Ja, fantastisch nummer, he! Enorm onderschat imo. Hun cover van Hey Joe op Shades of Deep Purple is anders ook een heerlijke psychedelisch deuntje, ik vind het zelfs beter dan de versie gecoverd door Jimi Hendrix Experience
Ik denk dat het probleem vooral is dat Deep Purple met Rod Evans nog geen echte doorbraak had. De meeste mensen kennen hen met Ian Gillan.

Yes, ook een zeer leuke versie inderdaad!
 
Ik wil deze keer toch wel wat bands checken aleer ik ze live ga zien, want als ik dan into een album geraak is het natuurlijk extra leuk als ze dan nummers spelen die ik goed vind.
:unsure:


Dit is alvast geen brol:

Ik citeer: "Psychedelic-Space-Rock-Jam-Band from Germany, Berlin"

Lijkt instrumentaal. Moet live wel erg goed zijn!
 
Mán, wat een magistrale, geniale openingstrack is dit toch. Die intro alleen al. (Sebiet kan ik er weer niet van slapen. (Dopamine hé. :unsure: ))
:drool:
 
Laatst bewerkt:
Back to '68, één van de beste singles uit de UK psychedelia, July! (Headphones)


'67, daar had ik graag effe rond gewandeld!


En dan voor @Fusetea , hier ontmoeten 60's en 70's elkaar ergens als je begrijpt wat ik bedoel :)

 
Back to '68, één van de beste singles uit de UK psychedelia, July! (Headphones)


'67, daar had ik graag effe rond gewandeld!


En dan voor @Fusetea , hier ontmoeten 60's en 70's elkaar ergens als je begrijpt wat ik bedoel :)

July hun self titled is één van de beste psych albums ooit. En bijgevolg ook één van de beste albums ooit. :unsure:
 
Dit hoort meer thuis bij prog, maar de lijn met psychedelic is live erg dun imo. Die saxofoon... :drool:
Luister hier al een tijdje naar. Niet verwacht dat ik het live zou vinden!

@Elevator Is dit ook iets voor jou?
 
Dit hoort meer thuis bij prog, maar de lijn met psychedelic is live erg dun imo. Die saxofoon... :drool:
Luister hier al een tijdje naar. Niet verwacht dat ik het live zou vinden!

@Elevator Is dit ook iets voor jou?

Psychedelic!
100% approved :)

En ja, prog/psych... whatever...

If it walks like a duck ;)

Geluisterd met headphones, en genoten!
 
Verschil tussen US 60's psych en UK

Crystal Chandelier - Suicidal Flowers (hoor je ook The Doors hier??)


Rupert's People - Dream on my mind (die kapsels :) )

 
Deze hier maar eens proberen omdat er hier toch veel meer animo is (ik hou het dan maar bij één nummer, gezien dat misschien iets handiger is :unsure: ):

Héérlijke zomerplaat... :love2:
Verrukkelijke gitaren...
Het belooft een mooie dag te worden, dus dan staat deze weer op! :woohoo:
 
Een 😲 omdat ik niet wist dat er hier nog een versie van bestond, of is dit het origineel?
De versie ik die ken is wel een pak steviger:

(Die albumart though... :unsure: )

Ten Years After's album WATT is van 1970, Buffalo van 1974 dacht ik, volgens YT.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan