Racisme

Best ook wiskunde afschaffen :) met de sponsoring vd Bill Gates foundation!

Jup, we beginnen met wiskunde. En pas maar op, fysica volgt als tweede, gevolgd door chemie. Op termijn gaan we dus alles op de universiteiten en hoge-scholen vervangen door diversiteits-cursussen. Kijk zo wordt het curriculum bijvoorbeeld van accountacy-fiscaliteit:

  • Accountancy management (21 studiepunten)
    • Algemeen boekhouden voor niet-blanken (5 studiepunten)
    • Vennootschapsboekhouden voor transgenders I (5 studiepunten)
    • Financieringstechnieken voor immigranten (oa: Helpen met profiteren van den dop) (5 studiepunten)
    • Digital Skills 1 (twitter-technieken voor sociale rechtvaardigheid) (3 studiepunten)
    • Digital Skills 2 (facebook-technieken voor sociale rechtvaardigheid) (3 studiepunten)
  • Praktijk en zelfontplooiing (23 studiepunten)
    • Management en communicatie 1: Hoe ben ik niet racistisch op de werkvloer (5 studiepunten)
    • Bedrijfseconomie voor LGBT-zaken (5 studiepunten)
    • Business English (Afgeschaft: koloniale taal. Vervangen door Woke Language 1) 1 (5 studiepunten)
    • Le français des affaires 1 (Afgeschaft: koloniale taal. Vervangen door Woke Language 2) (5 studiepunten)
    • RZL (Religie, zingeving en levensbeschouwing: Waarom Christenen slecht zijn en Moslims goed) (3 studiepunten)
  • Tax & law management (17 studiepunten)
    • Personenbelasting I: Hoe kan je allochtonen laten profiteren van een uitkering terwijl ze toch werken (3 studiepunten)
    • Vennootschapsrecht: Hoe zet je VZW's op voor subsidies te trekken met gastdocent Sihame el Kaouakibi (5 studiepunten)
    • Inleiding tot het recht: Jongeren straffeloos de politie in elkaar laten slaan. (5 studiepunten)
    • BTW: Blanke Trainingen voor Wokeness (4 studiepunten)
Ah nee wacht, dit is compleet belachelijk. Ongeveer net zo belachelijk als wat jij net zei.
 
Jup, we beginnen met wiskunde. En pas maar op, fysica volgt als tweede, gevolgd door chemie. Op termijn gaan we dus alles op de universiteiten en hoge-scholen vervangen door diversiteits-cursussen. Kijk zo wordt het curriculum bijvoorbeeld van accountacy-fiscaliteit:

  • Accountancy management (21 studiepunten)
    • Algemeen boekhouden voor niet-blanken (5 studiepunten)
    • Vennootschapsboekhouden voor transgenders I (5 studiepunten)
    • Financieringstechnieken voor immigranten (oa: Helpen met profiteren van den dop) (5 studiepunten)
    • Digital Skills 1 (twitter-technieken voor sociale rechtvaardigheid) (3 studiepunten)
    • Digital Skills 2 (facebook-technieken voor sociale rechtvaardigheid) (3 studiepunten)
  • Praktijk en zelfontplooiing (23 studiepunten)
    • Management en communicatie 1: Hoe ben ik niet racistisch op de werkvloer (5 studiepunten)
    • Bedrijfseconomie voor LGBT-zaken (5 studiepunten)
    • Business English (Afgeschaft: koloniale taal. Vervangen door Woke Language 1) 1 (5 studiepunten)
    • Le français des affaires 1 (Afgeschaft: koloniale taal. Vervangen door Woke Language 2) (5 studiepunten)
    • RZL (Religie, zingeving en levensbeschouwing: Waarom Christenen slecht zijn en Moslims goed) (3 studiepunten)
  • Tax & law management (17 studiepunten)
    • Personenbelasting I: Hoe kan je allochtonen laten profiteren van een uitkering terwijl ze toch werken (3 studiepunten)
    • Vennootschapsrecht: Hoe zet je VZW's op voor subsidies te trekken met gastdocent Sihame el Kaouakibi (5 studiepunten)
    • Inleiding tot het recht: Jongeren straffeloos de politie in elkaar laten slaan. (5 studiepunten)
    • BTW: Blanke Trainingen voor Wokeness (4 studiepunten)
Ah nee wacht, dit is compleet belachelijk. Ongeveer net zo belachelijk als wat jij net zei.
Staat nochtans mooi in die cursus 🤷🏻‍♂️
 
Best ook wiskunde afschaffen :) met de sponsoring vd Bill Gates foundation!
Even door dit document gelopen.
Dat het leerplan wijzigt lijkt me niet slecht en af en toe nodig. Maar hoe ze daar toch die draai aan geven om het white supremacy te noemen gaat men petje te boven.
-state standard guidelines: white supremacy culture
-students are tracked : white supremacy culture (paternalism)
-Teachers enculturated in the USA teach mathematics the way they learned it: white supremacy culture
-Math is taught in a linear fashion and skills are taught sequentially without true understanding of prerequisite knowledge: white supremacy
-Grading practices are focused on lack of knowledge: white supremacy culture
-Students are required to “show their work.”: white supremacy culture


Well call me old fashioned maar ik heb mijn wiskunde graag oldschool. Oefenen oefenen oefenen. Miss moeten we maar een whitesupremacy school openhouden :unsure: Zo eentje waar toetsen en huiswerk gegeven wordt. Als dat tenminste niet te 'white supramacy' gevonden wordt...

Mij lijkt het gewoon het uithollen van de kennis van de bevolking tot we bestaan uit een groepje niet nadenkende , niet kritische mensen..... oh wait....
 
Akkoord, de chauffeur ventileert volledig verkeerd.
Maar ik heb hier in de Sint-Niklaas al veel dit gezien gebeuren, maar dan andersom en zonder aanwijsbare reden.
De uploader van dat filmpje gaat zich binnenkort aan een proces mogen verwachten denk ik. Gaat een dure boel worden.
 
Even door dit document gelopen.
Dat het leerplan wijzigt lijkt me niet slecht en af en toe nodig. Maar hoe ze daar toch die draai aan geven om het white supremacy te noemen gaat men petje te boven.
-state standard guidelines: white supremacy culture
-students are tracked : white supremacy culture (paternalism)
-Teachers enculturated in the USA teach mathematics the way they learned it: white supremacy culture
-Math is taught in a linear fashion and skills are taught sequentially without true understanding of prerequisite knowledge: white supremacy
-Grading practices are focused on lack of knowledge: white supremacy culture
-Students are required to “show their work.”: white supremacy culture


Well call me old fashioned maar ik heb mijn wiskunde graag oldschool. Oefenen oefenen oefenen. Miss moeten we maar een whitesupremacy school openhouden :unsure: Zo eentje waar toetsen en huiswerk gegeven wordt. Als dat tenminste niet te 'white supramacy' gevonden wordt...

Mij lijkt het gewoon het uithollen van de kennis van de bevolking tot we bestaan uit een groepje niet nadenkende , niet kritische mensen..... oh wait....
Het meeste wat in die cursus staat is terechte kritiek op hoe wiskunde (maar eigenlijk de meeste vakken) nog altijd onderwezen wordt, alleen is het bij veel van die punten inderdaad ridicuul om daar een racistische twist aan te geven.

Er staat wel in dat math racist is.
Zijn we niet pro afschaffen van racisme?
Mini, dat is discussiëren als een klein kind he, no offense. Het is een opleiding om (al dan niet terecht) racisme uit het wiskundeonderwijs te halen, met als expliciete doel om het wiskundeonderwijs te verbeteren. We kunnen discussiëren of de punten die ze aanhalen effectief voortkomen uit white supremacy (voor een aantal van die punten die ze aanhalen ben ik het daar alvast niet mee eens), en of de veranderingen die ze voorstellen effectief zouden leiden tot beter onderwijs (daar volg ik ze grotendeels wel in).


Ondertussen in ons Belgenland: https://www.standaard.be/cnt/dmf20210301_97617522. Voor iedereen in een kramp schiet, bekijk zeker eerst het filmpje van Joey Kwan, ze legt daar zeer genuanceerd uit waarom ze dit niet ok vindt.
 
Laatst bewerkt:
Er staat wel in dat math racist is.
Zijn we niet pro afschaffen van racisme?

Er zijn inderdaad legit dingen te bekritiseren aan dat document maar je trekt het met opzet in het belachelijke en daarna doe je alsof je dat niet doet .. Soit, mijn reactie op jou was wel overdreven, excuses.
 
Er zijn inderdaad legit dingen te bekritiseren aan dat document maar je trekt het met opzet in het belachelijke en daarna doe je alsof je dat niet doet .. Soit, mijn reactie op jou was wel overdreven, excuses.
Ja ik trok het in het belachelijke.
Maar het stoort mij dat zo'n dingen gepushed worden vanuit een foundation als bill gates. Staan dingen in die hij nochtans zelf nooit gepractised heeft :)

Zeker het volgende stootte mij tegen de borst
Each month you will complete a set of exercises as outlined in the calender. You will complete the following 5-step cycle:
1) Engage with the ways that white supremacy culture shows up in math class
2) reflect on your practices to identify the ways in wich you perpetuate white supremacy culture
3) Plan to dismantle white supremacy culture by creating a goal that incoporates specific antiracist practises
4) carry out your plan
5) reflect on how your new practices align with antiracist math education


Het gaat hier over wiskunde...
 
Ja ik trok het in het belachelijke.
Maar het stoort mij dat zo'n dingen gepushed worden vanuit een foundation als bill gates. Staan dingen in die hij nochtans zelf nooit gepractised heeft :)

Zeker het volgende stootte mij tegen de borst
Each month you will complete a set of exercises as outlined in the calender. You will complete the following 5-step cycle:
1) Engage with the ways that white supremacy culture shows up in math class
2) reflect on your practices to identify the ways in wich you perpetuate white supremacy culture
3) Plan to dismantle white supremacy culture by creating a goal that incoporates specific antiracist practises
4) carry out your plan
5) reflect on how your new practices align with antiracist math education


Het gaat hier over wiskunde...
Gaat het hier niet vooral over de leermethodologie ipv. wiskunde an sich?
 
Gaat het hier niet vooral over de leermethodologie ipv. wiskunde an sich?
Moest je er alle racistische elementen uithalen is dat wel een redelijk tekst. Zeggen dat wiskundige vragen voorleggen die maar één oplossing hebben een vorm van white supremacy is is toch wat bizar. De tekst slaagt er zowaar in om racistisch te zijn tegenover iedereen: Blanken zijn fantasieloze strevers die niet out of the box kunnen denken en zwarten zijn te dom om een gewoon wiskundeprobleem te kunnen oplossen.
 

Oh boy, here we go again.
Dat je als Aziaat geen voorstander bent van deze flauwe clichémopjes is één ding, maar dat kind moet toch weten dat er nu een gigantische backlash komt op de sociale media?
 
Misschien is ze het wel zo beu dat ze ondanks die mogelijk gigantische backlash toch niet wil zwijgen?
 

Oh boy, here we go again.

Dat je als Aziaat geen voorstander bent van deze flauwe clichémopjes is één ding, maar dat kind moet toch weten dat er nu een gigantische backlash komt op de sociale media?

Ondertussen in ons Belgenland: https://www.standaard.be/cnt/dmf20210301_97617522. Voor iedereen in een kramp schiet, bekijk zeker eerst het filmpje van Joey Kwan, ze legt daar zeer genuanceerd uit waarom ze dit niet ok vindt.

Dus @Avondland en @kay-gell, hebben we haar filmpje ook effectief bekeken? :)
 
Ik weet alleszins niet wat ik dat meiske ooit aangedaan heb, zelfs geen idee wie het is maar ze heeft mij wel geblokkeerd blijkbaar.
En de comments zijn er alleszins weer top, het is weer white privilige se.

Ongelooflijk hoe dat extremisme onze maatschappij aan het verzieken is.
 
Terug
Bovenaan