recipe4hate

Well-known member
Crowdfunder FE
Is de titel wat verwarrend?
Dat ligt dan aan het feit dat we, langs onze broeders van de metaaldraad, een zo groot mogelijke groep gelijkgezinden een thread willen geven.
En ook aan het feit dat vele kleinere threads toch minder posts hebben en dan gaan doodbloeden.

"ma eikes, da is toch nie echt punk hoor"
"fuck it, toch posten!"

Laten we er geen gatekeeping verhaaltje van maken en gewoon praten over onze favoriete muziek!

Wat moet er dan gepost worden?
Gewoon lekker palaveren over jullie lievelingsmuziek!
Coole optredens in het vooruitzicht? Net de vetste show van jullie leven gezien? (allezja, da zal nu moeilijk gaan, maar dat komt wel terug!)
Wat is jullie favoriete band aller tijden?
Zijn er vette nieuwe platen uitgekomen die we allemaal moeten horen?
In een mosh bui of liever zeemzoete gitaarlijnen?
 
Laatst bewerkt:
Ik zal al direct wat themaatjes geven om over te praten:

1. Zijn er nog mensen die heel veel in fases naar een genre luisteren?
Vorig jaar was ik vrij posthardcore en luisterde ik bij momenten uitsluitend naar The Used, Thrice en Boysetsfire (tevens ook 3 van mijn lievelingsbands. Mijn rechterarm draagt tattoos van hun), maar momenteel ben ik weer veel aan het neigen naar punk rock (Bad Religion, Pup en Alkaline Trio)
HOE VET IS CONTINENTAL VAN ALKALINE TROUWENS? Zo een goeie plaat!


2. Wat vinden jullie van de change die Parkway Drive ondergaan heeft? Ik kan het persoonlijk niet smaken. Geef mij maar de Killing With A Smile / Horizons era. Hoewel ik Ire nog hier en daar goed vind, is al de rest echt niet meer aan mij besteed. En nochtans ken ik echt wel die-hard PWD fans die hun nieuwer werk echt keigoed vinden

3. Tegen de stroom in, misschien, vind ik Nine van Blink-182 echt een goeie plaat. Ja, het is geen TOYPAJ meer, maar zowel California als Nine draai ik regelmatig. Ik kan daar wel van genieten.
 
Je bent nog Synthpunk en Garagepunk vergeten.;)




Ik houd het voorlopig op deze 3 want ik kan wel efkes doorgaan.

Blink 182 enz. wel nooit goed gevonden buiten mss Sum 41 dan. :p
 
Je bent nog Synthpunk en Garagepunk vergeten.;)




Ik houd het voorlopig op deze 3 want ik kan wel efkes doorgaan.

Blink 182 enz. wel nooit goed gevonden buiten mss Sum 41 dan. :p
Aanverwanten he! Er zijn tienmiljoenmiljard subgenres (protopunk, crustpunk en streepunk ben ik ook vergeten dan).
Ik ben hier ook minder in thuis, hoewel ik hier en daar wel eens zo een plaatje kan smaken!

Edit: die 'headache - sick thoughts' vind ik nog wel geinig! Typisch voor dat genre, maar toch wel een fijn riffke.
 
Ik zal al direct wat themaatjes geven om over te praten:

1. Zijn er nog mensen die heel veel in fases naar een genre luisteren?
Vorig jaar was ik vrij posthardcore en luisterde ik bij momenten uitsluitend naar The Used, Thrice en Boysetsfire (tevens ook 3 van mijn lievelingsbands. Mijn rechterarm draagt tattoos van hun), maar momenteel ben ik weer veel aan het neigen naar punk rock (Bad Religion, Pup en Alkaline Trio)
HOE VET IS CONTINENTAL VAN ALKALINE TROUWENS? Zo een goeie plaat!


2. Wat vinden jullie van de change die Parkway Drive ondergaan heeft? Ik kan het persoonlijk niet smaken. Geef mij maar de Killing With A Smile / Horizons era. Hoewel ik Ire nog hier en daar goed vind, is al de rest echt niet meer aan mij besteed. En nochtans ken ik echt wel die-hard PWD fans die hun nieuwer werk echt keigoed vinden

3. Tegen de stroom in, misschien, vind ik Nine van Blink-182 echt een goeie plaat. Ja, het is geen TOYPAJ meer, maar zowel California als Nine draai ik regelmatig. Ik kan daar wel van genieten.
1. Zijn er nog mensen die heel veel in fases naar een genre luisteren?

Absoluut, zowel op het niveau van individuele bands/genres als seizoensgebonden. Qua bands kan ik bijvoorbeeld een moment hebben dat ik continu naar bv Hatebreed luister en het nadien weer beu ben voor een jaar en er vrijwel niet naar luister. Maar ook qua seizoenen, in de winter zal ik veel meer richting hardcore/metalcore neigen terwijl ik in de zomer een pak meer poppunk luister. Dus in de zomer het wat meer vrolijke werk om het zo te zeggen.

2. Wat vinden jullie van de change die Parkway Drive ondergaan heeft?

Oh boy, dat is echt verschrikkelijk. IRE had inderdaad nog 2-3 deftige nummers, maar alles daarna is gewoon bergaf in mijn ogen. Met KWAS en Horizons hebben ze uiteraard 2 van de beste metalcore platen ooit uitgebracht. Mijn grote probleem is dat als je kritiek geeft op hun nieuwe werk (bv of FB) dat er een hoop mensen afkomen met "muh, artists don't want to make the same stuff over and over". En dat begrijp ik volledig, die moeten van mij ook niet continu een nieuwe Horizons uitbrengen. Mijn grote probleem is dat hun albums saai zijn geworden, echt standaard dad-rock. Geen onverwachte hook, geen coole rif die plots overgaat naar een breakdown die uw gezicht eraf blaast. Je kan perfect horen "okay, nu komt de verse, nu het refrein, even een bridge en repeat".

Als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld Architects. Hollow Crown, The Here And Now, Daybreaker, Lost Forever // Lost Together en All Our Gods Have Abandoned Us hebben elk hun identieke sound. Maar toch hoor je op elk album meteen "ja, dit is Architects". En dat mis ik bij de nieuwe PWD albums. Nu heb ik bij Architects wel wat schrik voor hun nieuw album, het eerste dat volledig geschreven is zonder enige invloed van Tom en dat valt echt wel te horen aan de 2 singles die ze uitgebracht hebben.

3. Blink

Ik heb dat nu eens nooit goed gevonden. Ik kan wel een tiental nummers smaken, de klassiekers zoals Stay Together, Small Things, etc maar al de rest is nooit voor mij geweest. En live al helemaal niet, er zijn veel slechte poppunk zangers maar Tom spant toch echt wel de kroon.

---------------------------------------------------------------

Tegenwoordig is het moeilijk om nog deftige -core platen te vinden. De website waarmee ik de meeste nieuwe muziek vond is sinds dit jaar gesloten dus dat is ook irritant. Maar alle bands lijken tegenwoordig op elkaar. 90% zijn gewoon slechte Architects riffs met een hoop ambient over gegooid. Gelukkig zijn er nog een paar bands die de laatste paar jaren nog echt goeie platen hebben uitgebracht, maar dat zijn vaak de echte oud gediende, ik denk dan:

As I Lay Dying - Shaped By Fire
Fit For A King - Dark Skies
We Came As Romans - Cold Like War
Wolves Scream - Vestiges (In mijn ogen de beste Belgische -core band)
BlessTheFall - To Those Left Behind

---------------------------------------------------------------

En dat allemaal gezegd te hebben, The Ghost Inside. Ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat die mannen ooit nog iets nieuws zouden uitbrengen maar boy oh boy, toen kwam Aftermath. Wat een nummer is me dat. Die lyrics, die riff, die breakdown, dat refrein op het einde, dat is echt een van de beste nummers die ze ooit gemaakt hebben in mijn ogen. Je hoort daar echt alles in dat ze de laatste jaren hebben meegemaakt. Hopelijk komen ze na heel het Covid gedoe naar Europa, het maakt me niet uit waar, daar wil ik gerust een paar uur voor rijden.



Voila, dat is wel genoeg als eerste post in dit topic.
unsure.gif
 
Hopelijk komen ze na heel het Covid gedoe naar Europa, het maakt me niet uit waar, daar wil ik gerust een paar uur voor rijden.
Ik ga mee! Ik heb hun tekst van White Light op mijn onderarm gegrift. Niks dan respect voor die mannen en hun HC mentaliteit (behalve dan het akkefietje van laatst en de cancel culture die er gretig op springt).
Ze kwamen vorig jaar normaal naar een Duits festival en ik was zo klaar om te gaan, enkel en alleen voor hun. Maar toen zei Covid 'njet'.

Voila, dat is wel genoeg als eerste post in dit topic.
unsure.gif
Hoe lang hebt gij zitten typen, maat? 😂
 
Ik ga mee! Ik heb hun tekst van White Light op mijn onderarm gegrift. Niks dan respect voor die mannen en hun HC mentaliteit (behalve dan het akkefietje van laatst en de cancel culture die er gretig op springt).
Ze kwamen vorig jaar normaal naar een Duits festival en ik was zo klaar om te gaan, enkel en alleen voor hun. Maar toen zei Covid 'njet'.
Heel dat gedoe met hun bassist heeft inderdaad ook mij wat tegen de borst gestoten. Stel u voor, je maakt zo'n ongeluk mee, bent 5 jaar bezig met revalideren, schrijft een nieuw album en 2 weken later gooien ze u buiten voor een uitspraak van 7 jaar geleden. Maar bon, laten we het hier nu ook niet meteen te politiek maken :p

Hoe lang hebt gij zitten typen, maat? 😂

Valt nog wel mee denk ik, 10 minuten ofzo?
unsure.gif
Ik ben al blij dat mijn zinnen een beetje logisch zijn, als ik te snel type gebeurt het nogal eens dat ik het verkeerde woord type.

Nog iets dat mij stoort aan PWD is dat die botweg weigeren om hun oude hits nog te spelen. Vorig jaar op Jera ben ik gelukkig vertrokken omdat ik online hun setlist had bekeken. Zoals ik zei, ik kan gerust begrijpen dat je op uw 40 geen zin meer hebt om alles van KWAS te spelen, maar speel toch op z'n minst uw allergrootste hits zoals Carrion en Romance Is Dead. Ik zie vaak de commentaar dat bands mogen doen wat ze willen, maar ik ben daar eigenlijk niet mee akkoord. In mijn ogen ben je het uw fans verplicht, zeker die fans die ook al kwamen kijken toen ze nog voor 50 man in de Muzikodroom speelden en zelf achter hun merchtafel mochten staan.
 
Ja da was echt schandalig op JOA.
Afsluiter, echt propvolle tent, hele vuurshow en dan geen enkele klassieker spelen...
Dat was voor mij echt de teleurstelling van heel het festival.

En als PWD dan toch besluit om helemaal geen -core meer te spelen, boek ze dan niet voor een punk/hc festival, maar zet ze op Werchter of Graspop e.
 
Punk is helemaal mijn ding niet (sowwy Recept), metalcore kan ik wel smaken.

Enkele van mijn favorieten:





Meerderheid van deze schijven leren kennen dankzij @PinkyNTheBrain. Polaris hebben jullie waarschijnlijk ook gecheckt op Jera On Air.
Ik vind Aftermath ook een goei schijf. En de laatste albums van Parkway Drive ook. Killswitch heeft helaas voor altijd een plekje in mijn hart hoewel Atonement minder mijn ding was (die van hierboven heeft het album niet gehaald :'), staat op de B-sides). Atreyu heeft ook een nieuwe single uit zag ik net, "Save Us".
 
Punk is helemaal mijn ding niet (sowwy Recept), metalcore kan ik wel smaken.
Niet iedereen hoor hetzelfde graag. Ik zal u nu maar half-scheef bekijken.

En wat vind je dan van de tussenstap? Bands als Anberlin en Bayside, bijvoorbeeld?
Ik vind Bayside echt geweldig goed. Superinteressante vocal lijnen en een heel theatrale stijl soms.

KsE en Atreyu ben ik uit het oog verloren. Daar moet ik me nog eens in verdiepen, want die vond ik vroeger echt wel goed.
En bij KsE kan ik zowel de stijl van Howard als die van Jesse erg smaken! Die zijn echter hardcore to the bone.

Hier, wat inspiratie:


 
Punk is helemaal mijn ding niet (sowwy Recept), metalcore kan ik wel smaken.

Enkele van mijn favorieten:





Meerderheid van deze schijven leren kennen dankzij PinkyNTheBrain. Polaris hebben jullie waarschijnlijk ook gecheckt op Jera On Air.
Ik vind Aftermath ook een goei schijf. En de laatste albums van Parkway Drive ook. Killswitch heeft helaas voor altijd een plekje in mijn hart hoewel Atonement minder mijn ding was (die van hierboven heeft het album niet gehaald :'), staat op de B-sides). Atreyu heeft ook een nieuwe single uit zag ik net, "Save Us".
Dat nummer van Wage War, hoe hard kan je een riff stelen :')

 
Punk is helemaal mijn ding niet (sowwy Recept), metalcore kan ik wel smaken.

Enkele van mijn favorieten:





Meerderheid van deze schijven leren kennen dankzij PinkyNTheBrain. Polaris hebben jullie waarschijnlijk ook gecheckt op Jera On Air.
Ik vind Aftermath ook een goei schijf. En de laatste albums van Parkway Drive ook. Killswitch heeft helaas voor altijd een plekje in mijn hart hoewel Atonement minder mijn ding was (die van hierboven heeft het album niet gehaald :'), staat op de B-sides). Atreyu heeft ook een nieuwe single uit zag ik net, "Save Us".
BlackOccult the scenekid
😬
 
Terug
Bovenaan