Prijzen onderhoud / herstellingen / vervangingen

Ik zit nu bij de dealer voor een onderhoud, remblokken vooraan moeten blijkbaar ook vervangen worden. Dat had ik eerlijk gezegd nog niet verwacht na 57.000 km (en met veel remmen op de motor)
 
Remblokken wel, schijven duurt inderdaad wat langer.
Bij mijn vorige auto zijn de blokken vooraan vervangen op een dikke 70.000 km dacht ik.
Nu ja, 57.000 is natuurlijk ook niet slecht.
De schijven houden het uiteraard langer vol, volgens mij heb ik zelfs nog nooit schijven moeten laten vervangen op de auto's die ik al gehad heb.
 
Vandaag onderhoud gedaan op mijn vrouw hare fiesta:
Olie, oliefilter, luchtfilter, dieselfilter en interieurfilter : 74€

Morgen staat mijn bmw E34 op de planning: onderhoud + nieuwe radiator(inclusief koelwater flush)
samen een goeie 200€
 
Ik heb net eens een offerte gevraagd voor een nieuwe batterij en nieuwe remblokken/schijven vooraan op de Mini Cooper (F56), ben curieus.
Iemand hier met een Mini die een idee heeft van de gangbare prijzen daarvoor?
 
Ik heb net eens een offerte gevraagd voor een nieuwe batterij en nieuwe remblokken/schijven vooraan op de Mini Cooper (F56), ben curieus.
Iemand hier met een Mini die een idee heeft van de gangbare prijzen daarvoor?
Ik denk dat zo'n zaken redelijk generiek zijn, dus je hoeft niet persé met een Mini te vergelijken (tenzij je enkel naar een Mini garage wilt gaan natuurlijk).
 
Onderhoud van daarstraks 428 euro op factuur, 425 euro betaald.
Onderhoud zelf (olie, oliefilter, interieurfilter, pakking carter, koelvloeistof bijvullen) 192,56 euro
Vervanging remblokken voor 161,15 euro
BTW 21% 74.29 euro
 
Ik denk dat zo'n zaken redelijk generiek zijn, dus je hoeft niet persé met een Mini te vergelijken (tenzij je enkel naar een Mini garage wilt gaan natuurlijk).
Goh, ik heb prijs gevraagd bij Mini om de voorste remblokken te vervangen: 360 euro. Prijs gevraagd bij mijn lokale bandenboer die ook batterijen, remmen, etc. doet: 185 euro.

:unsure:

Iemand die een goeie (onafhankelijke) garage weet om Mini onderhoud te laten doen? Eerste jaren altijd bij Mini zelf geweest, maar wil nu toch eens rondzien (Regio Kempen).
 
Laatst bewerkt:
Eerste onderhoud volkswagen passat 2/0 diesel: 30000kms: 348 euro zonder btw.
5,5liter olie vervangen en oliefilter. 2 wielen gebalanceerd (35 euro zonder BTW) en 20 euro omdat ik gevraagd heb even naar de koeling te kijken omdat hij al 2 keer alarm had gegeven dat er te weinig koelvloeistof in zat.

Dat de wang van de sportzetel al volledig deformeerd was en ik dus nu aan één zijde op het frame zit, daar konden ze niet zoveel aan doen... :/
 
Vandaag onderhoud gedaan op mijn vrouw hare fiesta:
Olie, oliefilter, luchtfilter, dieselfilter en interieurfilter : 74€

Morgen staat mijn bmw E34 op de planning: onderhoud + nieuwe radiator(inclusief koelwater flush)
samen een goeie 200€

Het was 248€ om correct te zijn want ik had nog 2 stabilisator stangen liggen die ik mee vervangen heb.
 
Goh, ik heb prijs gevraagd bij Mini om de voorste remblokken te vervangen: 360 euro. Prijs gevraagd bij mijn lokale bandenboer die ook batterijen, remmen, etc. doet: 185 euro.

:unsure:

Iemand die een goeie (onafhankelijke) garage weet om Mini onderhoud te laten doen? Eerste jaren altijd bij Mini zelf geweest, maar wil nu toch eens rondzien (Regio Kempen).
Wtf, 360 euro voor remblokken bij Mini?
 
Onderhoud Q4 2021 aan de VW Arteon van Feb 2018
- Begin Oktober: 90k onderhoud, Regulier onderhoud, vervangen remschijven en blokken achteraan, vervanging ruitenwissers vooraan, AD Blue bijvullen (al was dat nog niet zo lang geleden...), 917,4 euro excl BTW
- Mid November: Wisselen eigen zomervelgen naar de lease zomervelgen: 80 euro excl BTW
- Eind November: EPC error, vervanging oldiedruksensor, 161,88 euro excl BTW
- Eind December: EPC error, diagnose, motorbedrading repareren, 351,13 euro excl BTW

Hij is vorige week dan wel gekeurd voor 2 jaar, dat wel.

In de volgende maanden moeten de voorste remschijven en blokken vervangen worden (op 100k km), als alles zoals plan verloopt zou dat wel de laatste keer moeten zijn dat hij binnen moet.

Over de totale looptijd staat de prijs voor banden en onderhoud op 3449,03 euro excl BTW (4175 euro met BTW).
Dan heb ik nog 4 zomers op mijn eigen zomerbanden en velgen gereden, ik rij nu op de banden die bij de auto geleverd waren aangezien ik mijn eigen velgen verkocht heb...
 
Jep, daarmee dat ik het ergens anders laat doen. Voor die batterij is de grap dat hij nu geen fout meer aangeeft, ik ga het risico niet nemen en ze gewoon vervangen.
Groot gelijk dat ge dat ergens anders gaat laten doen.
Bij mij was het 161,15 + btw voor mijn Megane bij de Renault garage zelf.
 
Groot gelijk dat ge dat ergens anders gaat laten doen.
Bij mij was het 161,15 + btw voor mijn Megane bij de Renault garage zelf.
Ja zoals ik zei moet ik alleen nog een goede onafhankelijke garage vinden om standaard onderhoud te laten doen. Dus nogmaals, als iemand tips heeft voor onderhoud van een Mini in regio Kempen, shoot.
 
Bmw 318d was afgekeurd voor het lichtje van de airbag/gordelspanner. Gekend probleem van de sensormat. Bypass module gekocht op bol.com, zelf geïnstalleerd en fout laten uitlezen/resetten door een vriend. Gesteld voor 59 euro en een pintje. Ging in de garage honderden euro's kosten want nieuwe sensormat, en daarvoor moet de bekleding van de stoel eraf en blablabla...

Wagen wordt door de garage overgenomen binnenkort en nog eens geld op proberen te verdienen. Want moet technisch in orde zijn.
 
Bmw 318d was afgekeurd voor het lichtje van de airbag/gordelspanner. Gekend probleem van de sensormat. Bypass module gekocht op bol.com, zelf geïnstalleerd en fout laten uitlezen/resetten door een vriend. Gesteld voor 59 euro en een pintje. Ging in de garage honderden euro's kosten want nieuwe sensormat, en daarvoor moet de bekleding van de stoel eraf en blablabla...

Wagen wordt door de garage overgenomen binnenkort en nog eens geld op proberen te verdienen. Want moet technisch in orde zijn.
Maar nu werkt dat lampje niet meer ook al is er effectief iets gaande? Lijkt me toch vrij belangrijk?
 
Terug
Bovenaan