Bernie.be
Well-known member
Je kan onderaan op fb kijken klikkenIronisch genoeg krijg ik als preview beeld dat de video unavailable is. Of is dat het punt?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je kan onderaan op fb kijken klikkenIronisch genoeg krijg ik als preview beeld dat de video unavailable is. Of is dat het punt?
Is er echt geen andere manier dan beelden weg te halen om op een correcte wijze naar het verleden te kijken?In San Lúcar de Barrameda kwam de Brabantse beeldhouwer Roch op de brandstapel, aldus de Spaanse protestante auteur Francisco de Enzinas. Deze Roch had een houten Mariabeeld gemaakt dat het oog ving van de inquisiteur. Die wilde het kopen maar bood slechts de helft van de prijs. Roch zei toen het beeld liever kapot te maken dan het voor die prijs te verkopen. Daarop beschadigde hij het gezicht van het beeld. Drie dagen later kwam hij wegens heiligschennis op de brandstapel.
Ik weet niet goed waar ik het moet schrijven, maar ik wil toch even stellen dat ik het vreemd vind dat het standbeeld van Leopold II weggehaald is van het stadhuis van Leuven. Een gebouw waarvan het uitzicht beschermd Unesco-werelderfgoed is!
Stad Leuven is voorstander ervan om de eigen geschiedenis te herschrijven.
Zie eerder ook de herbenoeming van het Maarschalk Fochplein, de meest gelauwerde generaal van de Eerste Wereldoorlog, naast Maarschalk van Frankrijk, was hij ook Brits, Italiaans, en Pools Maarschalk. Maar zoals dat (zeker in de eerste WO) gaat, ook verantwoordelijk voor de dood van waarschijnlijk honderdduizenden mensen.
Nu is dekolonisatie het stokpaardje van het bestuur. Maar Leopold II is/was niet de enige gecontesteerde persoon die afgebeeld wordt op het stadhuis! Elke heerser over Leuven wordt er afgebeeld, van Brabantse graven van circa jaar duizend, t.e.m. Leopold II (tot die weggehaald werd). Dus ook standbeelden van Habsburgers, Filips II als Spaanse overheerser, Napoleon, etc. Moeten die dan allemaal maar verdwijnen?
Lieverdjes waren het niet altijd, zelfs niet voor lokale Brabanders. Anekdote van tijdens de overheersing door Filips II van Spanje:
Is er echt geen andere manier dan beelden weg te halen om op een correcte wijze naar het verleden te kijken?
Ik word niet goed als ik dit leesHet gaat zelfs een stapje verder. Ze roepen nu ook via sociale media en de site van de stad leuven op om zoveel mogelijk suggesties in te sturen om de stad te dekoloniseren. Berichten die daar kritisch op reageren (zoals bv het feit dat het stadhuis Unesco werelderfgoed is) worden gewoon gewist.
Mee Met Mo = Sharia4Leuven.
WhatHet gaat zelfs een stapje verder. Ze roepen nu ook via sociale media en de site van de stad leuven op om zoveel mogelijk suggesties in te sturen om de stad te dekoloniseren. Berichten die daar kritisch op reageren (zoals bv het feit dat het stadhuis Unesco werelderfgoed is) worden gewoon gewist.
Mee Met Mo = Sharia4Leuven.
Ik weet niet goed waar ik het moet schrijven, maar ik wil toch even stellen dat ik het vreemd vind dat het standbeeld van Leopold II weggehaald is van het stadhuis van Leuven. Een gebouw waarvan het uitzicht beschermd Unesco-werelderfgoed is!
Stad Leuven is voorstander ervan om de eigen geschiedenis te herschrijven.
Zie eerder ook de herbenoeming van het Maarschalk Fochplein, de meest gelauwerde generaal van de Eerste Wereldoorlog, naast Maarschalk van Frankrijk, was hij ook Brits, Italiaans, en Pools Maarschalk. Maar zoals dat (zeker in de eerste WO) gaat, ook verantwoordelijk voor de dood van waarschijnlijk honderdduizenden mensen.
Nu is dekolonisatie het stokpaardje van het bestuur. Maar Leopold II is/was niet de enige gecontesteerde persoon die afgebeeld wordt op het stadhuis! Elke heerser over Leuven wordt er afgebeeld, van Brabantse graven van circa jaar duizend, t.e.m. Leopold II (tot die weggehaald werd). Dus ook standbeelden van Habsburgers, Filips II als Spaanse overheerser, Napoleon, etc. Moeten die dan allemaal maar verdwijnen?
Lieverdjes waren het niet altijd, zelfs niet voor lokale Brabanders. Anekdote van tijdens de overheersing door Filips II van Spanje:
Is er echt geen andere manier dan beelden weg te halen om op een correcte wijze naar het verleden te kijken?
Als je dit echt gelooft of denkt dat de blanke Vlaming "onderdrukt" word ...Als Vlaming zijn wij een minderheid in het Nederlandse taalgebied, en wij worden vlakaf aan de kant gezet in het opinie-artikel van Janice Deul. Alsof er geen talentvolle schrijfsters in ons land zijn.![]()
Enkel Mensen die geen zin te luisteren hebben omdat ze dat niet inzien dat dit wel degelijk een probleem is.Racisme is inderdaad nog aanwezig in onze maatschappij. En hoe meer mensen verkeerdelijk met het vingertje gaan wijzen over futiliteiten, hoe minder mensen nog gaan luisteren. The boy who cried wolf.
Tja je houding toont gewoon aan wat ik bedoel.En al helemaal onverstaanbaar dat de VRT zich voor zoiets verontschuldigt. Nu goed, het zegt ook veel over haar als persoon als je voor een mopje een IG post maakt terwijl het land waar mee gelachen wordt dagelijks de mensenrechten schendt en moslims opsluit in concentratiekampen maar je dan je mond niet opentrekt.
Maar hey, ze heeft wel haar pronouns in haar bio!![]()
Nee, je hebt het niet goed gelezen. Het opinieartikel waar ik naar refereerde (waardoor de blanke NL schrijfster haar opdracht teruggegeven heeft), stelde enkel zwarte NL vrouwen voor als rechtmatige en goede keuzes om een vertaling te maken.Als je dit echt gelooft of denkt dat de blanke Vlaming "onderdrukt" word ...
Kan je even aangeven waar ik spreek van iets uitwissen? Of waarom quote je mij?Ik zie niet in waarom een plein dat vernoemd is naar een lul van een vent te hernoemen naar iemand die minder gecontesteerd, iets uitwissen is. Wat wis je eigenlijk dan uit?

Ik vind dat dubbel. Enerzijds vind ik dat een heel jammer standpunt, anderzijds moet ik als ik eerlijk zijn toegeven dat ik zelf ook nooit in het huwelijksbootje zou kunnen stappen met iemand die nog écht gelovig en religieus is. En ik zou ook niet content zijn moesten mijn kinderen plots heel gelovig worden, of een relatie krijgen met een erg gelovig persoon.VRT MAX
www.vrt.be
Wanneer die pa en nora duidelijk aangeven dat trouwen met een niet-moslim a priori anathema is....
Dat is toch overduidelijk racistisch
Maar gene piep hierover
Meen mij te herinneren dat FWD kleine 15 jaar geleden werd afgebrand voor een mildere versie van deze uitspraak in de omgekeerde richting![]()
Verder is dit ook niet echt racisme, gezien ras er niets mee te maken heeft.
Nee, dan kan je gewoon islamofoob zijn.Dus als we alle moslims over ene kam scheren, is dat ook geen racisme?
Want moslims zijn geen ras.
Deze onthou ik
ok ik sla em opNee, dan kan je gewoon islamofoob zijn.
Is niet veel beter dan racist zijn hoor.ok ik sla em op
Vertel me, waarom zou dat onzin zijn? Dat is het haten en discrimineren van 25% van de wereldbevolking omwille van hun geloof. Racisme, homofobie, islamofobie, ... da's allemaal van hetzelfde laken een broek hoor.Islamofoob ni veel beter dan racist zijn? Wat een onzin. Je reinste onzin.
Weet ge wat ni veel beter is dan racist zijn? Homos haten.