Prijzen onderhoud / herstellingen / vervangingen

Alleen Remvloeistof vervangen is 125€ blijkbaar.
Klein onderhoud is voor na de zomer

Vraag me af of die dat bijvullen met een gouden pipetje
Ja ik weet niet welke BMW je hebt. Maar goedkoop is het alvast niet. Zeker als ze dan nog een airco bijvullen of de adblue (wilde al coolblue schrijven :D ) bijvullen.
 
Heb de prijzen apart niet, maar hier de onderhoudshystoriek van mijn VW Arteon 2.0TDi DSG van Februari 2018 tot nu. Ik zou nu nieuwe remschijven en blokken vooraan moeten hebben (rond 100k km was er gezegd). Dit is trouwens de eerste auto waar ik nieuwe remschijven moet laten steken en heb al auto's gehad waar ik 150-160k km mee gereden heb.

Tankkosten tot nu toe zijn overigens 6997 euro excl BTW.

51954063998_ed64906c01_z.jpg
Vind dat wel goed die historiek en prijzen erbij, zo krijg je nog meer een zicht op wat je uitspaart.
De AdBlue tank ik wel zelf (met de tankkaart).
 
Vind dat wel goed die historiek en prijzen erbij, zo krijg je nog meer een zicht op wat je uitspaart.
De AdBlue tank ik wel zelf (met de tankkaart).

In het begin mochten we AdBlue niet zelf bijvullen, tot fleet doorhad dat de dealers daar veel te veel voor vroegen. Nu moet je dat verplicht zelf tanken…
 
Ja ik weet niet welke BMW je hebt. Maar goedkoop is het alvast niet. Zeker als ze dan nog een airco bijvullen of de adblue (wilde al coolblue schrijven :D ) bijvullen.
G20 Benzine (330i) dus geen adblue of dergelijke
Airco bijvullen zal ook pas na de zomer zijn met het onderhoud

Nu was het enkel en alleen remvloeistof
Bij auto5 op de website gekeken, 65€. Dit is bijna het dubbele en dan zullen ze er bij auto5 ook nog wel op verdienen.
 

Offerte gekregen om dit te herstellen. 1600 euro o_O
Kzien niks.

Ik weet de allereerste keer met mijn Porsche Boxster S 986 dat ik op onderhoud ging - jawadde. Geen officiele garage dat ik naar toe ging, wel eentje die alles van Porsche deed en de racerijen + goede kennis. Die deed die blok open en merkte op dat er geen boxster motor in zat maar een volledige getunede RUF. (daarom dat die zo goed vooruit ging). Helaas onderhoud over 2500€ en om de vijf minuten miserie. Olie, drukverlies enzovoort.. Was een korte geschiedenis die wagen.
 
UBNXV85.jpg


Offerte gekregen om dit te herstellen. 1600 euro o_O
Ik zou eerst al beginnen met zelf dit te polieren, moet op zich wel lukken om de lichtere plekken weg te krijgen en dan terug even bij de Pool om de hoek (voor zo'n zaken wel) dit te laten wegwerken. Die mannen werken meestal met zware zuignappen om de blutskes weg te trekken en die spuiten meestal de plek zelf. Zal dat evengoed zijn als de officiele neen, maar uwe portemonnee wel.
 
Service onderhoud 241 euro
Service pollenfilter 77 euro
Service bougies 137
Service remvloeistof 57
Service ruitenwissers 77 euro
Service remblokken 218 euro
En dan nog hier en daar klein grut. Prijzen zijn exclusief btw, alles tezamen 1068.

Kan iemand zeggen of ze serieus hebben doorgerekend? Want ik ken er ook echt niks van.
Auto 55000 km op teller, 4 jaar oud.

Vind €77 voor een pollenfilter, €137 voor bougies en €77 voor ruitenwissers wel serieus duur.

Prijs van de remblokken vallen al bij al nog mee, want dat is wel een werkje voor voor- en achteraan. Remvloeistof is ook wel een werkje om volledig te vervangen en de leidingen en klauwen te bleeden van lucht.

Pollenfilter is 5 min werk. Bougies hooguit een half uurtje (met de juiste dop) en ruitenwissers nog geen 5 min.
 
Mijn wagen heeft deze week ook onderhoud gekregen, bij de officiële Volvo garage:
onderhoud van 60.000km ging rond de 450 euro kosten. Brandstoffilter, multifilter, oliefilter en een pakking wordt dan standaard vervangen, alsook de olie.
Voor de olie rekenen ze 5.2 keer 21 euro aan : 109,20 euro.
Daarnaast zijn de remblokken van achteraan ook vervangen: 133.67 euro
Ruiternwissers vooraan: 49.72 en ruitewisser achteraan: 26.15 euro.
Totaal: 781.61 btw incl.
En men wist mij te vertellen dat mijn 2 voorste banden dienen vervangen te worden. Kostprijs 790 euro en daar zou ik 25% korting op krijgen. Daar zal ik wel eens voor bij een bandencentrale gaan kijken.
 
Waarom zou je je ruitenwissers laten vervangen door de garage? Ik heb onlangs via Auto 5 een aantal Bosch aerotwin ruitenwissers (voor en achter, voor onze beide auto's) besteld voor €72 inclusief verzending...
 
Waarom zou je je ruitenwissers laten vervangen door de garage? Ik heb onlangs via Auto 5 een aantal Bosch aerotwin ruitenwissers (voor en achter, voor onze beide auto's) besteld voor €72 inclusief verzending...
Hoewel dat doodsimpel is, kan niet iedereen dat zelf.
 
Kan iemand zeggen of ze serieus hebben doorgerekend? Want ik ken er ook echt niks van.
Gerold, en geen klein beetje.

Hoewel dat doodsimpel is, kan niet iedereen dat zelf.
Youtube filmke zien hoe het moet of iemand uit de vriendengroep of van de familie die wat handiger is dat laten doen of de eerste keer demonstreren. Veel van die dingen zijn echt kinderspel, is gewoon kwestie van er durven aan te beginnen.
 
Distributieriem dringend aan vervanging toe.
Geen flauw idee van prijzen, maar dit valt precies toch mee. Of niet?

Totaal prijs 550€
Dit is een set: riem ,spanner , meelooprollen en waterpomp
 
Waarom zou je je ruitenwissers laten vervangen door de garage? Ik heb onlangs via Auto 5 een aantal Bosch aerotwin ruitenwissers (voor en achter, voor onze beide auto's) besteld voor €72 inclusief verzending...
Wel.. 75.87 euro, is slechts 3.87 euro meer voor HUN werkuren dan he ;-)
 
Hoewel dat doodsimpel is, kan niet iedereen dat zelf.
De mensen die zelf simpele dingen willen doen, daar kan ik tegen fin de carrière een ganse boek over schrijven.
Wissers vervangen, voorruit stuk. Lanpje vervangen, koplamp stuk. Sproeiervloeistof in remoliereservoir. Remblokken vervangen, klauwen en hoofdremcilinder kapot. Accessoires plaatsen en de boel kortsluiten...
Nu als je een beetje technisch aangelegd bent, zeker doen. Genoeg op youtube e.d. te vinden. Klanten vragen mij ook soms hoe ze zelf wissers ofzo kunnen plaatsen en ik zal hun dat zeker met plezien aan hun wagen tonen. Vraag zeker hulp als je twijfelt en eens je het gedaan hebt kan je dat volgende keer alleen.
 
De mensen die zelf simpele dingen willen doen, daar kan ik tegen fin de carrière een ganse boek over schrijven.
Wissers vervangen, voorruit stuk. Lanpje vervangen, koplamp stuk. Sproeiervloeistof in remoliereservoir. Remblokken vervangen, klauwen en hoofdremcilinder kapot. Accessoires plaatsen en de boel kortsluiten...
Nu als je een beetje technisch aangelegd bent, zeker doen. Genoeg op youtube e.d. te vinden. Klanten vragen mij ook soms hoe ze zelf wissers ofzo kunnen plaatsen en ik zal hun dat zeker met plezien aan hun wagen tonen. Vraag zeker hulp als je twijfelt en eens je het gedaan hebt kan je dat volgende keer alleen.
Hoe kan iemand nu geen wissers vervangen. Laat staan zijn ruit dermee kapot maken. :unsure: straks kunnen ze nog gene band vervangen.

Begin je dan niet te lachen als een klant vertelt dat zijn vooruit der aan is door zijn wissers te vervangen :unsure:
 
Terug
Bovenaan