Wat late 60's garagepsych uit de US





s-l1600.jpg
 
Maar ik luister niet enkel 60's :)

Wat B-sides van een snel vergeten band denk ik :



 
Laatst bewerkt:
CA Quintet misshien? Soms...?

Kan geen video van YT posten, niet deelbaar maar staat er wel op :

image_7e365115-0c8a-4ed3-8047-fd12603185cd_580x.png
Voor mij niet zo bezwerend (maar ik zit nog maar aan de eerste track), maar klinkt goed!
EDIT: ah het is geen heel album.

Ze hebben hier wel niet graag dat je meerdere posts na elkaar maakt... :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Gewoon je post aanpassen is nochtans voldoende. :unsure:

Was een zot en creepy stuk net! Ben benieuwd naar de rest van het album!

Ik zal mijn best doen :) en mijn enthousiasme voor een psych-draad (die weinig fora hebben in Belgie) wat temperen en alles in 1 post proberen te plaatsen!
 
C.A. Quintet! :love:

Stond een paar jaar geleden nog op spotify. Nu is het vinyl die ik moet opleggen. Topplaat.
Dat eerste nummer klinkt mij wéér eens herkenbaar in de oren. /classicFusetea
Geweldig, en het hoge gezang maakt het echt af! Voor een Trip Thru Hell klinkt dat toch wel verdacht hemels. :unsure:
Het creepy stukje dat op een gegeven moment volgt lijkt wel de geluiden die je kunt horen tijdens een slaapverlamming. Toch maar niet opzetten om 3 uur 's nachts. :unsure:
 
Bands die zo bezwerend klinken als dit, iemand? (Iron Butterfly ken ik al :unsure:)

Kvond deze ook nog wel "bezwerend", al hun songs hebben wel die paranoia LSD vibe die althans voor mij bezwerend is.


"Despite never receiving much promotion outside Los Angeles, the Velvet Illusions' music has since been featured on several compilation albums, and the band itself is considered within collector circles as "The great lost California psychedelic band" (despite not being native to the state).[9] The group first appeared on Acid Dreams, and have also been included on Acid Dreams Testament, Pebbles, Volume 9, Garagelands, Volume 2, Sixties Archive, Volume 8, and Where the Action Is! Los Angeles Nuggets 1965–1968.[8] In 2011, the Velvet Illusions' material spanning across their five singles was compiled on the album Acid Head, on Cherry Red Records.[10] Over time, it has been revealed the Velvet Illusions recorded the unreleased songs "Grow Up Young Man", "Lonely Girl", and "Bigfoot". The tune "Bigfoot", the most peculiar of the three songs, was composed in 1966 in response to the Bigfoot craze in the Northwest.[11]"

of deze :

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan