Raad de film screenshot!

vlcsnap-2025-09-09-20h58m39s651.png

Fijn dat je tips geeft, maar ben ik de enige die hier zoekt? Waarschijnlijk kan ik het snel vinden met zoekmachine's, maar daar wil ik niet aan toegeven. Dus @PBR Streetgang: ik moet bij deze echt passen. Zo'n scene zou ik me herinneren, maar nooit gezien.

Het probleem van deze thread lijkt me ook vaak dat het simpelweg kwestie is van of je de film gezien hebt of niet. Ik zie hier vaak vrij exotische films passeren waar ik nog nooit van gehoord heb. De screenshot hierboven ook. Volgens mij is het simpel: als je de film gezien hebt, weet je direct over dewelke het gaat, en als je hem niet gezien hebt, mja, dan weet je het uiteraard niet. Daar is dus eigenlijk wel geen fun aan.

Lijkt me leuker om met heel bekende films te werken, maar toch een meer obscure screenshot te gebruiken waardoor het toch een beetje denk/zoek-werk wordt.

Daarnaast is het ook grotendeels vervangen door Framed, denk ik. Ik vermoed dat daar ook iets meer bekendere films tussen zitten.

Daarnaast is het ook grotendeels vervangen door Framed, denk ik. Ik vermoed dat daar ook iets meer bekendere films tussen zitten.
Op Framed kan je een film raden die je nog nooit hebt gezien of 1 keer 20 jaar geleden, simpelweg door de vibe. Een tijd geleden zat No Country For Old Men er bij, ik heb die toen geraden zonder 1 personage te zien, gewoon door de setting en sfeer. In deze thread zitten (voor mijà te veel onbekende films.

ChatGPT to the rescue....
"black and white movie in which a choir sings in front of a large banner of stalin"
Zimna wojna (Cold War) van Pawel Pawlikowski

Nog nooit van film of regisseur gehoord (al zal dat wel aan mij liggen dan, gezien hij voor de regie voor deze film een oscar-nominatie had in 2019).

@PBR Streetgang : is hij ergens te streamen en is hij de moeite?
Zonder meerkost enkel op Sooner, moest je daar een abonnement hebben. Anders ook te huren op Prime. Ik vind de film wel echt een aanrader, na Ida de tweede film van Pawlikowski die ik gezien heb en imo ook de betere. Sowieso eentje voor de muziekliefhebbers gezien het onderwerp, maar visueel is het ook een parel.

Zonder meerkost enkel op Sooner, moest je daar een abonnement hebben. Anders ook te huren op Prime. Ik vind de film wel echt een aanrader, na Ida de tweede film van Pawlikowski die ik gezien heb en imo ook de betere. Sowieso eentje voor de muziekliefhebbers gezien het onderwerp, maar visueel is het ook een parel.
Enorm bedankt. Bij Prime kun je een proef abonnement nemen voor Cineart (30 dagen gratis, daarna 4 euro per maand), dus ik heb het zo gedaan. Zodra ik de film gezien heb laat ik het hier nog wel ergens weten (enkel de trailer gezien en hij ziet er heel belovend uit).
En nu is het wachten op een volgende afbeelding.

Terug
Bovenaan