Tja, bij mij komt Architects wel goed binnen, zeker vanaf Daybreaker maar ben ze eigenlijk beginnen volgen vanaf Lost Forever/Lost Together en daar staan veel songs op die voor mij wel echt een bom zijn. Ga straks mss ook eens hun nieuwe album beluisteren maar loop er niet zo warm van... ADTR ben ik ook grote fan van (volg hun al sinds Homesick) maar ook hier gaat dat nieuwe album wat sucken denk ik..
 
BWAHAHAHAHAHAHA :rofl:

Iets anders, is iemand al ooit naar Punk Rock Holiday geweest? https://www.punkrockholiday.com/
Ik ben daar al een paar jaar naar aan het kijken, maar nooit geweest. Na corona toch eens werk van maken. Zijde mee @grungywout?
Misschien moeten we er een BeyondGaming event van maken :unsure:.
Veel goesting in. Ik doe al enkele jaren Brakrock maar nooit verder geraakt...

Paar collega's zijn er al naartoe geweest en kunnen het niet laten mij daar wat mee te jennen. Zijn ook al een paar keren naar Rebellion geweest, waar ik ook nog nooit geraakt ben....

Maar de grote vraag is, gaat het nog doorgaan? Er was gezegd dat '20 of '21 de laatste kon zijn doordat er mogelijk wegenis zou aangelegd worden dwars door de festivalsite...
 
Maar de grote vraag is, gaat het nog doorgaan? Er was gezegd dat '20 of '21 de laatste kon zijn doordat er mogelijk wegenis zou aangelegd worden dwars door de festivalsite...
Let hope, ik wil er graag eens geraken.
Als ik zo scheef hun updates lees, hebben ze het sowieso moeilijk de financiele kater van corona boven te komen.
 
Let hope, ik wil er graag eens geraken.
Als ik zo scheef hun updates lees, hebben ze het sowieso moeilijk de financiele kater van corona boven te komen.
Maar nu serieus he. Welke kosten hebben ze vorig jaar gehad? Alles is toch ruim op tijd geannuleerd? Geen inkomsten, akkoord, maar toch ook geen uitgaven?

Collega van me zit half en half bij in de organisatie van Brakrock en hij zegt toch ook dat er zo goed als niets uitgegeven is vorig jaar. Brakrock zou zelfs dit jaar nog enkele acts meer hebben geboekt dan oorspronkelijk in 2020.
 
Tgoh ik ken ook een aantal mensen die festivallen organiseren, en volgens hun is er best wat geld verloren aan:
  • Marketing kosten die al spent zijn
  • Bepaalde FTEs die betaald moeten worden
  • Waarborg en/of huur voor het terrein, afhankelijk van wanneer uw festival ging vallen t.o.v. corona
  • Reservatiekosten voor sommige grotere bands
  • In sommige gevallen licenties verlengen voor het jaar
  • Eventueel aangekocht materiaal
ik weet niet hoe Brakrock georganiseerd is (bvb misschien alles vrijwilliger en grond in eigen beheer), maar ik denk toch dat ge de impact niet moet onderschatten.
 
Hmm, dan begrijp ik het wel.
Brakrock vindt plaats op gemeentelijke grond, werkt met vrijwilligers en heeft geen supergrote namen natuurlijk...
 
Rare thread. Ik heb niks met punk maar metalcore is life ^^. Overlaatst Decline the Fall ontdekt en ohboy, het staat op repeat. Vooral Think Twice was een plaat die ik net nodig had.
 
Het nieuwe album van Architects eens beluisterd, ik ben niet bepaald onder de indruk. Ik kan niet zeggen dat het slecht is want muzikaal zit het allemaal goed. Maar jezus wat zijn die nummers saai. Geen punch, geen unieke riffs, geen knallende drums. Gewoon standaard drumfills, saaie dadrock riffs en monotone vocals. In enkele nummers zit er dan eens wel echt een goed stuk waar je toch iets of wat die oude Architects hoort, maar zeker niet genoeg om het geheel goed te maken. Er staan 15 nummers op het album en bij geen enkel nummer heb ik zoiets van "fuck yeah, wat een beestig nummer".
Wat een saai album is dees.
 
Nooit hypes gesnapt, kan mij ook geen bal schelen wat anderen goede bands vinden of welke bands “in” zijn.
Ik snak wel naar een goeie hc show, als ik die nostalgische filmpjes allemaal zie fuck zeg, Ff alles in frut.
Weinig bands die me nog kunnen bekoren maar 1 vd weinige die ik nog niet gezien heb en zeker wou zien vorig jaar was toch wel Social Distortion, vermoed dat het ook maar pas voor volgend jaar zal zijn.
Ik zie dit jaar zeker geen perspectief voor versoepelingen in die trend.
 
Het nieuwe album van Architects eens beluisterd, ik ben niet bepaald onder de indruk. Ik kan niet zeggen dat het slecht is want muzikaal zit het allemaal goed. Maar jezus wat zijn die nummers saai. Geen punch, geen unieke riffs, geen knallende drums. Gewoon standaard drumfills, saaie dadrock riffs en monotone vocals. In enkele nummers zit er dan eens wel echt een goed stuk waar je toch iets of wat die oude Architects hoort, maar zeker niet genoeg om het geheel goed te maken. Er staan 15 nummers op het album en bij geen enkel nummer heb ik zoiets van "fuck yeah, wat een beestig nummer".
Ook maar eens opgelegd hoewel ik sowieso al niet zo zot liep van Architects.
Ik kan hier maar 1 ding over zeggen: ze hebben door dat Parkway Drive hun switch naar meer generic muziek opbrengt want ze zijn net hetzelfde aan het doen. Tkan aan mij liggen maar ik hoor veel gelijkenissen met PWD hun laatste... Beide albums klinken meer gericht op een stubru publiek en missen elke vorm van punch, bah.

Tzal hun dus waarschijnlijk wel geen windeieren leggen maar mij zegt het hoegenaamd niks.
 
Ben nu bezig met Architects hun nieuw album te beluisteren. Het klinkt allemaal meer generisch maar na 4 liedjes ver te zijn vind ik het voorlopig wel nog goed eigenlijk. Ik merk wel iets meer de arena vibe.
 
Ben nu bezig met Architects hun nieuw album te beluisteren. Het klinkt allemaal meer generisch maar na 4 liedjes ver te zijn vind ik het voorlopig wel nog goed eigenlijk. Ik merk wel iets meer de arena vibe.
Het is dan ook niet echt slecht te noemen. Maar het is allemaal zo saai, zo op veilig gespeeld.
 
Terug
Bovenaan