Ik vind NOFX nog steeds geweldig eigenlijk, zowel live als op CD. Ik wist niet dat er een zoveel "hate" was voordat ik deze thread las :unsure:.
Hoewel ze het niveau van hun oude platen niet meer halen, vond ik de laatste, First Ditch Effort, eigenlijk heel erg goed!
Die daarvoor was wel slecht. De héle nieuwe heb ik nog niet gehoord.

I heard they suck live :unsure:
They've actually gotten worse live!
Behalve het mopje over Chunky Drunky en Strawberry Flavored Hitler ice cream with tiny Nutzis in it.

Ge had me mogen meenemen, maar toen kenden we elkaar nog niet. :tongue:
Groezrock 2008 was mijn eerste editie, grote fan van Rise Against en Story Of The Year in die periode.
No kidding, ik denk dat wij 3 best goed overeen zouden gekomen zijn in den aawen tijd.
SOTY is nog steeds heel erg vet, trouwens. En live, wat een beesten :love: Backflips van de amp stack enzo.
 
I heard they suck live :unsure:

TBH, de laatste keer dat ik NOFX live heb gezien (en dat is nu intussen toch al een aantal jaartjes geleden) vond ik ze precies toch wel een beetje underwhelming 🤷‍♂️
Ah buh, ik gok dat de laatste keer dat ik ze zag, gij erbij waart. Ik kan me daar niks specifieks slechts over herinneren.


Hoewel ze het niveau van hun oude platen niet meer halen, vond ik de laatste, First Ditch Effort, eigenlijk heel erg goed!
Die daarvoor was wel slecht. De héle nieuwe heb ik nog niet gehoord.
Ik luister NOFX vooral op shuffle op Spotify. Dus ik heb geen flauw idee welke nummers de laaste, de voorlaatste of voorvoorlaatste CD zijn 🤷‍♂️.
 
No kidding, ik denk dat wij 3 best goed overeen zouden gekomen zijn in den aawen tijd.
SOTY is nog steeds heel erg vet, trouwens. En live, wat een beesten :love: Backflips van de amp stack enzo.
Ik vond hun laatste album, Wolves, nochtans echt niet goed. Is ook weer iets totaal anders dan hetgeen ze ooit speelde, amper gitaren, etc. Hun oude live shows waren idd echt vet. Als ge 'm nog niet gezien hebt moet ge Live in the Lou maar eens kijken, maar valt amper nog te vinden online.

Die hun eerste CD, Page Avenue, was echt wel verschrikkelijk slecht gemixed en gemastered :unsure:
 
Ik vond hun laatste album, Wolves, nochtans echt niet goed. Is ook weer iets totaal anders dan hetgeen ze ooit speelde, amper gitaren, etc. Hun oude live shows waren idd echt vet. Als ge 'm nog niet gezien hebt moet ge Live in the Lou maar eens kijken, maar valt amper nog te vinden online.

Die hun eerste CD, Page Avenue, was echt wel verschrikkelijk slecht gemixed en gemastered :unsure:
Er stonden wel goeie tracks op die plaat. Maar was idd gewoon slechte productie.
In the Wake of Determination en The Black Swan waren echt hun hoogtepunten. Daarna inderdaad magerder geworden.
 
The constant kon erook nog mee door..

Maar eigenlijk soft ass pussy crap vergeleken met wake of determination. Wat een schijf was dat.
 
Ik ben nog eens in mijn archieven gedoken en ik heb deze geweldige schijf teruggevonden, Deaf Havana:


Was er toevallig iemand aanwezig in De Klinker in 2017?
Ik heb die fuckers een bericht gestuurd met de vraag om deze te spelen voor mijn verjaardag :rofl:, nooit reactie op gehad. Sindsdien hebben ze een beetje afgedaan. :unsure:
 
Nee hun vorige was inderdaad ook geen waardige ADTR meer, maar kon ik nog een paar keer beluisteren.
Net de nieuwe eens gehoord en tis idd niet wat het moet zijn.
Er staan wel enkele leuke nummers op, hier en daar een toffe breakdown maar het is toch ook allemaal wat plat en generic.
De spelvreugde is ook wat weg naar mijn gevoel.
 
Ik ben nog eens in mijn archieven gedoken en ik heb deze geweldige schijf teruggevonden, Deaf Havana:


Was er toevallig iemand aanwezig in De Klinker in 2017?
Ik heb die fuckers een bericht gestuurd met de vraag om deze te spelen voor mijn verjaardag :rofl:, nooit reactie op gehad. Sindsdien hebben ze een beetje afgedaan. :unsure:
Nooit naar Deaf Havana geluisterd, maar wat ik hier hoor staat me wel aan.
Valt wat samen met Gallows, Cancer Bats, misschien zelfs The Bronx.

Maar dan wel met melodische singalong stukjes ertussen.
Aanraders van wat ik moet checken van hun?
 
Net de nieuwe eens gehoord en tis idd niet wat het moet zijn.
Er staan wel enkele leuke nummers op, hier en daar een toffe breakdown maar het is toch ook allemaal wat plat en generic.
De spelvreugde is ook wat weg naar mijn gevoel.
Van wat ik zag op reddit, kreeg de plaat overal dezelfde kritiek: 'meh!'.
En een 2/5.
 

Dat is zowat het enige beetje deftige nummer van hetgeen ik tot nu toe gehoord heb van nieuwe nummers. Ik heb nog niet het volledige album gehoord, maar afgaand van de vorige singles denk ik dat ik mij de moeite ga besparen.
 
Aan ADTR moet ik ook nog beginnen maar loop er helaas ook hier nie te warm voor.

Enfin, hardcore (punk) is toch echt een zalig genre, vette muziek, dat eenheidsgevoel. Hier ook weer zo'n pareltje.

 
Das echt ne klassieker. Ik hoop dat er geen enkele liefhebber van het genre is dat dit een slechte plaat vindt. :tongue:

Ik kom dan weer op een persoonlijk favorietje:


The Setup: Belgisch, regelmatig live gezien vroeger. Jammer dat ze gestopt zijn.
 
Ignite zal mij eeuwig blijven herinneren aan Ieperfest 2011, afsluiter op zondagavond met een avondzonnetje om nadien naar huis te karren na een schitterend weekend. Good times!
 
Bijna zo goed als het hele nieuwe album van ADTR beluisterd gisteren. Moet zeggen dat ik het nu wel niet zo slecht vind. Tis wel serieus plattekes en wel echt het minste album van allemaal. Resentment is uiteraard voor mij het beste liedje, de rest ben ik al wa vergeten....
Suckt ook altijd zwaar als bands soms willen vernieuwen door hunne sound te veranderen maar dan uiteindelijk veel slechter af zijn....
 
Laatst bewerkt:
Bijna zo goed als het hele nieuwe album van ADTR beluisterd gisteren. Moet zeggen dat ik het nu wel niet zo slecht vind. Tis wel serieus plattekes en wel echt het minste album van allemaal. Resentment is uiteraard voor mij het beste liedje, de rest ben ik al wa vergeten....
Suckt ook altijd zwaar als bands soms willen vernieuwen door hunne sound te veranderen maar dan uiteindelijk veel slechter af zijn....
Oh maar slecht vind ik het ook niet hoor. Tis gewoon geen ADTR meer...
Quasi niks herkenbaarheid in heel dat album. Als ze het hadden uitgebracht onder een andere naam khad het waarschijnlijk nooit geweten dat het ADTR was, hoogstens 'de nieuwe band van de zanger van'

Qua sound veranderen is er ook wel goed nieuws te vinden (voor mij althans)
De nieuwe single van Being as an Ocean gaat terug richting de oude sound en dat kan ik enkel toejuichen:
 
Hier nog 2 kleppers van formaat (kan er gerust nog 1000 posten).



Echt doodzonde dat Zoli Teglas vertrokken is bij Ignite.... Mega stem.
Vertrokken? Again?
Die is na zijn vertrek toch naar Pennywise gegaan om daar na 1 plaat te zeggen dat ie terug naar Ignite ging.

Edit: nvm, net gelezen. Nuja, live vond ik hun steeds minder goed. Zoli vergat veel teksten.
Ignite was al láng Ignite niet meer.
 
Over Zoli.

Heeft nu een nieuwe band namelijk Oceans Hill.

Zeer raar verhaal imo.
Zoli bracht vorig jaar met 'Zoli Band' het album Santa Monica uit. Zoli Band bestaat al lang en brachten een EP en full album uit, met weinig succes. Dan kwam Santa Monica, ook met weinig succes denk ik.

Nu kwam begin vorig jaar de melding dat Zoli een nieuwe band gestart had, nl Oceans Hill, en ze zouden een album uitbrengen. Nice. Tijd om die oude Zoli Band albums nog eens te beluisteren eerst. Maar, nergens meer te vinden op Spotify. Weird... Via IG aan Zoli gevraagd hoe dat zat en hij zei "will soon be back". Ok, raar, ben nieuwsgierig.

Beetje later komt de langverwachte CD van Zoli's nieuwe band uit! Leuk, direct beluisteren! Heet Santa Monica.
Ehm. Klinkt bekend.

Check beide track listings maar eens.
Vreemd.
 
Vanaf 21:55
Direct mijn 2 favoriete MxPx songs na elkaar. Damn live staan die mannen er toch nog hoor. En die meerstemmige outro van Heard The Sound :love:

 

Snelle riffs, clean vocals, een breakdown, een solo en een clip waar de band gewoon staat te spelen in een of ander steegje. Meer classic metalcore wordt het niet :music:

Blijft toch echt een van mijn favoriete metalcore nummers.

@recipe4hate, MxPx is ook zo'n band waar ik altijd wel kan naar luisteren, zeker in de auto in de zomer als het goed weer is met de vensters naar beneden. Play It Loud blijft toch mijn persoonlijke favoriet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan