Ik zet deze embedded YT nooit op want wil niet altijd moeten terugkeren naar deze pagina om een nieuw lied te selecteren. Eindelijk eens werk gemaakt van een psych playlist aan te maken op YT met alle recente posts van @Fusetea en @Elevator. Ik kijk ernaar uit!
Laat gerust weten wat je ervan vindt!

Kvond deze ook nog wel "bezwerend", al hun songs hebben wel die paranoia LSD vibe die althans voor mij bezwerend is.


"Despite never receiving much promotion outside Los Angeles, the Velvet Illusions' music has since been featured on several compilation albums, and the band itself is considered within collector circles as "The great lost California psychedelic band" (despite not being native to the state).[9] The group first appeared on Acid Dreams, and have also been included on Acid Dreams Testament, Pebbles, Volume 9, Garagelands, Volume 2, Sixties Archive, Volume 8, and Where the Action Is! Los Angeles Nuggets 1965–1968.[8] In 2011, the Velvet Illusions' material spanning across their five singles was compiled on the album Acid Head, on Cherry Red Records.[10] Over time, it has been revealed the Velvet Illusions recorded the unreleased songs "Grow Up Young Man", "Lonely Girl", and "Bigfoot". The tune "Bigfoot", the most peculiar of the three songs, was composed in 1966 in response to the Bigfoot craze in the Northwest.[11]"

of deze :

* TIL * die titel van die laatste. Dat ik deze gemist heb! Waarschijnlijk omdat Pentagram toen nog niet zo heette. Fenomenale protometalplaat! Waarschijnlijk de beste die 70s Pentagram Macabre heeft gemaakt.
Dit is één van de 3 opgenomen versies (mijn favoriet), maar hen kennende zijn er misschien nog meer.
Dit jaar 15 jaar fan! Ze hebben destijds enorm veel invloed gehad op mijn muzieksmaak.

Het bovenste nummer klinkt ook erg leuk!

EDIT nummer zoveel: ik zou het nog bijna vergeten, nog een pre-Pentagram-topplaat, en zo te zien zelfs geremastered:

 
Laatst bewerkt:
Ik zet deze embedded YT nooit op want wil niet altijd moeten terugkeren naar deze pagina om een nieuw lied te selecteren. Eindelijk eens werk gemaakt van een psych playlist aan te maken op YT met alle recente posts van @Fusetea en @Elevator. Ik kijk ernaar uit!
Veel staat helaas niet op spotify. Ik wil gerust wel eens een aanzet geve .
 

241544745_274876815.jpg



My5qcGVn.jpeg
 
Gadver, leuke ontdekkingen hier.

Enkele persoonlijke favorietjes:







edit: zie nu pas dat de helft hier al gepasseerd is door Shift en Kid_C in begin van de thread, scuzi. herhaling van zo'n knallers kan geen kwaad zeker?
 
Laatst bewerkt:
Yes fantastische plaat!

Deze psych comp van Now Again al scheel gedraaid hier.
(dat nummer van D.R. Hooker wooooh)
En nu we toch over Egon bezig zijn. Zijn persoonlijke spotify lijst is om van te smullen (cross genres)
 
Yes fantastische plaat!

Deze psych comp van Now Again al scheel gedraaid hier.
(dat nummer van D.R. Hooker wooooh)
Een van de beste psych compilaties vind ik. Kourosh, Baby Grandmothers, Ofege, Damon, East Of Underground, D.R. Hooker,... All killer.

Heb je de tweede al beluisterd? Ik vond die helaas minder. Met RSD dit jaar komt blijkbaar een derde deel uit.
 
Een van de beste psych compilaties vind ik. Kourosh, Baby Grandmothers, Ofege, Damon, East Of Underground, D.R. Hooker,... All killer.

Heb je de tweede al beluisterd? Ik vond die helaas minder. Met RSD dit jaar komt blijkbaar een derde deel uit.
Ik wist zelf niet van het bestaan af van een tweede comp :unsure: , laat staan een 3e. Merci, snel checken.
 
Deze hier maar eens proberen omdat er hier toch veel meer animo is (ik hou het dan maar bij één nummer, gezien dat misschien iets handiger is :unsure: ):

Héérlijke zomerplaat... :love2:
Verrukkelijke gitaren...

Wauw! Zalig plaatje!!! Top pedal-gitaren inderdaad! Doet me ergens denken aan Kak en Mighty Baby op één of andere manier.
 
Ben eens begonnen aan I'm a Freak Baby Vol 3

81ky3e4cx+S._UF350,350_QL50_.jpg


@Fusetea , Wicked lady - Why don't you let me try :music:


Ook Zior - Strangekind of magic , bleef hangen.


Nog heel wat nummers over 3 cd's te gaan! Eerste echte dive in 70's psych.
 
Ride the waves of ever love
Let them throw you on the beach
Gather real experience
While it's still in your reach!


Prettig weekend! :cool:

* Doet verder alsof het volop zomer is *
 
Jaja, ze wisten het toen ook al:


EDIT: kopiëren vanaf huidig tijdstip werkt niet goed? :unsure:
Enfin, het draait om het nummer "World Is Coming To An End" vanaf 06:13.
 
Terug
Bovenaan