Prijzen onderhoud / herstellingen / vervangingen

Ah ma wacht ik had begrepen dat gij een testrit met een andere wagen was gaan doen voor 15min :D

Blijft belachelijk om het aan te rekenen maar bon, uurlonen enzo...
 
Ah ma wacht ik had begrepen dat gij een testrit met een andere wagen was gaan doen voor 15min :D

Blijft belachelijk om het aan te rekenen maar bon, uurlonen enzo...
Aah neenee, misschien ook fout gezet van mij :)

Als ik een auto meewou was het 70€ dacht ik voor een 1 reeks (en oplopend per reeks) dus no thanks!
Na de zomer op onderhoud, serieus benieuwd wat dat geeft
 
Een proefrit doen ze normaal niet voor de remmen te testen, dan pompen ze gewoon paar keer op uw pedaal.
Heb jij misschien geklaagd van één of ander geluid bij rijden dan doen ze proefrit.
 
Een proefrit doen ze normaal niet voor de remmen te testen, dan pompen ze gewoon paar keer op uw pedaal.
Heb jij misschien geklaagd van één of ander geluid bij rijden dan doen ze proefrit.
Mijn garagist doet dat ook hoor, om geen farcen tegen te komen. Rekent dat wel niet extra aan.
 
Zelfs mijn kleine familiale en dus uit het officiële dealernet geschopte garage heeft een remmentestbank, en dat in "de" Limburg. Ik weet het, moeilijk te geloven, maar toch is het zo. En we spreken dan nog wel over een paupermerk als Opel :sarcastic:
 
Zelfs een kennis van mij die aan alle merken werkt heeft een remmentestbank in zijn garage, heeft wel lang geduurd voor dat spel helemaal in orde was.
 
Misschien wou de technieker is graag met die wagen rijden maar moest zijn uurloon wel betaald worden :unsure:

Het is moeilijk te zeggen waarom ze ermee gereden hebben, dat kan voor uiteenlopende zaken zijn. Remmentestbank of niet.

Ook wel typisch dat die mensen dan de moeite doen om een gedetailleerde factuur te maken van alles individueel. Dan is het verwijt “amai zo belachelijk dat ze mij 5€ aanrekenen voor ruitensproeiervloeistof”.:p
 
Dan is het verwijt “amai zo belachelijk dat ze mij 5€ aanrekenen voor ruitensproeiervloeistof”.:p
Vooral wanneer je die net voor het onderhoud zelf reeds bijgevuld had.
Mij is het nog niet overkomen, maar heb het wel al een aantal keer van andere mensen gehoord, vooral bij bepaalde merken hoor ik dat nogal vaak.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Misschien wou de technieker is graag met die wagen rijden maar moest zijn uurloon wel betaald worden :unsure:

Het is moeilijk te zeggen waarom ze ermee gereden hebben, dat kan voor uiteenlopende zaken zijn. Remmentestbank of niet.

Ook wel typisch dat die mensen dan de moeite doen om een gedetailleerde factuur te maken van alles individueel. Dan is het verwijt “amai zo belachelijk dat ze mij 5€ aanrekenen voor ruitensproeiervloeistof”.:p
Uhhu, want die hebben er daar standaard geen BMW's staan natuurlijk.. het is nie dat ik met een M8 competition rij ofzo hé, zou uitzonderlijk is die niet

Het is ook gewoon belachelijk dat ze dat aanrekenen want ik heb dat niet gevraagd, enkel de remvloeistof vervangen, voor de rest was er niks nodig
Uiteindelijk is het 25€ dus ook weer nie de moeite om te bellen of te reclameren en 3x doorverbonden te worden, maar het is het principe

in het vervolg beter de factuur aan de balie tegoei bekijken

Het is trouwens niet van DE Limburg, maar volgens mij de grootste BMW-groep van België zelfs
 
Vooral wanneer je die net voor het onderhoud zelf reeds bijgevuld had.
Mij is het nog niet overkomen, maar heb het wel al een aantal keer van andere mensen gehoord, vooral bij bepaalde merken hoor ik dat nogal vaak.
Hier reeds overkomen bij Mercedes. Had enkele dagen voor het onderhoud zelf het reservoir tot de nok bijgevuld. Op de factuur stond vermelding van 3L ruitenvloeistof. Reactie van de balie was ‘ja onze technieker zal er nog 3 liter ingekregen hebben zeker? ‘

LOL
 
Ge kunt nu wel gaan klagen over 25 euro voor een testrit voor de remmen, dan kunnen ze de volgende keer ofwel 25 euro extra vragen om de remvloeistof te vervangen, ofwel 25 euro om hem op de testbank te zetten.
 
in het vervolg beter de factuur aan de balie tegoei bekijken

Het is trouwens niet van DE Limburg, maar volgens mij de grootste BMW-groep van België zelfs
Bij de BMW garage waar ik ga overlopen ze altijd de factuur samen voordat je betaald.

Paar weken terug ben ik eens even bij hun gestopt. Ik kreeg die veiligheidsbouten niet meer los, die adapter was stuk. (Vind dat echt slecht bij BMW).
Nieuwe adapter gaan halen en ze stelde dan voor dat ze de bouten los en met een momentsleutel terug vast zouden zitten.
Maar blijkbaar had de garagist ook begrepen om de vloeistoffen te controleren en dus ook de ruitensproeier bijgevuld.

Toen ik de sleutel terug kreeg zeiden ze van. Je had ons niet gezegd om de ruitensproeier te vullen, maar deze is wel gevuld. Uiteraard gaan we dat niet aanrekenen. De werkuren moest ik ook niet betalen, enkel de nieuwe adapter.
 
Onderhoud Peugeot Partner (2017 - 1.2 PureBrol benzine, 60.000km):


Omschrijving
EenheidsprijsAantalPrijs
Systematische onderhoudwerkzaamheden€691€69
Oliefilter€18,41€18,4
Motorolie€16,543,75€62,03
Ruitensproeiervloeistof€2,241,5€3,36
Pakkingring€2,471€2,47
Vervangen Bougies€79,02
Controleren koelvloeistof€3,451€3,45
Vervangen remblokken voor€159,70
Vervangen nummerplaatverlichting€14,37
Getrouwheidskorting€-10

Totaal: €489,93


Vervangen rembekrachtiger (na dit) + Onderhoud Ford Focus (2006 - 1.8tdci, 216000km):


Omschrijving
EenheidsprijsAantalPrijs
Rembekrachtiger€3701€370
Aandrijfashoes€23,51€23,5
Olie (5W30 913C)€145,6€78,4
Oliefilter€18,121€18,12
Ruitenreiniger + antivries€31€3
Kleine leveringen + milieubijdrage14,791€14,79
Werk€196

Totaal: €851,61
 
Uhhu, want die hebben er daar standaard geen BMW's staan natuurlijk.. het is nie dat ik met een M8 competition rij ofzo hé, zou uitzonderlijk is die niet

Het is ook gewoon belachelijk dat ze dat aanrekenen want ik heb dat niet gevraagd, enkel de remvloeistof vervangen, voor de rest was er niks nodig
Uiteindelijk is het 25€ dus ook weer nie de moeite om te bellen of te reclameren en 3x doorverbonden te worden, maar het is het principe

in het vervolg beter de factuur aan de balie tegoei bekijken

Het is trouwens niet van DE Limburg, maar volgens mij de grootste BMW-groep van België zelfs

Als je zo graag wilt weten waarom ze ermee gereden hebben kan je dat gewoon ook vragen eh :p
Ze gaan u niet voor de lol dat aanrekenen, er zal dus wel een reden voor zijn, of ze legitiem is dat wil ik volledig in het midden laten.

Maar goed jij bekijkt dat vanuit de optiek dat ze enkel maar mogen uitvoeren wat je vraagt.
Maar vergeet niet dat je daar in een premium merkgarage stapt, waar er ook van verwacht wordt dat de service navenant is.
Daar komen kopers binnen van allerlei allooi, dus ook mensen die zelfs nog niet weten hoe ze de motorkap moeten opendoen en geen idee hebben waar ze ruitensproeivloeistof moeten kopen.
Die komen binnen omdat ze een interval willen aanhouden of omdat ze een teleservice kregen. Die mensen komen langs en zeggen geef een onderhoud. Die houden zich niet bezig om alles op te gaan noemen wat wel en niet mogelijk is.
Deze mensen dus van de basis service voorzien van alle vloeistoffen bij te vullen is gewoon basis. Want als deze persoon binnen 1000km de melding krijgt dat de vloeistof op is dan is deze ook niet tevreden.
Idem met die koelvloeistof, wees blij dat men klantgericht denkt en dit gewoon netjes bijtopt. Dat bespaart u een melding en kopzorgen.

En goed ja uw reservoir daar kon misschien 200ml in, en ze rekenen een forfait. Maar je snapt toch ook dat ze niet tot op de ml kunnen en gaan factureren.

En moest je nu nog zeggen dat ze schandalig veel geld vragen. Maar 4,4€ voor wat sproeiervloeistof… Daarvoor kan je zelf niet naar de winkel rijden om goeie vloeistof (let op er zit wel degelijk verschil op ;)) en het erin kappen.
 
Hier reeds overkomen bij Mercedes. Had enkele dagen voor het onderhoud zelf het reservoir tot de nok bijgevuld. Op de factuur stond vermelding van 3L ruitenvloeistof. Reactie van de balie was ‘ja onze technieker zal er nog 3 liter ingekregen hebben zeker? ‘

LOL
Mercedes is inderdaad 1 van die "bepaalde merken".
De eerste keer dat ik met mijn Megane op onderhoud ging en ze na het onderhoud met de factuur kwamen begonnen ze zelf "ja, de ruitensproeiervloeistof hebben we niet bijgevuld, maar ik denk wel dat dat iets is wat ge zelf wel kunt doen". En tot nu doe ik dat ook altijd zelf.
Bij mijn vorige auto's deed ik dat trouwens ook altijd zelf.
 
Mercedes is inderdaad 1 van die "bepaalde merken".
De eerste keer dat ik met mijn Megane op onderhoud ging en ze na het onderhoud met de factuur kwamen begonnen ze zelf "ja, de ruitensproeiervloeistof hebben we niet bijgevuld, maar ik denk wel dat dat iets is wat ge zelf wel kunt doen". En tot nu doe ik dat ook altijd zelf.
Bij mijn vorige auto's deed ik dat trouwens ook altijd zelf.
Van die bepaalde merken die klantgericht denken en graag een all-in service zonder kopzorgen willen leveren? Ja dat klopt.

Hoeveel heb je al uitgespaard met dat zelf bij te vullen? Dat zijn niet de gigantische bedragen uiteraard.
Als het leeg is vul ik dat zelf bij, als de dealer dit bijvult bij een onderhoud dan ben ik alleen maar blij want dat moet ik zelf niet op korte termijn bijvullen.
 
Van die bepaalde merken die klantgericht denken en graag een all-in service zonder kopzorgen willen leveren? Ja dat klopt.

Hoeveel heb je al uitgespaard met dat zelf bij te vullen? Dat zijn niet de gigantische bedragen uiteraard.
Als het leeg is vul ik dat zelf bij, als de dealer dit bijvult bij een onderhoud dan ben ik alleen maar blij want dat moet ik zelf niet op korte termijn bijvullen.
Nee, van die merken die de klant laten betalen om de ruitenvloeisrof bij te vullen terwijl het reservoir volledig vol was toen de auto werd aangeboden voor het onderhoud.
Dat noem ik geen service, maar afzetterij, ook al is het maar voor een paar euro.

Het gaat mij niet over iets uitsparen, want dat is inderdaad verwaarloosbaar. Het gaat er in dit geval om dat er iets aangerekend word wat ze niet gedaan hebben.
 
Terug
Bovenaan