480p, we're meeting again :unsure:

Op het album is dit nummer ingedeeld in 3 stukken: Dancing Madly Backwards (On A Sea Of Air), Armworth en Mytopic Void.

Vocalist was trouwens bij Deep Purple ten tijde van "Hush".
 
En bijgevolg ook van The Shield, een van mijn favoriete nummers van Deep Purple. Een psychedelisch meesterwerk.

Ook een zeer interessant album dit! Ook vaak gedraaid lang geleden.
Favoriete tracks: Listen, Learn, Read On; Shield, Athem en River Deep, Mountain High. (Toen wist ik nog niet dat dit een cover was.)

Zo te zien staat DP trouwens op de 6de plaats van mijn overall artists op lastfm; door dit album.

EDIT: ik draai dit album nog maar eens na lange tijd!
 
Laatst bewerkt:
Vroege 70's psych blijft wel een blinde vlek voor mij, ma deze 3 gaan per direct op de lijst, zeker die laatste, die trouwens kandidaat was om Led Zeppelin te fronten, wat een stem! :



 
Laatst bewerkt:
Vroege 70's psych blijft wel een blinde vlek voor mij, ma deze 2 gaan per direct op de lijst :
Ik ben er zo'n fan van omdat het een pak heavier is dan de 60s, het is meer mijn ding.

Bekend, en geweldig!

Doet mij erg denken aan Budgie, ook de vocals.
Proto metal, proto thrash zelfs (in 1973 hé, wie deed dat toen?!), bluesy rock.
Ik zou ze ook in metal kunnen gaan posten, maar intussen weet ik wel dat ik hier veel sneller geïnteresseerden zal vinden door de 1001 overlappingen. Vocalist is jammer genoeg een paar jaar geleden gestorven... :(

En wat een albumart weer!

Leuk, maar over die titel zal ik maar niets zeggen... :unsure:
 
Ik ben er zo'n fan van omdat het een pak heavier is dan de 60s, het is meer mijn ding.


Bekend, en geweldig!

Doet mij erg denken aan Budgie, ook de vocals.
Proto metal, proto thrash zelfs (in 1973 hé, wie deed dat toen?!), bluesy rock.
Ik zou ze ook in metal kunnen gaan posten, maar intussen weet ik wel dat ik hier veel sneller geïnteresseerden zal vinden door de 1001 overlappingen. Vocalist is jammer genoeg een paar jaar geleden gestorven... :(

En wat een albumart weer!


Leuk, maar over die titel zal ik maar niets zeggen... :unsure:

Zeker heavier, maar begint ook meer naar hardrock te neigen terwijl het de kinderlijke onschuld van psychedelica verliest, het verandert (naar mijn gevoel) van speelse verwondering naar bewuste consumptie. Ma hey, alle apreciatie is persoonlijk niewaar? 70's is nog een onbekend terrein en wss zal ik het leuker beginnen te vinden, er zijn alvast een aantal killers gepasseerd! Ma 60's psych zal wss wel het origineel blijven voor mij.
 
Zeker heavier, maar begint ook meer naar hardrock te neigen terwijl het de kinderlijke onschuld van psychedelica verliest, het verandert (naar mijn gevoel) van speelse verwondering naar bewuste consumptie. Ma hey, alle apreciatie is persoonlijk niewaar? 70's is nog een onbekend terrein en wss zal ik het leuker beginnen te vinden, er zijn alvast een aantal killers gepasseerd! Ma 60's psych zal wss wel het origineel blijven voor mij.
Ik snap wat je bedoelt. Toch is echte hardrock is voor mij nog iets anders, en ook minder mijn ding vandaag de dag, al kunnen we natuurlijk discussiëren over de definitie van hardrock. Het is een tamelijk brede term.
Zolang het melodisch is en een enigzins mystieke vibe heeft, is het voor mij nog altijd heavy psych.
 
Ik snap wat je bedoelt. Toch is echte hardrock is voor mij nog iets anders, en ook minder mijn ding vandaag de dag, al kunnen we natuurlijk discussiëren over de definitie van hardrock. Het is een tamelijk brede term.
Zolang het melodisch is en een enigzins mystieke vibe heeft, is het voor mij nog altijd heavy psych.

Helemaal mee eens! En dat melodische is idd belangrijk voor psychdelica.
Dank dus, voor al de melodische psych die je hier zet :cool: Ik leer een pak bij over psych!
 
Laatst bewerkt:
@PBR Streetgang Shield geraakt maar niet uit mijn kop vandaag. Ik besef nu pas dat dit eigenlijk nog een topper is op The Book of Talysien.
(Nu ja, niet dat ik ooit niet met een nummer in mijn kop zit. :unsure: )

EDIT: het al voor de derde keer achtereen draaien zal ook niet helpen. :')
 
Laatst bewerkt:
@PBR Streetgang Shield geraakt maar niet uit mijn kop vandaag. Ik besef nu pas dat dit eigenlijk nog een topper is op The Book of Talysien.
Ja, fantastisch nummer, he! Enorm onderschat imo. Hun cover van Hey Joe op Shades of Deep Purple is anders ook een heerlijke psychedelisch deuntje, ik vind het zelfs beter dan de versie gecoverd door Jimi Hendrix Experience
 
Terug
Bovenaan