Prijzen onderhoud / herstellingen / vervangingen

Maar nu werkt dat lampje niet meer ook al is er effectief iets gaande? Lijkt me toch vrij belangrijk?
Lampje werkt wel, airbag zal nu wel altijd afgaan bij accident.

Ik werd wel nog even verdacht van mijn KM-teller terug te hebben gedraaid. Hadden ze een verkeerd duizendtal ingegeven bij de eerste keuring 2 weken geleden 🙄
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Ja zoals ik zei moet ik alleen nog een goede onafhankelijke garage vinden om standaard onderhoud te laten doen. Dus nogmaals, als iemand tips heeft voor onderhoud van een Mini in regio Kempen, shoot.
In mijn buurt heb ik goede ervaring bij een garage met een Bosch label. Niet de goedkoopste, maar ik vertrouw de garagist en hij is nog altijd een pak goedkoper dan de dealer/merkgarage. Dus misschien kan je zo eentje zoeken in de buurt?

Anders, misschien onnozel: kijk eens naar wat oude auto's in de buurt en kijk naar de garage die er achteraan op staat. Als die auto's het nog goed doen, zal 't geen slechte garage zijn zeker?
 
Anders, misschien onnozel: kijk eens naar wat oude auto's in de buurt en kijk naar de garage die er achteraan op staat. Als die auto's het nog goed doen, zal 't geen slechte garage zijn zeker?
Het wilt niet zeggen dat die op onderhoud gaan in de garage doe er op de wagen staat he.
Op mijn vorige auto stond de naam van de garage waar ik hem tweedehands gekocht had, maar die is daar nooit op onderhoud geweest.
 
Iemand een idee van de prijs voor vervangen remvloeistof bij een BMW dealer ? :)
Klein onderhoud + airco is voor het najaar
 
Mijn vrouw rijdt met een renault megane II (diesel) van 2008.
Deze heeft nu ongeveer 230000 km. In beginjaren vooral autostrade gedaan.
Gebruikt: op en af naar station (2km). Per maand 2x naar ouders (40km enkel).
Volgens de officiele renault garage moet distributieriem en bijhorende 'waterpomp' bij volgende onderhoudsbeurt vervangen worden (gebaseerd op interval kilometers).
**Aangezien de wagen oud is willen we hier liever geen grote kosten meer aan doen: wat is jullie advies? Is het verantwoord om het gewoon 'op' te rijden (geen grote kosten doen?).

**Indien voor dit beperkte gebruik een alternatief wordt aangekocht - wat wordt dan aangeraden? (ik vermoed 2de hands benzine, mijden van elektrisch en hybride door beperkte gebruik?)

alvast dank
Md
 
  • Leuk
Waarderingen: JPV
Mijn vrouw rijdt met een renault megane II (diesel) van 2008.
Deze heeft nu ongeveer 230000 km. In beginjaren vooral autostrade gedaan.
Gebruikt: op en af naar station (2km). Per maand 2x naar ouders (40km enkel).
Volgens de officiele renault garage moet distributieriem en bijhorende 'waterpomp' bij volgende onderhoudsbeurt vervangen worden (gebaseerd op interval kilometers).
**Aangezien de wagen oud is willen we hier liever geen grote kosten meer aan doen: wat is jullie advies? Is het verantwoord om het gewoon 'op' te rijden (geen grote kosten doen?).

**Indien voor dit beperkte gebruik een alternatief wordt aangekocht - wat wordt dan aangeraden? (ik vermoed 2de hands benzine, mijden van elektrisch en hybride door beperkte gebruik?)

alvast dank
Md
Kan je doen maar hou in het achterhoofd dat hij op elke moment kan stukdraaien en dat het gedaan is met de motorblok.
Dan zal de wagen weggesleept moeten worden (kan veel kosten) en je snel op zoek moet naar een degelijke okkaziewagen.
Dan zou ik persoonlijk nu beginnen rondkijken op de okkaziemarkt en iets aankopen en uw huidige verkopen/overlaten.
Nu ga je er nog altijd wat meer voor krijgen dan met een kapotte motor.

Hoewel ritten van 2km voor geen enkele moderne wagen top is, lijkt (2dehands) benzine me idd het beste passen bij uw noden.
 
Kan je doen maar hou in het achterhoofd dat hij op elke moment kan stukdraaien en dat het gedaan is met de motorblok.
Dan zal de wagen weggesleept moeten worden (kan veel kosten) en je snel op zoek moet naar een degelijke okkaziewagen.
Dan zou ik persoonlijk nu beginnen rondkijken op de okkaziemarkt en iets aankopen en uw huidige verkopen/overlaten.
Nu ga je er nog altijd wat meer voor krijgen dan met een kapotte motor.

Hoewel ritten van 2km voor geen enkele moderne wagen top is, lijkt (2dehands) benzine me idd het beste passen bij uw noden.
Of gewoon die kosten doen want voor de kost van een distributieriem heb je geen andere wagen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn vrouw rijdt met een renault megane II (diesel) van 2008.
Deze heeft nu ongeveer 230000 km. In beginjaren vooral autostrade gedaan.
Gebruikt: op en af naar station (2km). Per maand 2x naar ouders (40km enkel).
Volgens de officiele renault garage moet distributieriem en bijhorende 'waterpomp' bij volgende onderhoudsbeurt vervangen worden (gebaseerd op interval kilometers).
**Aangezien de wagen oud is willen we hier liever geen grote kosten meer aan doen: wat is jullie advies? Is het verantwoord om het gewoon 'op' te rijden (geen grote kosten doen?).

**Indien voor dit beperkte gebruik een alternatief wordt aangekocht - wat wordt dan aangeraden? (ik vermoed 2de hands benzine, mijden van elektrisch en hybride door beperkte gebruik?)

alvast dank
Md
Als je echt een andere auto wilt zoeken kan je dat best ineens doen (indien je geen kosten meer wilt maken aan deze).
Maar tegenwoordig zijn ook tweedehands auto's als vrij duur, dus is het misschien een optie op toch nog wat met deze verder te blijven rijden? Als die distributieriem de enige grotere kost is en je dan weer voor een tijdje verder kunt is dat geen slecht gedacht.

Je zegt dat de garage zei dat de distributieriem vervangen moet worden, normaal gezien zullen die dat uiteraard wel weten als ze de volledige onderhoudsgeschiedenis hebben, maar het is ook altijd handig om dat zelf op te volgen.
Dus wat zijn de intervallen voor het vervangen van de distributieriem (km en jaar) en wanneer werd die voor het laatst vervangen (kilometerstand en jaar)? Dan kan je zelf ook nakijken of die effectief vervangen moet worden.
 
Mijn vrouw rijdt met een renault megane II (diesel) van 2008.
Deze heeft nu ongeveer 230000 km. In beginjaren vooral autostrade gedaan.
Gebruikt: op en af naar station (2km). Per maand 2x naar ouders (40km enkel).
Volgens de officiele renault garage moet distributieriem en bijhorende 'waterpomp' bij volgende onderhoudsbeurt vervangen worden (gebaseerd op interval kilometers).
**Aangezien de wagen oud is willen we hier liever geen grote kosten meer aan doen: wat is jullie advies? Is het verantwoord om het gewoon 'op' te rijden (geen grote kosten doen?).

**Indien voor dit beperkte gebruik een alternatief wordt aangekocht - wat wordt dan aangeraden? (ik vermoed 2de hands benzine, mijden van elektrisch en hybride door beperkte gebruik?)

alvast dank
Md

Aanvullende info:
De riem werd inderdaad vervangen op 18/10/2016 op 152367 km (huidige stand: 230000, 13j oud)
Interval zou zijn: 120000 km / 5 jaar (6 jaar). Dus aan kilometers zitten we nog niet. Wel aan leeftijd.
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag mij af hoe de garages gaan overleven als er alleen nog maar elektrische wagens zijn. Bij Tesla spreken we over €200 / 2 jaar. Daar kan je niet van leven tbh
 
Aanvullende info:
De riem werd inderdaad vervangen op 18/10/2016 op 152367 km (huidige stand: 230000, 13j oud)
Interval zou zijn: 120000 km / 5 jaar (6 jaar). Dus aan kilometers zitten we nog niet. Wel aan leeftijd.

Was vanochtend in garage voor vervanging lamp (officiele renault garage).
Kost enkel distributieriem: 550 (incl btw)
Distributieriem & waterpomp: 850 (incl btw).
Eens navragen bij onafhankelijke dealer?
 
Ligt er natuurlijk aan wat er nog allemaal gedaan is bij dat groot onderhoud. Maar ik vind 1000 euro toch wel veel.
Service onderhoud 241 euro
Service pollenfilter 77 euro
Service bougies 137
Service remvloeistof 57
Service ruitenwissers 77 euro
Service remblokken 218 euro
En dan nog hier en daar klein grut. Prijzen zijn exclusief btw, alles tezamen 1068.

Kan iemand zeggen of ze serieus hebben doorgerekend? Want ik ken er ook echt niks van.
Auto 55000 km op teller, 4 jaar oud.
 
Service onderhoud 241 euro
Service pollenfilter 77 euro
Service bougies 137
Service remvloeistof 57
Service ruitenwissers 77 euro
Service remblokken 218 euro
En dan nog hier en daar klein grut. Prijzen zijn exclusief btw, alles tezamen 1068.

Kan iemand zeggen of ze serieus hebben doorgerekend? Want ik ken er ook echt niks van.
Auto 55000 km op teller, 4 jaar oud.
Ik heb effe nagekeken welke prijzen ik al voor die zaken betaald heb bij Renault voor mijn Megane (is bij mij wel gespreid over meerdere onderhoudsbeurten, want deze zijn nooit samen gebeurd) (prijzen exclusief btw)
Service onderhoud 192,56 euro
Service pollenfilter 42,97 euro
Service bougies 181 euro
Service remvloeistof (inbegrepen in onderhoud)
Service ruitenwissers (nog nooit vervangen)
Service remblokken 161,51 euro
 
Service onderhoud 241 euro
Service pollenfilter 77 euro
Service bougies 137
Service remvloeistof 57
Service ruitenwissers 77 euro
Service remblokken 218 euro
En dan nog hier en daar klein grut. Prijzen zijn exclusief btw, alles tezamen 1068.

Kan iemand zeggen of ze serieus hebben doorgerekend? Want ik ken er ook echt niks van.
Auto 55000 km op teller, 4 jaar oud.
Ik heb ook een Octavia, onderdelen online besteld. Pollenfilter en ruitenwissers kan je alvast goed zelf doen. Olie ga ik voortaan ook zelf doen. Voor remblokken vroegen ze in de garage (Mertens Sint Niklaas) 400 voor voor- en achterkant, dus zal wel de prijs zijn, maar dat kan ik niet geven aan een occasie van 10k €. En dan is het nog maar de vraag of die remblokken effectief versleten zijn.

brand_img_alt

thumb?id=1740591&m=2&n=0&lng=be&ccf=94077826
ZIMMERMANN Remschijf
Artikelnummer: 600.3221.20
2 Artikelen x 37,61 EUR
In voorraad
75,22 EUR
brand_img_alt

thumb?id=7624600&m=2&n=0&lng=be&ccf=94077826
BREMBO Remblokkenset, schijfrem
Artikelnummer: P 85 126
1 Artikelen x 38,81 EUR
In voorraad
38,81 EUR
brand_img_alt

thumb?id=1661875&m=2&n=0&lng=be&ccf=94077826
BREMBO Remblokkenset, schijfrem
Artikelnummer: P 85 020
1 Artikelen x 15,10 EUR
In voorraad
15,10 EUR
brand_img_alt

thumb?id=1740609&m=2&n=0&lng=be&ccf=94077826
ZIMMERMANN Remschijf
Artikelnummer: 600.3234.20
2 Artikelen x 20,86 EUR
In voorraad
41,72 EUR
brand_img_alt

thumb?id=7280391&m=2&n=0&lng=be&ccf=94077826
MANN-FILTER Luchtfilter
Artikelnummer: C 27 009
1 Artikelen x 12,61 EUR
In voorraad
12,61 EUR
brand_img_alt

thumb?id=7624543&m=2&n=0&lng=be&ccf=94077826
MANN-FILTER Interieurfilter
Artikelnummer: FP 26 009
1 Artikelen x 13,81 EUR
In voorraad
13,81 EUR
brand_img_alt

thumb?id=1193849&m=2&n=0&lng=be&ccf=94077826
BOSCH Wisserblad
Artikelnummer: 3 397 007 620
1 Artikelen x 16,53 EUR
In voorraad
16,53 EUR
brand_img_alt

thumb?id=9464899&m=2&n=0&lng=be&ccf=94077826
BOSCH Wisserblad
Artikelnummer: 3 397 016 087
1 Artikelen x 6,41 EUR
In voorraad
6,41 EUR
 
Heb de prijzen apart niet, maar hier de onderhoudshystoriek van mijn VW Arteon 2.0TDi DSG van Februari 2018 tot nu. Ik zou nu nieuwe remschijven en blokken vooraan moeten hebben (rond 100k km was er gezegd). Dit is trouwens de eerste auto waar ik nieuwe remschijven moet laten steken en heb al auto's gehad waar ik 150-160k km mee gereden heb.

Tankkosten tot nu toe zijn overigens 6997 euro excl BTW.

51954063998_ed64906c01_z.jpg
 
Terug
Bovenaan