Racisme


Dixie Dansercoer in Groenland overleden tijdens een expeditie.
Zit je niet in 't verkeerde topic Fingers?
 
Dat een knielende sporter na een jaartje knielen niet dezelfde impact heeft dan initieel kan ik begrijpen. Het nieuwe is eraf.
Finaal zal het wel stoppen als de 'support' voor BLM zal verdwijnen.
Ik geeft het nog een relletje of 10, 15 geplunderde winkelstraten en 5 afgebrande politiekantoren.
De Amerikaanse verkiezingen zijn dan ook achter de rug. Je gaat hier de komende 2 jaar niet veel meer van horen tot de democraten herkozen willen geraken en de media plots weer op een pandemische hoeveelheid 'blanke agent - zwarte man' incidenten stoot.
 
Weeral een zeer scherpe cartoon van ieders favoriete voetbalcartoonist David Squires.


Oprecht medelijden met jongens als Rashford en Sterling, doen meer voor de minderbedeelden in de UK dan eender welke politicus, worden dag in dag uit overstelpt met racistische berichten en dan krijg je er nog enkele van je eigen 'fans' bovenop die hun onwetendheid aan de hele wereld bekend willen maken. Of een Tyrone Mings, recent nog het slachtoffer van oerwoudgeluiden en Hitlergroeten in Bulgarije. Wat een triestig schouwspel allemaal.
 
Weeral een zeer scherpe cartoon van ieders favoriete voetbalcartoonist David Squires.


Oprecht medelijden met jongens als Rashford en Sterling, doen meer voor de minderbedeelden in de UK dan eender welke politicus, worden dag in dag uit overstelpt met racistische berichten en dan krijg je er nog enkele van je eigen 'fans' bovenop die hun onwetendheid aan de hele wereld bekend willen maken. Of een Tyrone Mings, recent nog het slachtoffer van oerwoudgeluiden en Hitlergroeten in Bulgarije. Wat een triestig schouwspel allemaal.
Kmoest wel lachen met die 'peacefull anti racism gesture' :unsure:
 
Kmoest wel lachen met die 'peacefull anti racism gesture' :unsure:
Dat is het dan ook. Jouw associaties zijn niet zijn probleem. Het feit dat jij BLM vereenzelvigt met al het slechtste wat er in die naam -en vaak niet eens in die naam- gebeurt, is niet zijn probleem. Het racisme aankaarten is wat hij doet. Wat jij zegt, is gewoon een andere versie van "don't bring politics into football".

Je zou ook kunnen zien dat het voor hen op z'n allerminst wel degelijk een peaceful antiracism gesture is, en dat dan niet actief gaan tegenwerken.
 
Weeral een zeer scherpe cartoon van ieders favoriete voetbalcartoonist David Squires.


Oprecht medelijden met jongens als Rashford en Sterling, doen meer voor de minderbedeelden in de UK dan eender welke politicus, worden dag in dag uit overstelpt met racistische berichten en dan krijg je er nog enkele van je eigen 'fans' bovenop die hun onwetendheid aan de hele wereld bekend willen maken. Of een Tyrone Mings, recent nog het slachtoffer van oerwoudgeluiden en Hitlergroeten in Bulgarije. Wat een triestig schouwspel allemaal.

Goeike.
Eerlijk is eerlijk, de meeste politici (op de specifieke ministers na) hebben ook allesbehalve de financiele draagkracht noch de sociale impact die Rashford en Sterling hebben he. Er is geen enkele politicus die meer volgers heeft op sociale media dan Rashford, en enkel BJ heeft er meer dan Raheem Sterling. De ministers (of hoe heten die functies daar) zouden wel meer kunnen doen, maar goed, andere prioriteiten zeker. Democratie heeft haar leiders gekozen.

Wel oprecht veel respect voor een Rashford, een van de weinigen die woorden ook omzet in daden en effectief minder begadigden helpt ipv enkel lult en anderen vraagt om het op te lossen.
Als hij ooit in de politiek zou gaan na zijn voetbalcarriere, zie ik hem wel ver komen.
 
Persoonlijk vind ik er niks verkeerd aan deze video. Maar get zijn dan deze gasten waarvoor we moeten op een veld knielen, terwijl ze zichzelf schuldig maken:


Racismerel in Frankrijk? Gelekte video toont hoe Dembélé en Griezmann spot drijven met Aziatische hotelmedewerkers

 
Marginalen anoniemen doen marginale beledigingen op social media, zoals dat met alles en iedereen gebeurt die in het vizier komt gebeurt tegenwoordig.
Jammer.
 
Schitterend filmpje tegengekomen vandaag.

De titel dekt de lading niet hé. Hij zegt in het filmpje dat er bepaalde privileges hangen aan het horen bij een bepaalde cultuur of gemeenschap. En dat dat ook normaal is want daarom bouw je die cultuur op. Dan is er toch wel zoiets als white privilege? Hij geeft gewoon aan dat hij het normaal vindt.
 
De titel dekt de lading niet hé. Hij zegt in het filmpje dat er bepaalde privileges hangen aan het horen bij een bepaalde cultuur of gemeenschap. En dat dat ook normaal is want daarom bouw je die cultuur op. Dan is er toch wel zoiets als white privilege? Hij geeft gewoon aan dat hij het normaal vindt.
Waarmee hij wil zeggen dat in elke gemeenschap wel voor en nadelen zijn.
Dus is er in elke gemeenschap wel een privilege
 
Waarmee hij wil zeggen dat in elke gemeenschap wel voor en nadelen zijn.
Dus is er in elke gemeenschap wel een privilege
Sorry maar dat is een simpele redenering om iets fouts goed te praten. Hij heeft in dat filmpje volledig toe dat er zoiets bestaat als white privilege. En dat dat volledig normaal is en dient aanvaard te worden.
Als ik als kind van zwarte ouders in Antwerpen opgroei met dezelfde cultuur als Jantje die van beide witte ouders hetzelfde meekrijgt, maar ik heb minder kansen op bijvoorbeeld de arbeidsmarkt omwille van mijn huidskleur en naam. Dan heeft dat toch 0,0 te maken met ‘dat hoort bij de cultuur’. White privilege draait niet om de cultuur of manier van leven maar het feit dat mensen worden afgestraft op bijvoorbeeld eigenschappen waar ze zelf niet aan kunnen doen.

Ik lees dat de man een enorm gewaardeerde psycholoog is. Ik wil dat gerust geloven maar dit filmpje is wat mij betreft ondermaats.
 
Terug
Bovenaan