Racisme

Nee, dan kan je gewoon islamofoob zijn.
Een fobie is een een psychologische aandoening waar iemand een overmatige angst ontwikkelt voor onduidelijke redenen.
Islamofobie is dus een woord dat zichzelf ontkracht, want er is helemaal niks fobisch aan schrik te krijgen voor de verdrukking van de eigen cultuur, normen en waarden, taal, arbeidskansen, openbare veiligheid, etc...
Dat zijn namelijk op feiten gebaseerde angsten en volledig gegrond.

Islamofobie is een modewoordje dat louter dient om elke kritiek op het salafisme direct om te zetten in racisme.

Een fobie is een een psychologische aandoening waar iemand een overmatige angst ontwikkelt voor onduidelijke redenen.
Islamofobie is dus een woord dat zichzelf ontkracht, want er is helemaal niks fobisch aan schrik te krijgen voor de verdrukking van de eigen cultuur, normen en waarden, taal, arbeidskansen, openbare veiligheid, etc...
Dat zijn namelijk op feiten gebaseerde angsten en volledig gegrond.

Islamofobie is een modewoordje dat louter dient om elke kritiek op het salafisme direct om te zetten in racisme.
Onzin, er is geen rationele reden om islamophoob te zijn in België.

Jij schijnt te geloven dat elke moslim een gevaar is voor de "echte belgen" voor zowel cultuur als lijfelijke veiligheid maar dat is gewoonn racistische onzin.

Jij schijnt te geloven dat elke moslim een gevaar is voor de "echte belgen" voor zowel cultuur als lijfelijke veiligheid maar dat is gewoonn racistische onzin.
Er hoeft toch helemaal geen reden zijn om een fobie te hebben.

Of denken sommige mensen (arachnofoben) echt dat spinnen de wereld gaan veroveren? Ik vraag me zelfs af als islomofoben in de echte betekenis van het woord wel bestaan, nl:

Fobie​

Mensen met een fobie zijn bang voor specifieke dingen, dieren of situaties. Deze angst kan samengaan met lichamelijke verschijnselen als hevig transpireren, hartkloppingen, een drukkend gevoel op de borst en paniekgevoelens. Ook al weet de persoon in kwestie dat zijn angst ongegrond is, de angst wint het bijna altijd van deze wetenschap. Heel veel mensen hebben ongegronde angsten. Er wordt echter pas van een fobie gesproken als de angst het dagelijks leven ernstig belemmert.
Ik ben er niet van overtuigd dat een racist dit denkt: Ook al weet de persoon in kwestie dat zijn angst ongegrond is, de angst wint het bijna altijd van deze wetenschap.

Of denken sommige mensen (arachnofoben) echt dat spinnen de wereld gaan veroveren? Ik vraag me zelfs af als islomofoben in de echte betekenis van het woord wel bestaan, nl:

Ik ben er niet van overtuigd dat een racist dit denkt: Ook al weet de persoon in kwestie dat zijn angst ongegrond is, de angst wint het bijna altijd van deze wetenschap.
Je kan hetzelfde zeggen over homofobie dan he.

En zo zijn we weer in een semantische discussie beland :')

Een fobie is niet illegaal. Discriminatie wel. Racisme ook.
Wie trouwens denkt dat racisme alleen bestraft kan worden met de antiracismewet als het gaat over onderscheid op basis van rassen, moet de wet nog eventjes nalezen.

Vertel dat eens aan de familie en vrienden van
- Gezinnen waar de marrokanen een drugsoorlog wordt uitgevochten op de straten waar hun kinderen spelen
- meisjes die worden gedrogeerd, met geweld verkracht en voor stoer te doen gefilmd worden en doorgestuurd naar alle broeders die ze kennen
- homo's die worden afgeranseld, soms met de dood tot gevolg, gewoon omdat de Islam zegt dat homo's onrein zijn en gestenigd mogen worden

Van alle misdadigers is 1 op 3 allochtoon: https://www.hln.be/binnenland/nieuw...1 op 3 verdachten is buitenlander,(N-VA) past.

In Nederland is 54% van de Marokkanen onder de 20 al in contact gekomen met politie voor delinquente handelingen, bij autochtonen 20%
Ook plegen volgens dat onderzoek Marokkaanse meisjes 3,7x meer criminele feiten dan autochtone meisjes.
Er zijn 3x meer veelplegers onder Marokkanen tov autochtonen
Kers op de taart is dat asielmigranten de grootste criminelen van iedereen zijn, nog meer dan gewone migranten.
Goed of slecht geintegreerd zijn speelt geen rol, sterker nog, de criminelen en veelplegers blijken veelal beter geintegreerd te zijn.

Dus als jij dan nog durft uitkramen dat dit "racistische onzin" is, doe dan eens uw oogkleppen af aub. Dat er hier geen trojaans paard vol baarden met kalasjnikovs staat, zoals gevreesd door de uitkramingen van Shoarma4Belgium is duidelijk. Wat ondertussen ook duidelijk mag zijn dat is dat de aanval op het westen veel meer tussen de lijnen en underground gebeurd, gestuurd door het salafistische midden-oosten die hier al tientallen jaren de moskëen en de imams financieren.

Dat is al meer dan 30j geleden aangekondigd:

Ooit zullen miljoenen mensen het zuidelijk halfrond verlaten om zich te gaan vestigen in het noordelijk halfrond. (....)En ze zullen dit veroveren door het te bevolken met hun zonen.
Het is de buik van onze vrouwen die ons de overwinning zal bezorgen. Houari Boumediène - 1974.
“Er zijn 50 miljoen moslims in Europa en er zijn tekenen dat Allah de overwinning zal schenken aan de Islam in Europa. Zonder wapens, zonder strijd.
Binnen enkele tientallen jaren wordt Europa een moslimcontinent.” Moammar Al-Qadhaffi - 2006

Maakt dat van alle moslims de facto slechte mensen? Neen, dat heb ik hier ook al meermaals gezegd. Verlichte moslims die thuis hun geloof op een open manier beleiden en deelnemen aan het openbare leven volgens westerse waarden en normen zijn evengoed fel vertegenwoordigd. Maar dat zijn ook de moslims die door bovenstaande worden beschouwd als "valse moslims" en "afvalligen", om dan de keus te krijgen tussen zich aan te passen en als een goede moslim te leven of verstoten te worden door de gemeenschap.
Ik heb het ook al meermaals herhaald: dit is een lijnrecht gevolg van de "jongheid" van de Islam tov het Christendom en het Jodendom. Ge kunt zo de parallellen trekken tussen de indoctrinatie en het betoog dat er bij de Christenen heerste tijdens de kruistochten en de Islam nu. Om dan te gaan zeggen dat het allemaal een gekke fobie is terwijl de feiten duidelijk anders aantonen is naïef.

- Gezinnen waar de marrokanen een drugsoorlog wordt uitgevochten op de straten waar hun kinderen spelen
- meisjes die worden gedrogeerd, met geweld verkracht en voor stoer te doen gefilmd worden en doorgestuurd naar alle broeders die ze kennen
- homo's die worden afgeranseld, soms met de dood tot gevolg, gewoon omdat de Islam zegt dat homo's onrein zijn en gestenigd mogen worden
Oké. Blanke mensen haten en discriminatie van blanken is ook illegaal. Maar ja, vertel dat maar eens aan de familie en vrienden van
- meisjes die worden gedrogeerd, met geweld verkracht en gefilmd
- homo's die worden uitgejouwd en beschimpt
- mensen die zonder reden zijn overvallen op straat...

Wat een flauwekul, hè zeg. Het ene is geen reden waarom het andere mag.

De logic hier was dat je effectief bang MOET zijn van spinnen , de angsten zijn immers "op feiten gebaseerde angsten en volledig gegrond."

NIET bang zijn van spinnen is dus abnormaal.

Dus hij behandeld een hele bevolkingsgroep als een gevaar voor geen rationele reden en dat zou geen discriminatie zijn? Dat iemand weet dat hij discrimineert maakt weinig uit of het discriminatie is of niet.

Niks van dit gaat specifiek over moslims.
Dit is gewoon een demagogische copy pasta die nergens op slaat om islamophobie te verklaren.

Dus als jij dan nog durft uitkramen dat dit "racistische onzin" is, doe dan eens uw oogkleppen af aub. Dat er hier geen trojaans paard vol baarden met kalasjnikovs staat, zoals gevreesd door de uitkramingen van Shoarma4Belgium is duidelijk. Wat ondertussen ook duidelijk mag zijn dat is dat de aanval op het westen veel meer tussen de lijnen en underground gebeurd, gestuurd door het salafistische midden-oosten die hier al tientallen jaren de moskëen en de imams financieren.
En ze doen dat door kleine criminaliteit ? Mai goed plan.

Dat is al meer dan 30j geleden aangekondigd:

Meer onzin die nergens op slaat, er is geen overname van onze cultuur noch van onze waardes en normen noch vormen moslims een effectief gevaar. Er is geen invasie dat zit gewoon in een racistische hoofd van sommige.
Maakt dat van alle moslims de facto slechte mensen? Neen, dat heb ik hier ook al meermaals gezegd. Verlichte moslims die thuis hun geloof op een open manier beleiden en deelnemen aan het openbare leven volgens westerse waarden en normen zijn evengoed fel vertegenwoordigd. Maar dat zijn ook de moslims die door bovenstaande worden beschouwd als "valse moslims" en "afvalligen", om dan de keus te krijgen tussen zich aan te passen en als een goede moslim te leven of verstoten te worden door de gemeenschap.
Ik heb het ook al meermaals herhaald: dit is een lijnrecht gevolg van de "jongheid" van de Islam tov het Christendom en het Jodendom. Ge kunt zo de parallellen trekken tussen de indoctrinatie en het betoog dat er bij de Christenen heerste tijdens de kruistochten en de Islam nu. Om dan te gaan zeggen dat het allemaal een gekke fobie is terwijl de feiten duidelijk anders aantonen is naïef.
Echter ga jij er wel vanuit dat ze default "slecht" zijn en dat je dus bang moet zijn van hen. Pas als je sommige kent en weet dat ze niet "slecht" zijn mag je die als "de goeie" beschouwen.

Ach ja.
Het moeten dus plots 10 mannelijke en 10 vrouwelijke directors zijn op die shortlist.

Vermits de poel vrouwelijke director veel kleiner is zullen er dus per definitie goede directors geen kans krijgen omdat ze man zijn.
Want van de 20 beste kunnen er gerust 18 mannelijk of vrouwelijk zijn. Pech dan voor die 8 he.

En plots hebben ook 16 van de 24 genomineerden een migratie achtergrond terwijl de baftas vorig jaar "te blank" waren.

Maar als je de wokesters op Twitter #baftastoowhite kan laten trenden lost dat alles op.

Voor mijn part waren het alleen Chinese vrouwen in alle categorieën. Zolang 't beste waren.

Maar goed Unilever verwijdert ook de termen "normaal" haar en huid. Ze zullen in hun handjes klappen vandaag alweer op Twitter.

Laatst bewerkt:

Van alle misdadigers is 1 op 3 allochtoon: https://www.hln.be/binnenland/nieuwe-criminaliteitscijfers-van-politie-1-op-3-verdachten-is-buitenlander~a1c0bfc2/#:~:text=© thinkstock-,Nieuwe criminaliteitscijfers van politie: 1 op 3 verdachten is buitenlander,(N-VA) past.

In Nederland is 54% van de Marokkanen onder de 20 al in contact gekomen met politie voor delinquente handelingen, bij autochtonen 20%
Ook plegen volgens dat onderzoek Marokkaanse meisjes 3,7x meer criminele feiten dan autochtone meisjes.
Er zijn 3x meer veelplegers onder Marokkanen tov autochtonen
Kers op de taart is dat asielmigranten de grootste criminelen van iedereen zijn, nog meer dan gewone migranten.
Goed of slecht geintegreerd zijn speelt geen rol, sterker nog, de criminelen en veelplegers blijken veelal beter geintegreerd te zijn.

Dus als jij dan nog durft uitkramen dat dit "racistische onzin" is, doe dan eens uw oogkleppen af aub.

Van alle arme volwassenen in 2016 (iets meer dan 700.000 personen volgens het niet-veel-maar-toereikendcriterium) was bijna de helft van buitenlandse afkomst (48%, 337.000 personen).

Cijfers uit Nederland, maar zal hier vrij gelijkaardig zijn lijkt me.

Ja, jouw cijfers afdoen als "het is doordat het marrokanen zijn dat ze veel stelen", is puur racisme.
Er is een duidelijke link tussen armoede en criminaliteit. Dat negeren en het puur op afkomst steken. Dat is racisme.
Dus ja, doe je oogkleppen af.

Ach ja.
Het moeten dus plots 10 mannelijke en 10 vrouwelijke directors zijn op die shortlist.

Vermits de poel vrouwelijke director veel kleiner is zullen er dus per definitie goede directors geen kans krijgen omdat ze man zijn.
Want van de 20 beste kunnen er gerust 18 mannelijk of vrouwelijk zijn. Pech dan voor die 8 he.
Als er uiteindelijk maar 6 genomineerd worden, zie ik het probleem niet. Door de shortlist breder te maken heb je een breder aanbod, wat méér aandacht voor verschillende mensen zal geven, maar dezelfde 5(vroeger)/6(nu) beste kunenn nog altijd genomineerd worden.

Tuurlijk wel. Als de islam, die duidelijk omgeschreven staat in de islamitische geschriften, homoseksualiteit verafschuwt, dan mag je om die reden perfect islamofoob zijn. Dat is ook wat dat Franse lesbische meisje Mila namelijk deed. Gevolgd door (uiteraard) doodsbedreidingen.

Je suis Mila!

En ga nu niet over de bijbel beginnen, want:
Ik hoef niet over de bijbel te beginnen. Discriminatie van de islam is niet gerechtvaardigd omdat een moslim iets doet. Dat is namelijk wat de post die ik citeerde beweerde.

Jij zegt iets anders, dat het inherent aan de religie is. Dat is het evenzeer als dat het inherent in de Bijbel zo is: Niet, al wordt het zo wel geïnterpreteerd. En dan is dat tegen de wet en verboden.

Ik hoef niet over de bijbel te beginnen. Discriminatie van de islam is niet gerechtvaardigd omdat een moslim iets doet. Dat is namelijk wat de post die ik citeerde beweerde.

Jij zegt iets anders, dat het inherent aan de religie is. Dat is het evenzeer als dat het inherent in de Bijbel zo is: Niet, al wordt het zo wel geïnterpreteerd. En dan is dat tegen de wet en verboden.
Wat ben je met wetten als 2/3de vd moslims de Koran boven de wet verkiest

Maar niet uitvoert. Want dat mag niet en wordt bestraft. Wat net het punt is, want natuurlijk verkiezen zij die het anders interpreteren om daarvan ook de wet te maken. Maar dat laten we niet toe.

Maar niet uitvoert. Want dat mag niet en wordt bestraft. Wat net het punt is, want natuurlijk verkiezen zij die het anders interpreteren om daarvan ook de wet te maken. Maar dat laten we niet toe.
Niet openlijk, mss :) en for now. Minus enkele regio’s.

Het is nog altijd een recht om een wet verwerpelijk te vinden, zelfs al is dat een grondwet. Vrijheid van meningsuiting geldt niet enkel als je het zelf leuk vindt.

Het is nog altijd een recht om een wet verwerpelijk te vinden, zelfs al is dat een grondwet. Vrijheid van meningsuiting geldt niet enkel als je het zelf leuk vindt.
Funny, gezien diezelfde vrijheid toch al stevig onder vuur ligt de laatste jaren :)

Als er net iemand om zijn geaardheid doodgeslagen werd, moeten we niet doen alsof 'vrijheid van meningsuiting' hier de issue is die besproken wordt.

Terug
Bovenaan