BWAHAHAHAHAHAHA :rofl:

Iets anders, is iemand al ooit naar Punk Rock Holiday geweest? https://www.punkrockholiday.com/
Ik ben daar al een paar jaar naar aan het kijken, maar nooit geweest. Na corona toch eens werk van maken. Zijde mee @grungywout?
Misschien moeten we er een BeyondGaming event van maken :unsure:.
Top festival! Leuke locatie, niet te groot, nog veel toegelaten op de camping in tegenstelling tot in Belgie en vrij goedkoop ook nog voor vijf dagen. Altijd goeie line-up maar veel bands kan je eigenlijk al zien op Brakrock.

Van The Offspring word ik nu eens niet warm.

Die hebben wel goeie songs (hoewel ik al heel wat albums terug moet gaan), maar die hun presence en live prestaties van tegenwoordig.
Da's precies een indie-rock band geworden ipv de felle, snelle punkrockband die ze waren.

Kijk ik naar bands van hun generatie (Bad Religion, NOFX, Pennywise bijvoorbeeld), die staan nog steeds te knallen op dat podium.
The Offspring? Een bende uitgebluste heren in kostuum.

De enige band die op Jera gevraagd had voor dranghekken voor het podium. Ja jongens...
Bij NOFX hangt wel veel af van hoe goed Fat Mike zich voelt die dag, kan ferm tegenslaan, maar als hij niet te verdoofd is is het wel veel beter an The Offspring.
 
Nieuw Architects album is zeker niet slecht te noemen, maar inderdaad gewoon een beetje saai :(. Na Al Our Gods Have Abandoned Us is het in mijn ogen alleen maar bergaf gegaan (RIP Tom). Je ziet wel de verschuiving van veel bands naar iets meer generic zoals Parkway Drive, Bring Me The Horizon etc. An sich zijn dat goede nummers waarmee ze veel meer publiek bereiken, maar voor de generatie fans die liever nostalgisch terugkijken is het best wel jammer. Waar is de tijd van die goede Never Say Die tours waar Parkway Drive enkel Horizons had en je daar een volledig concert op losging, of waar WCAR toen de "new cool kid in town" was.

Maar dit is waarschijnlijk gewoon de oude man in mij die weer te veel spreekt :unsure:
 
Nieuw Architects album is zeker niet slecht te noemen, maar inderdaad gewoon een beetje saai :(. Na Al Our Gods Have Abandoned Us is het in mijn ogen alleen maar bergaf gegaan (RIP Tom). Je ziet wel de verschuiving van veel bands naar iets meer generic zoals Parkway Drive, Bring Me The Horizon etc. An sich zijn dat goede nummers waarmee ze veel meer publiek bereiken, maar voor de generatie fans die liever nostalgisch terugkijken is het best wel jammer. Waar is de tijd van die goede Never Say Die tours waar Parkway Drive enkel Horizons had en je daar een volledig concert op losging, of waar WCAR toen de "new cool kid in town" was.

Maar dit is waarschijnlijk gewoon de oude man in mij die weer te veel spreekt :unsure:
Het is natuurlijk ook gewoon het verschil tussen brutale metalcore blijven spelen en aan u tours misschien genoeg verdienen om er die 2 maand onbetaald verlof voor te nemen en meer generic te gaan en gewoon te leven van u muziek tout court.
Het is misschien wat kort door de bocht allemaal maar uiteindelijk komt het daar toch ook vaak op neer denk ik. Als je de laatste plaat gaat vergelijken van een aantal "topacts" in de metal en metalcore met hun debuut zie je toch bij erg veel dat het allemaal veel toegankelijker geworden is. Maar als je dan de plaats van hun naam op grotere affiches ziet merk je ook wel dat het erg vaak opbrengt.

Ik heb het hier dan niet eens enkel over PWD en Architects, een Volbeat is ook veel poppier geworden in vergelijking met hun eerste 2 platen en als je eerlijk bent hoort Slipknot hier ook gewoon bij. En zo zullen er nog genoeg zijn denk ik. Langs de andere kant heb je er dan ook die wel "trouw" blijven aan hun sound en die geraken nooit verder dan een 16u op de jupiler stage van Graspop bv. Tzijn keuzes en de fan/oude man in mij vervloekt al die bands die voor de fame zijn gegaan maar de rationele denker snapt maar alt te goed waarom ze het gedaan hebben :)
 
Ik vind parkway drive hun nieuwere werk eigenlijk beter.

IRE vond ik al goed, REVERENCE haast nog beter.

KWAS vond ik ook wel goed (horizons minder), maar door ouder te worden misschien minder aan dat gebrul dan vroeger.

Nieuwste van As i lay dying was inderdaad ook een verademing, dat metalcore nog niet dood is. hun show vorig jaar in AB was quasi perfecte comeback.
 
Architects echt minder en minder aan het volgend. Na lost forever, lost together ging het voor mij alleen maar bergaf.

laatste album is rechtoe rechtaan saai.
holy hell kon me eigenlijk ook al totaal niet meer bekoren.
all our gods have abandoned us kon er nog net mee door.

The here and now, een album zo underrated vond ik zelfs nog beter.



soit, nog zo'n band die volledig de pedalen kwijt is imo: TRIVIUM.
vroeger zo'n zware fan, nog naar duitsland geweest voor concert op te pikken van hen..... maar na IN WAVES elk album minder en minder helaas :(

nooit komt die oudere sound nog maar iets in de buurt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waar is de tijd van die goede Never Say Die tours waar Parkway Drive enkel Horizons had en je daar een volledig concert op losging, of waar WCAR toen de "new cool kid in town" was.

Maar dit is waarschijnlijk gewoon de oude man in mij die weer te veel spreekt :unsure:
oude man 2 hier, ik was er toen ook. Met bleeding through en adept als ik me goed herinner :D

en met die rubber boot die ze op het publiek lieten rondgaan, en iedereen in proberen te kruipen :D
 
oude man 2 hier, ik was er toen ook. Met bleeding through en adept als ik me goed herinner :D

en met die rubber boot die ze op het publiek lieten rondgaan, en iedereen in proberen te kruipen :D
Yes, was er ook bij in de Brabanthal. Adept was er toen wel niet bij, was met Comeback Kid als ik het me nog goed herriner.

Gouden tijden:love:

Als je ziet dat PWD toch al redelijk hoog op de affiche van Werchter stond 2 jaar geleden, is het wel duidelijk dat ze qua geld ook gewoon de beste keuze hebben gemaakt :p. Was ook nog wel een goed optreden toen, Winston was ook aan het klagen dat het een schande was dat er zo weinig luide bands op het festival waren, en "we are the most hardcore band here".Our Last Night stond toen enkele dagen op dat nieuwe podium van "The Slope", they would disagree...Nice moshpit toen (toch in werchter termen;))
 
Report
Yes, was er ook bij in de Brabanthal. Adept was er toen wel niet bij, was met Comeback Kid als ik het me nog goed herriner.

Gouden tijden:love:

Als je ziet dat PWD toch al redelijk hoog op de affiche van Werchter stond 2 jaar geleden, is het wel duidelijk dat ze qua geld ook gewoon de beste keuze hebben gemaakt :p. Was ook nog wel een goed optreden toen, Winston was ook aan het klagen dat het een schande was dat er zo weinig luide bands op het festival waren, en "we are the most hardcore band here".Our Last Night stond toen enkele dagen op dat nieuwe podium van "The Slope", they would disagree...Nice moshpit toen (toch in werchter termen;))
Juist.

en emmure, en ... war from a harlots mouth. wat een bands waren me dat zeg...

Maar juist, CBK in hun release tijd van broadcasting... awesome. PWD had toen juist deep blue uitgebracht dacht ik.
NU, PWD is al altijd een publiektrekker geweest hé, in 2009 of '10 op groezrock, kon je de tent zelfs niet meer in, en toen waren ze nog niet eens zo "groot" als nu. Al kan je misschien zeggen dat er nu veel fans hebben afgehaakt
moet wel zeggen dat ik nu niet echt meer into new bands ben... ik volg het allemaal niet zo meer.

Ik ben wel erg blij dat Underoath terug samen zijn, en van plan waren nieuw materiaal uit te brengen.. Maar toen kwam COVID.
erg benieuwd wat zij zullen uitbrengen. want Spencer zijn standalone project was geen succes.
 
Top festival! Leuke locatie, niet te groot, nog veel toegelaten op de camping in tegenstelling tot in Belgie en vrij goedkoop ook nog voor vijf dagen. Altijd goeie line-up maar veel bands kan je eigenlijk al zien op Brakrock.
Tja, bands die op tour zijn, doen gewoon alle festivals aan in hun genre he. Dat kan je noch de festivals, noch de bands kwalijk nemen.
Niet voor niks dat er vanuit Brakrock een bus vertrekt naar Punk Rock Holiday ;)

Bij NOFX hangt wel veel af van hoe goed Fat Mike zich voelt die dag, kan ferm tegenslaan, maar als hij niet te verdoofd is is het wel veel beter an The Offspring.
Dan nog. Naar NOFX ga je kijken voor de ervaring, niet de muziek. Die sucken live. En dat mag, dat is deel van de performance.
En als Mike dan een slechte dag heeft, dan ga je gewoon kijken naar zijn slechte mopjes en zijn bitch-gedrag.
Vroeger, toen NOFX het nog meende wat ze deden, kon je losgaan in de pit. Tegenwoordig weten ze dat ze een karikatuur van zichzelf zijn.
En zeg wat je wil, maar Mike ademt wel de punk attitude. Hij geeft geen fuck om ons. Hij wil zich gewoon zelf amuseren. De song 60% legt het eigenlijk prima uit.
 
Bedoelt ge Taste of Chaos?
Ja!
Want hier was ik :love:

103d3972f7904436c478327f8edd9f65



83cb827ea168447fc4ad9a9a8e8fcf00
 
Ik was daar ook, denk ik. Ik heb in elk geval ook ne Taste of Chaos tour bezocht met Story Of The Year maar ben niet 100% zeker dat het die editie of een latere was. Moet in elk geval 2007-2009 geweest zijn, in de Trix.
 
Ik was daar ook, denk ik. Ik heb in elk geval ook ne Taste of Chaos tour bezocht met Story Of The Year maar ben niet 100% zeker dat het die editie of een latere was. Moet in elk geval 2007-2009 geweest zijn, in de Trix.
Toen is mijne kameraad nog op ne andere kameraad gebotst in het naar huis gaan :')
En de andere kameraad mocht daar niet zijn van zijn ouders, maar moest het wel gaan uitleggen.
Gelachen dat ik heb, terwijl iedereen half in shock was.
 
Tja, bands die op tour zijn, doen gewoon alle festivals aan in hun genre he. Dat kan je noch de festivals, noch de bands kwalijk nemen.
Niet voor niks dat er vanuit Brakrock een bus vertrekt naar Punk Rock Holiday ;)


Dan nog. Naar NOFX ga je kijken voor de ervaring, niet de muziek. Die sucken live. En dat mag, dat is deel van de performance.
En als Mike dan een slechte dag heeft, dan ga je gewoon kijken naar zijn slechte mopjes en zijn bitch-gedrag.
Vroeger, toen NOFX het nog meende wat ze deden, kon je losgaan in de pit. Tegenwoordig weten ze dat ze een karikatuur van zichzelf zijn.
En zeg wat je wil, maar Mike ademt wel de punk attitude. Hij geeft geen fuck om ons. Hij wil zich gewoon zelf amuseren. De song 60% legt het eigenlijk prima uit.
Ik vind NOFX nog steeds geweldig eigenlijk, zowel live als op CD. Ik wist niet dat er een zoveel "hate" was voordat ik deze thread las :unsure:.
 
Ik vind NOFX nog steeds geweldig eigenlijk, zowel live als op CD. Ik wist niet dat er een zoveel "hate" was voordat ik deze thread las :unsure:.
I heard they suck live :unsure:

TBH, de laatste keer dat ik NOFX live heb gezien (en dat is nu intussen toch al een aantal jaartjes geleden) vond ik ze precies toch wel een beetje underwhelming 🤷‍♂️
 
  • Haha
Waarderingen: Lint
Ik was daar ook, denk ik. Ik heb in elk geval ook ne Taste of Chaos tour bezocht met Story Of The Year maar ben niet 100% zeker dat het die editie of een latere was. Moet in elk geval 2007-2009 geweest zijn, in de Trix.
Ge had me mogen meenemen, maar toen kenden we elkaar nog niet. :tongue:
Groezrock 2008 was mijn eerste editie, grote fan van Rise Against en Story Of The Year in die periode.
 
Terug
Bovenaan