Prijzen onderhoud / herstellingen / vervangingen

Nee, van die merken die de klant laten betalen om de ruitenvloeisrof bij te vullen terwijl het reservoir volledig vol was toen de auto werd aangeboden voor het onderhoud.
Dat noem ik geen service, maar afzetterij, ook al is het maar voor een paar euro.

Het gaat mij niet over iets uitsparen, want dat is inderdaad verwaarloosbaar. Het gaat er in dit geval om dat er iets aangerekend word wat ze niet gedaan hebben.
Maar dat is nu net de clue, ze hebben dat wel gedaan.
De kans dat uw reservoir echt tot de rand gevuld was is quasi nihil. De technieker heeft dus lustig met zijn bus bijgevuld en heeft daar misschien 100-150ml nog bijgekregen.
Nee dat is niet de 3l die ze u factureren, maar zoals ik al zei als ze per ml moeten factureren dat is onbegonnen werk.
 
Bij sommige kleinere type wagens is dat reservoir maar 5-6 liter. Dan zouden zij die dus voor de helft bijvullen wanneer je net zelf hebt bijgevuld. Maar indd, ik snap Kendl wel i.v.m premium service en de onwetende klant die eigenlijk ook wel blij is dat alles tip top in orde / bijgevuld is 😉
 
Dat ze dan 1l factureren he.. 'das de minimale hoeveelheid meneer' maar 3l is er toch over?
Maar niks houdt u ook tegen om niet elders te gaan.
Maar dan loop je het risico dat uw wagen in het interieur vuiler is als je hem terugkrijgt dan dat je hem afgegeven hebt.

Laat ons duidelijk zeggen dat je gewoon te veel betaalt voor een onderhoud bij een premium garage. En dat begint al bij de OEM wisselstukken die te duur zijn. Elders kost een interieurfilter misschien de helft kan de prijs, maar is dat dezelfde actieve kool filter?

En trouwens mag je ook niet vergeten dat je bij een onderhoud bij BMW ook de internationale BMW pechdienst erbij krijgt.
 
Als je zo graag wilt weten waarom ze ermee gereden hebben kan je dat gewoon ook vragen eh :p
Ze gaan u niet voor de lol dat aanrekenen, er zal dus wel een reden voor zijn, of ze legitiem is dat wil ik volledig in het midden laten.

Maar goed jij bekijkt dat vanuit de optiek dat ze enkel maar mogen uitvoeren wat je vraagt.
Maar vergeet niet dat je daar in een premium merkgarage stapt, waar er ook van verwacht wordt dat de service navenant is.
Daar komen kopers binnen van allerlei allooi, dus ook mensen die zelfs nog niet weten hoe ze de motorkap moeten opendoen en geen idee hebben waar ze ruitensproeivloeistof moeten kopen.
Die komen binnen omdat ze een interval willen aanhouden of omdat ze een teleservice kregen. Die mensen komen langs en zeggen geef een onderhoud. Die houden zich niet bezig om alles op te gaan noemen wat wel en niet mogelijk is.
Deze mensen dus van de basis service voorzien van alle vloeistoffen bij te vullen is gewoon basis. Want als deze persoon binnen 1000km de melding krijgt dat de vloeistof op is dan is deze ook niet tevreden.
Idem met die koelvloeistof, wees blij dat men klantgericht denkt en dit gewoon netjes bijtopt. Dat bespaart u een melding en kopzorgen.

En goed ja uw reservoir daar kon misschien 200ml in, en ze rekenen een forfait. Maar je snapt toch ook dat ze niet tot op de ml kunnen en gaan factureren.

En moest je nu nog zeggen dat ze schandalig veel geld vragen. Maar 4,4€ voor wat sproeiervloeistof… Daarvoor kan je zelf niet naar de winkel rijden om goeie vloeistof (let op er zit wel degelijk verschil op ;)) en het erin kappen.
Ik heb die factuur pas in detail bekeken toen ik thuis kwam en terug boven gehaald toen ik in dit topic erover las :)
Als ik bel gaan ze mij ook een reden geven waarom dit nodig was dus daar gaat het mij niet om, liever zij de remmen testen dan dat ze nadien niet werken, maar een kleine verwittiging dat ze dat gingen doen lijkt me niks teveel.
Wat moet ik doen als er deze week een boete in de bus valt en blijkt dat dat het moment is dat zij ermee gereden hebben ?

Ergens verbaasde het me dat ze mijn banden hebben afgenomen, maar niet hebben bijgepompt om dan nog de gebruikte lucht te kunnen factureren. Of er gewoon 2 nieuwen hebben opgelegd want ja uw achterste banden waren toch wat aan het verslijten. Service hé!

Er stond 's morgens al ene aan de balie met de woorden "Gij slaat elke keer op zeker ? Aan telefoon was het nog 3xx€, nu is het al 4xx€)

Edit: Dat is zever hé. Als ze zien dat mijn ze mijn ruitenwisservloeistof enkel maar kunnen aftoppen weten ze ook dat ik dat regelmatig zelf bijvul. en dan is dat absoluut niet nodig
Dat staat trouwens standaard thuis (en tegenwoordig dus ook olie)
 
Vandaag naar de garage met de Vito wegens waarschuwingslampje van de motor dat brande, blijkbaar een marter op bezoek gehad, mag tellen op een 500€ stukken... Zucht

Enkele kabels doorgebeten, het duurste was een lambdasonde ofzoiets, voor vandaag had ik er nog nooit van gehoord maar tis verdekke duur.
 
Vandaag naar de garage met de Vito wegens waarschuwingslampje van de motor dat brande, blijkbaar een marter op bezoek gehad, mag tellen op een 500€ stukken... Zucht

Enkele kabels doorgebeten, het duurste was een lambdasonde ofzoiets, voor vandaag had ik er nog nooit van gehoord maar tis verdekke duur.

Dierenschade is normaal verzekerd zonder vrijstelling (allez tenzij ge zo de basis basis verzekering met enkel B.A. hebt).
 
Wat moet ik doen als er deze week een boete in de bus valt en blijkt dat dat het moment is dat zij ermee gereden hebben ?
Ik ben toen met de boete naar de garage gegaan. Dan gevraagd dat ze het maar in hun agenda moeten checken. Dan hebben ze de boete betaald.

Ben nog wel eerst naar de politie gegaan en gevraagd hoe we dit het beste op loste. Er is wel een dossier opgesteld, moest er later toch problemen zijn.
Je kunt bij de politie ook de foto opvragen en kun je wel zien wie achter het stuur zat.

Dan had ik nog geluk dat de politie zelf een fout maakte, want eigenlijk was die zijn rijbewijs kwijt. Ben wel benieuwd hoe het dan was geweest. Dan zal ik wel eerst mijn rijbewijs moeten afgeven, totdat het uitgeklaard was?
 
3l
Dat ze dan 1l factureren he.. 'das de minimale hoeveelheid meneer' maar 3l is er toch over?
das wel veel, normaal ist een busje van 1L tenzij ze een groot vat hebben. Bij ons vullen we de camions met 1L busje en de rest opvullen met water.
 
Klein onderhoud Citroen C4 Grand SpaceTourer 1.2 benzine 10.000km (1j)
175EUR incl btw

OmschrijvingEenheidsprijs excl btwAantalPrijs excl btw
Basiswerkzaamheden klein onderhoud60160
Motorolie16.543.557.89
Oliefilter18.40118.40
Ruitensproeiervloeistof1.091.51.64
Koelvloeistof2.350.20.47
Pakkingring2.5512.55
Klein gereedschap - materiaal3.0013.00
Recyclagebijdrage1.2011.20
 
Melding ivm remblokken, dus binnen gedaan. Mercedes C180 '19 61k km
- remblokjes vervangen vooraan + achteraan
Prijs: 432,61€

en over 2k km mag hij binnen voor onderhoud :|
Week nadien dus binnen:

Service A met plus-pakket

OmschrijvingAant.Eenh.prijsBedrag excl. BTW
Uitvoeren Service A met plus-pakket102,70
Keerring11,001,00
Oliefilter117,8517.85
Ruitenreiniger17,257,25
CASTROL Edge 5W30717,50122,50
Koelvloeistof Rood317,6953,07
2 wisserbladen van voorruit vervangen8,50
Ruitenwisserset vooraan153,7053,70
Wisserblad achterruit vervangen8,50
Wisserblad114,0114,01
Klein materiaal & milieutoesl.17,78

480,20€ incl. BTW
 
Ford fiesta, achterste remschoentjes vervangen en preventief de handremkabel vervangen.... 450euro!?!?
Schrok ik toch wel effe van.
Klein détail. Had wagen verkocht voor 1400euro en dacht "ik doe nog effe de remschoentjes".....
Domme stoot van de maand ja...
 
Net eens gebeld voor n onderhoud bij de BMW dealer
Klein onderhoud, 45k km

Mag tellen op 550-600€ volgens de kerel aan telefoon
Als ik de prijzen hier zie lijkt het me nog in de lijn der verwachtingen ?
 
Als ik dit hier lees ben ik blij dat ik al jaren alles zelf doe😁

68 euro 6 liter 0w20 olie en een hamp oil filter en we kunnen er weer 10k of 1 jaar tegenaan
 
Net eens gebeld voor n onderhoud bij de BMW dealer
Klein onderhoud, 45k km

Mag tellen op 550-600€ volgens de kerel aan telefoon
Als ik de prijzen hier zie lijkt het me nog in de lijn der verwachtingen ?
Dit is een normale prijs. Ik heb op de zelfde km afstand een groot onderhoud laten doen voor 700 EUR. Inclusief bougies vervangen.

Als ik dit hier lees ben ik blij dat ik al jaren alles zelf doe😁

68 euro 6 liter 0w20 olie en een hamp oil filter en we kunnen er weer 10k of 1 jaar tegenaan
Dat heeft zijn voordelen, maar ik betaal liever wat meer uit gemak en zekerheid. Oftewel is het perfect gedaan, oftewel springt de garantie/verzekering in. En mijn eigen garantie blijft ook beschermd zo.
 
Dit is een normale prijs. Ik heb op de zelfde km afstand een groot onderhoud laten doen voor 700 EUR. Inclusief bougies vervangen.
Just terug gaan ophalen.
Klein onderhoud + Airco onderhoud 536€ incl btw

Gisteren nog zelf ruitenwisservloeistof bijgedaan dus vanmorgen maar gezegd dat ze dat niet moesten doen :)
Wel een melding gekregen op de app of ze mijn ruitenwissers mochten vervangen voor 85€ en een martertuig mochten plaatsen voor 130€
Alletwee mooi afgewezen. Auto staat altijd binnen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan