Sloan
Banned
Klinkt wel interessant maar blijft ver gegrepen? Er is nog nooit een Aziatische main geweest..Waarom niet?
Ik denk niet dat Ubisoft echt bezig is met inclusiviteit om de inclusiviteit, maar wel met een zo breed mogelijk publiek aan te spreken. Daarom naast een speelbare ninja ook een speelbare samurai, daarom niet alleen een Japans speelbaar personage maar ook een Afrikaans speelbaar personage. Met dat personage kan je een breder publiek kan aanspreken, het is bovendien een personage gebaseerd op een historisch figuur dus je kan ook niet inroepen dat het niet realistisch is. En gezien Yasuke naar Japan kwam met de Jezuïeten is er meteen ook een link met het klassieke Assassin's Creed verhaal van de Templars. Ik snap niet goed hoe je daar tegen kan zijn, eerlijk gezegd.
Hij is amper in Japan geweest en was meer een cirucsattractie en nooit een echte samurai.
EDIT : ik moet mezelf wat bijsturen. De tijdsperiode zit strak met waar de historische info imv Yasuke stopt dus dan heeft Ubisoft vrijspel met wat ze met hem doen. Kan dan nog interessant zijn.

Maar ik denk dat dat wel degelijk meespeelt. En daar vind ik niks verkeerd aan. Als je ziet dat 100 spellen met Japanse mensen, 2.000 spellen met witte mensen allemaal geen probleem zijn, maar 1 met een zwarte mens ineens een oorlogsverklaring aan de witte koper is, dan denk ik dat elke stap in de goeie richting oké is.