren spelers.” “Tenslotte wilden we ervoor zorgen dat Lorcana aanvoelde als een Disney spel. Dat is bereikt met kunst, sfeertekst en ontwerp. Er zijn bijvoorbeeld liedjes-kaarten in het spel, gebaseerd op liedjes uit Disney films. Je hoeft ze niet te zingen als je speelt, maar we zullen het ook niet ontmoedigen.”

 
Terug
Bovenaan