The Business & The Damned :love:. Effe door mijne spotify aan het scrollen en vanuit die periode zijn gewoon zoveel goede punkbands: The Misfits ( :love::love::love::love::love::love:), The Undertones, The Replacements, The Germs, The Adicts (beginnen al die bands met "The" ofzo?), Black Flag (ah toch niet), Sham 69, Vice Squad, ...

En Patti Smith heb ik recentelijk (aka de laatste 10-15 jaar) enorm leren apprecieren. Deze blijft een ongelooflijk schijfke:
 
Schoon lijstje! The Misfits, zeker ook een van mijn favo's.
En FEAR, van dezelfde periode/zelfde richting. Minder punk, maar steengoed.
Murphy's Law, nog zoiets.
 
Jep. Vooral veel songs met 'beer' in 😂
Have Another Beer
I Believe I'll have another beer
More beer

😁
Dat is dan gelijk Andrew WK en "party":
  • Party Hard
  • It's Time To Party
  • Party Till You Puke
  • Party Party Party
  • Long Live The Larty
  • We Party (You Shout)
  • Big Party
  • The Party God
  • Party On Your Grave
  • The Power Of Partying
  • Party Mindset
  • The Party Never Dies
Kerel weet in elk geval wat em graag doet :ROFLMAO:
 
Niet echt punk, maar in dat topic vind ik deze lyric het beste:
🎶
There's a lot of doctors that tell me
That I'd better start to slowin' it down
But there's more old drunkers
Than there are old doctors
So I guess we'd better have another round
🎶


Oorspronkelijk WIllie Nelson denk ik, maar deze versie vind ik :love::
 

Wat vinden jullie eigenlijk hier van? Langs de ene kant ben ik er wel van fan, gewoon bruut lawaai van begin tot einde (buiten een korte bridge en het refrein). Langs de ene kant ben ik dan weer geen geweldige fan van die overgeproduceerde sound, maar langs de andere kant klinken die breakdowns eens zo strak daardoor. Zo'n dubbel gevoel bij dit soort nieuwe -core bands.
I like it. :')
Vooral vanaf minuut 2:06, en het contrast met het refrein, zalig.
 
Ik heb het hier ook al zien passeren en had het tot een 3-tal weken nie direct door dat .Calibre terug is onder de naam Kill The Logo. Die cd van .Calibre ook veel gedraaid vroeger.
 
Ape Drape, beste song ooit.

En ja, live altijd een feestje. Doet me er weer aan denken hoe hard ik optredens en festivals mis..
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
In deze lijst staan ook bands waar ik regelmatig naar luister.
Welke bands zouden hierbij kunnen staan?

 
As i lay dying .. goeie muziek.
Maar was da nie diene kerel da zijn vrouw liet vermoorden en in den bak zit? 🤣
Hij had een huurmoordenaar ingehuurd maar zijn vrouw leeft nog. Die is al een tijdje uit de bak, ze hebben 2 jaar geleden nog een nieuw album (hun beste imo) uitgebracht.
 
Dat houdt de spanning er wat in hé.
Ik kan mij wel vinden in de top 10, al heb ik BMTH amper geluisterd tov bv. Atreyu. Ben eigenlijk ook niet zo'n fan van de stem van de zanger van Avenged Sevenfold.
 
Terug
Bovenaan