Racisme

https://www.outkick.com/report-coca-cola-forcing-employees-to-complete-training-to-be-less-white/
Coca cola heeft een werknemers verplicht om een cursus 'be less white' te nemen.
Ik snap niet dat onderstaande zaken ook maar iets met huidskleur te maken hebben? Arrogantie een 'white trait'? Be less certain? Be more humble?
EumL7vyWgAogGfQ

Het zal mijn extreemrechts gedachtengoed wel zijn maar mijn god die critical race theory is zo een vergif voor de maatschappij.
Kan je u voorstellen wat een cursus 'be less black' zou teweegbrengen?

ik hoop echt dat dit gewoon fake nieuws is.
Ale, dan kunnen ze meteen alle managers buitengooien. (Met die lijst in de foto beschrijft men gewoon een gemiddelde manager.
(ik betwijfel wel of dit klopt 😹 )
 
Laatst bewerkt:
Ale, dan kunnen ze meteen alle managers buitengooien.
(ik betwijfel wel of dit klopt 😹 )
Het is een linkedinlearning traject. Dus dat is niet persé gemaakt "enkel voor coca cola". Gebrek aan branding enzo....

Dat is gewoon één van de vele cursussen dat die aanbieden en die coca cola zal verplichten aan haar werknemers zeker. Zou me ook verbazen dat coca cola een linkedinlearning abonnement voorschiet aan al haar werknemers, dus ik gok dat het voor middenkader en hoger is.

Maar die robin d'angelo (kijk naar de url) heeft dus blijkbaar wel redelijk wat te zeggen daarover ja.
 
Ik wilde net 't zelfde komen posten hier.
Helemaal van hun lotje getikt.
En idd zoals al aangehaald, als van een internationale speler van dit niveau dit soort slides moesten leken over een ander ras...

Ik versta nog altijd niet op welk punt een deel van racisme bestrijding zo is door geslagen tot anti-blank racisme.
 
Dat is doorgeslagen op het punt dat wacko's afkwamen met 'blanken kunnen geen slachtoffer van racisme zijn want racisme is een systeem'. Op dat moment wist je eigenlijk al dat men nog niet het achterste van hun tong had laten zien en men toen de nodige pretext aan het creëren was waarbinnen men het racisme dat daarna zou volgen, sociaal aanvaardbaar wou maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
https://www.outkick.com/report-coca-cola-forcing-employees-to-complete-training-to-be-less-white/
Coca cola heeft een werknemers verplicht om een cursus 'be less white' te nemen.
Ik snap niet dat onderstaande zaken ook maar iets met huidskleur te maken hebben? Arrogantie een 'white trait'? Be less certain? Be more humble?
EumL7vyWgAogGfQ

Het zal mijn extreemrechts gedachtengoed wel zijn maar mijn god die critical race theory is zo een vergif voor de maatschappij.
Kan je u voorstellen wat een cursus 'be less black' zou teweegbrengen?

ik hoop echt dat dit gewoon fake nieuws is.

Er is in academische kringen een concept van 'whiteness' maar dat vertaalt zich echt niet naar de gewone leefwereld van mensen en zeker door dat op de meest achterlijke wijze te brengen doe je meer schade dan goed voor anti-racisme.

Turning away people 101: Zeg ze dat ze slecht zijn. Vuilbak in dit soort rommel aub.

Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat ik niet vind dat het achterliggende framework wel goede inzichten heeft. Het concept van white fragility is best interessant, maar de naam is precies met wetenschappelijke nauwkeurigheid gekozen om zoveel mogelijk mensen tegen de borst te stoten er niet naar te laten luisteren en die les hebben ze precies ter harte genomen bij het maken van deze presentatie ..
 
Er is in academische kringen een concept van 'whiteness' maar dat vertaalt zich echt niet naar de gewone leefwereld van mensen en zeker door dat op de meest achterlijke wijze te brengen doe je meer schade dan goed voor anti-racisme.

Turning away people 101: Zeg ze dat ze slecht zijn. Vuilbak in dit soort rommel aub.

Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat ik niet vind dat het achterliggende framework wel goede inzichten heeft. Het concept van white fragility is best interessant, maar de naam is precies met wetenschappelijke nauwkeurigheid gekozen om zoveel mogelijk mensen tegen de borst te stoten er niet naar te laten luisteren en die les hebben ze precies ter harte genomen bij het maken van deze presentatie ..
Het gaat niet gewoon om een toevallig gekozen naam, als dat werkelijk een academische term is mogen ze daar toch ook wel eens aan wat zelfonderzoek doen. Als iemand "blackness" als term zou gebruiken om bvb te beschrijven hoe bepaald gedrag tot criminaliteit leidt zou dat zonder meer racistisch zijn, ik voel me zelfs al wat vuil door het gewoon als fictief voorbeeld te geven.

Het is het soort racisme waarvan ik 20 jaar geleden niet hard durven denken dat het ooit nog getolereerd zou worden in onze samenleving.
 
Het gaat niet gewoon om een toevallig gekozen naam, als dat werkelijk een academische term is mogen ze daar toch ook wel eens aan wat zelfonderzoek doen. Als iemand "blackness" als term zou gebruiken om bvb te beschrijven hoe bepaald gedrag tot criminaliteit leidt zou dat zonder meer racistisch zijn, ik voel me zelfs al wat vuil door het gewoon als fictief voorbeeld te geven.

Het is het soort racisme waarvan ik 20 jaar geleden niet hard durven denken dat het ooit nog getolereerd zou worden in onze samenleving.
Das toch het geweldige aan "soft studies". Die kunnen woorden herdefinieren om er dan mee naar buiten te komen en dan buitenstaanders te bestempelen als "ignorant". Argumenten a la "Ik ga hier niet de moeite doen om het u uit te leggen, zoek het zelf maar uit, jij achterlijke barbaar"
 

Uitgedeeld aan alle ouders om hun whiteness te raten.
Platvloers racisme gewoon. Vervang white door black in die scale en het lijkt iets wat in de jaren '50 uitgedeeld zou worden...
Ongelooflijk.
 
Dat soort meningen krijgt veel aandacht omdat er geen nuance meer is. Langs de ene heb je (vaak dan nog zelf blanke/witte) randdebielen die ervan overtuigd dat alles wat blank is, slecht is. En langs de andere kant de al even grote idioten die het zonlicht ontkennen en afkomen met zever à la white genocide & co. De normale stem is al lang amper nog te horen in dat debat.

Los daarvan is het nu eenmaal een feit dat de blanke hetero cisman hier de norm is/was. Op zich is daar niks mis mee, gezien dit (nog altijd) de dominante 'stroming' is in de bevolking. Het probleem is wel is dat die norm zeer lang (en voor een groot stuk nog altijd) is opgedrongen geweest (al dan niet cultureel en/of legalistisch) aan allerhande minderheden die niet alle 4 die kenmerken hebben. Of cultureel christelijk nog een 5e kenmerk is (wat misschien een deel van de islamofobie zou kunnen verklaren), dat denk ik niet.
Met een overheid die streeft naar een egalitair beleid is het natuurlijk ook logisch dat (veel) minderheden alsmaar meer die normen in vraag stellen en daar tegen revolteren. Hetzij vrouwen, hetzij holebi's, hetzij gekleurde mensen, etc. En voor sommige minderheden is die strijd blijkbaar al wat makkelijker dan voor de andere.

Uw dominantie en uw normen voor een stuk 'opgeven' is moeilijk, maar is onvermijdelijk in een wereld die alsmaar meer globaliseert.
Je mag dan nog van mening zijn dat een Belg per definitie nooit moslim en/of zwart kan zijn, maar ondertussen zitten vele van die mensen hier al enkele decennia en zijn ze onderdeel van de gemeenschap waarmee we moeten leren samenleven op een gelijkwaardige manier. Dat sommige gemeenschappen (en ik kijk dan meteen naar de moslims) even grote of zelfs grotere problemen hebben met tolerantie naar andere minderheden (of de meerderheid) toe, dat is een feit en dat moet simultaan aangepakt worden.
 
Uw dominantie en uw normen voor een stuk 'opgeven' is moeilijk, maar is onvermijdelijk in een wereld die alsmaar meer globaliseert.
Je mag dan nog van mening zijn dat een Belg per definitie nooit moslim en/of zwart kan zijn, maar ondertussen zitten vele van die mensen hier al enkele decennia en zijn ze onderdeel van de gemeenschap waarmee we moeten leren samenleven op een gelijkwaardige manier. Dat sommige gemeenschappen (en ik kijk dan meteen naar de moslims) even grote of zelfs grotere problemen hebben met tolerantie naar andere minderheden (of de meerderheid) toe, dat is een feit en dat moet simultaan aangepakt worden.
Dominantie? Sure whatever. Normen? eehhhh..... hangt af wat je bedoelt daar. Er zijn heel veel normen die ik niet ga opgeven hoor. Ik heb niet het geluk gehad om in het beste deel / tijdperk van de wereld te zijn geboren om dan terug naar de middeleeuwen te gaan.
 
Los daarvan is het nu eenmaal een feit dat de blanke hetero cisman hier de norm is/was. Op zich is daar niks mis mee, gezien dit (nog altijd) de dominante 'stroming' is in de bevolking. Het probleem is wel is dat die norm zeer lang (en voor een groot stuk nog altijd) is opgedrongen geweest (al dan niet cultureel en/of legalistisch) aan allerhande minderheden die niet alle 4 die kenmerken hebben.
Kan je daar voorbeelden van geven anno 2021?
Hoe is deze dominant? Zijn bepaalde geslachten, sexuele voorkeuren of origines op een of andere manier uitgesloten uit de maatschappij?
Mij lijkt dit jaren 60-80 wel problematisch te zijn maar in de huidige maatschappij kan iedereen toch een politiek ambt uitoefenen, kan elke seksuele voorkeur trouwen en kinderen krijgen. Miss het loon is nog een iffy punt tussen man en vrouw maar dit heeft voor sommigen een oorsprong in de jobkeuzes of carrierekeuzes.
Dus ja ik beaam dat vroeger de blanke hetero cisman de norm was maar anno 2021 is dit totaal niet meer het geval.
Ik voel dan ook geen noodzaak om minder 'zeker van mezelf te zijn'. Ik ben volgens de cursusgever wel "ignorant" want ik snap het blijkbaar allemaal niet. Of zou het aan mijn apathisch gedrag liggen dat ik niet op de barricades spring voor meer gelijkheid in de maatschappij?
Ik weet niet hoe ik onderdrukkend ben feitelijk? Ik pendel, doe mijn job, zorg voor eten op de tafel , en betaal zoals elke belg braafjes zijn belasting.
Sithcloud slaat nagels met koppen. Als je maar vaag genoeg over iets bent geraak je met alles weg.
 
Een mooi voorbeeld is in de medische wereld. Hier vind je heel vaak onderzoek dat enkel op blanken is uitgevoerd. Wat moet je doen met een reeks foto's van uitslag met verkleuring op de huid met mogelijke verklaringen indien er dan iemand met een donkere huidskleur voor je zit? Is gewoon geen onderzoek naar gedaan.

Is nu heel simplistisch gezegd, is een jaar geleden dat ik dat artikel gelezen heb.
 
Een mooi voorbeeld is in de medische wereld. Hier vind je heel vaak onderzoek dat enkel op blanken is uitgevoerd. Wat moet je doen met een reeks foto's van uitslag met verkleuring op de huid met mogelijke verklaringen indien er dan iemand met een donkere huidskleur voor je zit? Is gewoon geen onderzoek naar gedaan.

Is nu heel simplistisch gezegd, is een jaar geleden dat ik dat artikel gelezen heb.
Je hebt dergelijke studies ook op gebied van "AI" hoor. Als het gaat om dataset trainings die vooral gedaan zijn met blanken bijvoorbeeld. Je kan je natuurlijk afvragen wat men in het hele continent van Afrika en Zuid-Amerika heeft zitten doen al die tijd. Gewoon zitten wachten op "de witte man" ?
 
Je hebt dergelijke studies ook op gebied van "AI" hoor. Als het gaat om dataset trainings die vooral gedaan zijn met blanken bijvoorbeeld. Je kan je natuurlijk afvragen wat men in het hele continent van Afrika en Zuid-Amerika heeft zitten doen al die tijd. Gewoon zitten wachten op "de witte man" ?
Wat bedoel je? Ik ben niet echt mee?
 
Terug
Bovenaan