Prijzen onderhoud / herstellingen / vervangingen

Hoe kan iemand nu geen wissers vervangen. Laat staan zijn ruit dermee kapot maken. :unsure: straks kunnen ze nog gene band vervangen.

Begin je dan niet te lachen als een klant vertelt dat zijn vooruit der aan is door zijn wissers te vervangen :unsure:
Door die arm te laten schien als de oude wisser eraf is.

We proberen dat niet te doen. (In zijn gezicht) daarna...:rofl:
 
Hoe kan iemand nu geen wissers vervangen. Laat staan zijn ruit dermee kapot maken. :unsure: straks kunnen ze nog gene band vervangen.

Begin je dan niet te lachen als een klant vertelt dat zijn vooruit der aan is door zijn wissers te vervangen :unsure:
Nochtans heel common als je de wisser eraf neemt en de wisserarm laat schieten tegen de vooruit.
Kan zelfs de beste garagist overkomen.
 
Nochtans heel common als je de wisser eraf neemt en de wisserarm laat schieten tegen de vooruit.
Kan zelfs de beste garagist overkomen.
Kan inderdaad iedereen overkomen :unsure:

:cry:

Ge hebt da 1ne keer voor, nadien legt ge altijd nen doek in geval diene arm terug schiet.
 
Kzien niks.

Ik weet de allereerste keer met mijn Porsche Boxster S 986 dat ik op onderhoud ging - jawadde. Geen officiele garage dat ik naar toe ging, wel eentje die alles van Porsche deed en de racerijen + goede kennis. Die deed die blok open en merkte op dat er geen boxster motor in zat maar een volledige getunede RUF. (daarom dat die zo goed vooruit ging). Helaas onderhoud over 2500€ en om de vijf minuten miserie. Olie, drukverlies enzovoort.. Was een korte geschiedenis die wagen.
Ik kan er van meespreken.. Voor mijn Boxster 2.7 bj 2000 is een klein onderhoud bij de officiële garage telkens rond de 800 euro.
Maar door telkens correct op onderhoud te gaan en de wagen niet telkens te zwaar te belasten staat de teller nu netjes op 250.000km met originele motor :)
 
Melding ivm remblokken, dus binnen gedaan. Mercedes C180 '19 61k km
- remblokjes vervangen vooraan + achteraan
Prijs: 432,61€

en over 2k km mag hij binnen voor onderhoud :|
 
Melding ivm remblokken, dus binnen gedaan. Mercedes C180 '19 61k km
- remblokjes vervangen vooraan + achteraan
Prijs: 432,61€

en over 2k km mag hij binnen voor onderhoud :|
't Is voor niks. :unsure: Volgens mij kan ik daar de schijven ook voor vervangen.

Had je dat niet beter gecombineerd? Zo nutteloos voor 2000km. In beide gevallen: uw remmen gaan echt nog 2000km (en langer) mee eens lampje er op komt, en uw onderhoud 2000km vervroegen gaat ook niemand van dood. Lijkt me echt verloren geld en tijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
't Is voor niks. :unsure: Is dat een AMG ofzo? Volgens mij kan ik daar de schijven ook voor vervangen.

Had je dat niet beter gecombineerd? Zo nutteloos voor 2000km. In beide gevallen: uw remmen gaan echt nog 2000km (en langer) mee eens lampje er op komt, en uw onderhoud 2000km vervroegen gaat ook niemand van dood. Lijkt me echt verloren geld en tijd.
Had aangegeven bij het aanmaken van de afspraak om ook onderhoud mee te doen, hebben ze dus niet gedaan. Ik vertrek morgen een paar dagen naar zuidfrankrijk met de wagen, dus kan mss best al afspraak vastleggen.
En is een standaard C-klasse break, wel automaat ... durf toch te zeggen dat remmen daar meer van afzien dan met een manuele bak.
 
Had aangegeven bij het aanmaken van de afspraak om ook onderhoud mee te doen, hebben ze dus niet gedaan. Ik vertrek morgen een paar dagen naar zuidfrankrijk met de wagen, dus kan mss best al afspraak vastleggen.
Best, eens je terug bent, zit je sowieso aan je km's :p
 
't Is voor niks. :unsure: Is dat een AMG ofzo? Volgens mij kan ik daar de schijven ook voor vervangen.

Had je dat niet beter gecombineerd? Zo nutteloos voor 2000km. In beide gevallen: uw remmen gaan echt nog 2000km (en langer) mee eens lampje er op komt, en uw onderhoud 2000km vervroegen gaat ook niemand van dood. Lijkt me echt verloren geld en tijd.

Had eens een onderhoud te laat gedaan en wilde dat dan compenseren bij het volgende. Kreeg de melding van de dealer dat ik hem zo mee mocht nemen, zolang de auto niet de melding zelf gaf mochten ze niets doen. 2 dagen later... melding.

Ook mijn remschijven nu zouden op 100k km vervangen moeten worden, was mondeling gemeld bij onderhoud 90k km.
Zit nu op 104k km, zonder melding ga ik nu nietmeer. Dus blijf doorrijden.
 
Had eens een onderhoud te laat gedaan en wilde dat dan compenseren bij het volgende. Kreeg de melding van de dealer dat ik hem zo mee mocht nemen, zolang de auto niet de melding zelf gaf mochten ze niets doen. 2 dagen later... melding.
Wtf, als jij onderhoud wil, dan moeten ze dat toch doen zeker? Ik ga ook om de 15k ipv de 30k die de boordcomputer aangeeft. Ze zouden net content moeten zijn omdat ze sneller geld krijgen.

Ook mijn remschijven nu zouden op 100k km vervangen moeten worden, was mondeling gemeld bij onderhoud 90k km.
Zit nu op 104k km, zonder melding ga ik nu nietmeer. Dus blijf doorrijden.
Idd, ik heb die van mij pas op 120k vervangen. Zolang ze nog goed zijn, vervang ik niets.
 
Ik kan er van meespreken.. Voor mijn Boxster 2.7 bj 2000 is een klein onderhoud bij de officiële garage telkens rond de 800 euro.
Maar door telkens correct op onderhoud te gaan en de wagen niet telkens te zwaar te belasten staat de teller nu netjes op 250.000km met originele motor :)
Je hebt dan het geluk al dat je niet meer een IMS / RMS (olieproblemen!!) kunt hebben. Dat is meestal onder de 100.000 km een probleem.
 
Vervangen van Remvloeistof, volgende zaken staan op mijn factuur (excl BTW!)
Niet de bedragen waardoor ik minder moet eten of pijn doen, maar belachelijk waar ze toch altijd die paar € op willen pakken

- Desinfecteren wagen: 5€
- Ruitensproeimiddel: 4,40€
- Koelmiddel motor: 2.38€
- Proefrit van 15 minuten : 22,98€

Allemaal zaken die niks met de remmen te maken hebben en de volgende keer als ze met mijn wagen gaan rijden of dat is noodzakelijk had ik toch liefst op voorhand even geweten
 
UBNXV85.jpg


Offerte gekregen om dit te herstellen. 1600 euro o_O
Ik had eens serieuze schade aan mijn deur, heel wat ingedeukt en veel lakschade. Heb toen een 15-tal garages/carrosseries binnen een straal van +- 1 uur rijden aangeschreven via e-mail om een offerte te krijgen:

De duursten gingen uit van +- 1.750 euro tot zelfs 2.000 euro en spraken van een nieuwe deur
Een van de goedkoopste heeft het uiteindelijk voor 700 euro gedaan, geen nieuwe deur moeten zetten en er is letterlijk niets meer van de schade te zien.

Steek er wat moeite in om de juiste hersteller te vinden want de helft van die mannen zetten je in het zak.
 
Vervangen van Remvloeistof, volgende zaken staan op mijn factuur (excl BTW!)
Niet de bedragen waardoor ik minder moet eten of pijn doen, maar belachelijk waar ze toch altijd die paar € op willen pakken

- Desinfecteren wagen: 5€
- Ruitensproeimiddel: 4,40€
- Koelmiddel motor: 2.38€
- Proefrit van 15 minuten : 22,98€

Allemaal zaken die niks met de remmen te maken hebben en de volgende keer als ze met mijn wagen gaan rijden of dat is noodzakelijk had ik toch liefst op voorhand even geweten
Die proefrit ga erover, sorry.. Daar zou ik over klagen. Welke garage ga je ?
 
Die proefrit ga erover, sorry.. Daar zou ik over klagen. Welke garage ga je ?
Natuurlijk als ze remolie vervangen, lijkt het me logisch dat ze ook even de remmen testen.
Bij ander zit dit misschien gewoon in de prijs en bij hun staat het er apart op
Bij een grote officiële BMW dealer in Limburg

Betalen voor een proefrit is toch alle schaamte voorbij?
Ze hebben precies serieus centen nodig. Thans geen kleine garage
3PE staat erbij en 1PE (Prestatie eenheid) is 5 minuten.

Onmogelijk om na te kijken eigenlijk want bij
Proefrit is de prijs per eenheid 7,66€ per PE
Bij service remvloeistof is het 4PE aan 6.92€ per PE
Blijkbaar is nie elke 5 minuten even duur

Ze zouden u moeten betalen voor die proefrit.
Is toch uw naft dat ze verbruikt hebben
Ik zou al blij zijn moesten ze me gewoon iets laten weten.
Wat als volgende week boete in de brievenbus valt ?
 
Terug
Bovenaan