Ben jij een rollercoasterfan?


  • Totaal aantal stemmers
    152
Ik kan fout zijn maar het viel me op dat Disneyland Parijs nog maar eens een pak duurder is geworden, vooral dan voor korte verblijven.
1 nacht en 2 dagen park is quasi niet meer te vinden onder de €400 voor 2 personen. Dat herinner ik me toch anders eerlijk gezegd. Langere verblijven zijn quasi dezelfde prijs dus ik twijfel nu of ik toch niet gewoon fout ben.
In elk geval wordt dat daar wel elk jaar precies minder zijn geld waard.

Ik heb ondertussen net geboekt voor Parc Astérix. Een nacht in een van hun hotels en dan de dag erna het park in voor €177 voor 2. Goeie deal om niet meer om 6u smorgens te moeten vertrekken om alles eruit te kunnen halen.
 
Ik kan fout zijn maar het viel me op dat Disneyland Parijs nog maar eens een pak duurder is geworden, vooral dan voor korte verblijven.
1 nacht en 2 dagen park is quasi niet meer te vinden onder de €400 voor 2 personen. Dat herinner ik me toch anders eerlijk gezegd. Langere verblijven zijn quasi dezelfde prijs dus ik twijfel nu of ik toch niet gewoon fout ben.
In elk geval wordt dat daar wel elk jaar precies minder zijn geld waard.
Zeker en vast geen fout, hun dagprijs is recent omhoog gegaan en zoals ge aangeeft, is de prijs voor 1n/2d voor 2 personen ook niet meer echt schappelijk. Tot enkele jaren terug, kon ge deze formule in Sequoia Lodge nog voor minder dan €400 doen. Dit gaat dan wel over een verblijf buiten schoolvakantie en weekend.
De huidige prijs zou ik wat meer kunnen slikken moesten die uitbreidingen al rond zijn, nu vind ik het, zoals gij ook zegt, niet echt waard. Ik ben overgestapt van het 1n/2d bezoek, en er nog niet aan denken om slechts voor 1d op en af te gaan, naar het 1dags-bezoek al eerder overwegen gewoon omdat die prijs voor 1n/2d niet meer te doen is voor meermaals per jaar.
 
Disneyland is toch al jaar en dag overpriced tot en met? Ik ben al zo vaak naar prekparken geweest hier in de buurt, maar Disneyland heb ik bewust altijd links laten liggen. Kost mij echt te veel geld voor wat het is.

Ik ga liever 4x naar Phantasialand voor 4x50 euro dan dat ik één keer naar Disneyland ga voor 200 euro om maar iets te zeggen. Enfin, jullie snappen men punt wel denk ik.
 
Disneyland is toch al jaar en dag overpriced tot en met? Ik ben al zo vaak naar prekparken geweest hier in de buurt, maar Disneyland heb ik bewust altijd links laten liggen. Kost mij echt te veel geld voor wat het is.

Ik ga liever 4x naar Phantasialand voor 4x50 euro dan dat ik één keer naar Disneyland ga voor 200 euro om maar iets te zeggen. Enfin, jullie snappen men punt wel denk ik.

Ze kunnen daar tegen Parijs nog veel leren van Europa Park was prijs/kwaliteit en beleving betreft. Je hebt daar in Duitsland ook nog eens het voordeel dat het in een mooie streek ligt en je makkelijk een week kan spenderen buiten het park.
 
Ze kunnen daar tegen Parijs nog veel leren van Europa Park was prijs/kwaliteit en beleving betreft. Je hebt daar in Duitsland ook nog eens het voordeel dat het in een mooie streek ligt en je makkelijk een week kan spenderen buiten het park.
Want Parijs is zo verschrikkelijk? :p
 
Want Parijs is zo verschrikkelijk? :p
Disneyland Parijs ligt niet in Parijs, maar 30 km verder.

En dat ik heb goed geweten toen ik een paar jaar geleden naar Disneyland wou gaan. Toen ik metro- of treintickets vroeg aan een loketbediende “… pour Disneyland en Paris.” Werd toen afgesnauwd dat Disneyland niet in Parijs ligt.

 
Disneyland Parijs ligt niet in Parijs, maar 30 km verder.

En dat ik heb goed geweten toen ik een paar jaar geleden naar Disneyland wou gaan. Toen ik metro- of treintickets vroeg aan een loketbediende “… pour Disneyland en Paris.” Werd toen afgesnauwd dat Disneyland niet in Parijs ligt.
Maar de regio rond Europa Park zal ook wel een grotere straal hebben dan 30 km hoor :p.
Disneyland LA ligt in Anaheim, wat wel onder LA valt. Wij zaten in Hollywood. Dat is 80km verderop :D
 
Want Parijs is zo verschrikkelijk? :p
Parijs is tof voor een dag of twee, maar veel mooie natuur en vakantieplezier ga je er toch niet vinden. 😅 Bij Europapark lig je vlak tussen het Zwarte woud en de Elzas en kun je met een auto makkelijk een extra week of langer vullen met nature hikes en uitstapjes.
 
Parijs is tof voor een dag of twee, maar veel mooie natuur en vakantieplezier ga je er toch niet vinden. 😅 Bij Europapark lig je vlak tussen het Zwarte woud en de Elzas en kun je met een auto makkelijk een extra week of langer vullen met nature hikes en uitstapjes.
Tot je het Louvre ontdekt en daar al een week kunt rondlopen :p
 
Ben wel een fan van pretparken en achtbanen maar het is altijd een verschrikkelijke ervaring omdat het er zo druk is. In een wachtrij staan van uren is echt verschrikkelijk. Om die reden ga ik gewoon niet/zelden. Hoe moeilijk is het om een app te maken met digitale wachtrijen en bijvoorbeeld een soort van voorrang voor de eerste rit en random fastlanes om de zoveel tijd? Kunnen ze ineens waiting zones maken waar wel iets te beleven valt. Pomp dat vol met drank en eten... dan verdienen ze er ook nog ne cent aan.
 
Ben wel een fan van pretparken en achtbanen maar het is altijd een verschrikkelijke ervaring omdat het er zo druk is. In een wachtrij staan van uren is echt verschrikkelijk. Om die reden ga ik gewoon niet/zelden. Hoe moeilijk is het om een app te maken met digitale wachtrijen en bijvoorbeeld een soort van voorrang voor de eerste rit en random fastlanes om de zoveel tijd? Kunnen ze ineens waiting zones maken waar wel iets te beleven valt. Pomp dat vol met drank en eten... dan verdienen ze er ook nog ne cent aan.
Onze laatste waren Disneyland LA en Universal studios. Door heel hun fastlanesysteem eigenlijk nergens wachtrijen gehad. Maar je moet het wel deftig uitpluizen natuurlijk...
 
laatste pretpark was fantasialand echt super geamuseerd en toch ook veel beter eten voor mij als vegitarier dan disney.

ik hoor zoveel goede dingen over europa park zou eens een week willen gaan maar die auto rit pfff
 
Vorige week heb ik een roadtrip gedaan naar Duitsland, een verslag kan je in topic 'Duitsland' vinden

In het begin heb ik 2 dagen Europa-park (EP) gekoppeld aan de roadtrip... Wat een geweldig park !!!
Hierbij wil ik persoonlijke, gekregen en opgezochte tips (zoals dit forum waarvoor dank) bundelen zodat anderen ze optioneel kunnen gebruiken:

Overnachting
  • Hotel in EP zelf
    • prijzig, maar je krijgt wel extra voordelen zoals 30min van tevoren het park betreden, soms zwembad/ sauna
    • gratis parking (inbegrepen in de prijs)
    • gemakkelijk toegang tot EP
  • Booking.com
    • kent zo goed als iedereen wel
    • volgens persoon Airbnb werkt stad Rust met een systeem waarbij elk persoon bij overnachting 1x gratis kan parkeren aan EP
  • Airbnb (was mijn keuze)
    • bij een zeer sympathieke gast terecht gekomen, lag tussen Europa-park en Rulantica (beide ca 15min wandelen)
    • 1 dag kan je dmv een papiertje gratis parkeren. Vaak gebruikt bij de laatste dag zodat je daarna kan doorrijden naar een andere bestemming.
  • Camping
    • saloon - heb het enkel bezocht, lijkt me wel leuk maar weet niets van prijzen
    • andere campings zijn ook een optie
  • Buiten stad 'Rust'
    • kan je openbaar vervoer gebruiken
    • of parkeren op terrein zelf (duurder)

Ticket / aantal dagen
  • lang gezocht, maar nergens een korting kunnen vinden (blijkbaar zeldzaam)
  • aantal dagen: zelf 2 dagen geweest, had het geluk dat het er enorm rustig was. In drukke periode kan ik begrijpen dat 3 dagen aangeraden is
    • 1ste dag: vooral het park leren kennen
    • 2de dag: had ik zelf een plan gemaakt (wat wil ik zeker nog doen - hoe geraak ik er - zijn er shows die ik wil zien ...)
  • Ticket best kopen via de app Europa-Park & Rulantica Was eerst niet overtuigd van app, maar heeft enorm veel voordelen:
    • ticket kopen via app: kan je sneller het park in gaan + ticket staat op je gsm
    • uren van de shows worden gemakkelijk weergegeven
    • je kan gaan naar een EP-plan, als je er een beetje vertrouwd mee geraakt, kan je ook hier voordeel uit halen:
      • overzicht welke gebieden die in landen worden weergegeven
      • favoriete attracties aanduiden (+ extra info over de attracties)
      • een attractie/show aanduiden waarbij er zoals google maps een route wordt gemaakt die je moet volgen
      • virtuele lijnen aanmaken zodat je sneller een attractie kan doen
      • sluitingsuur van de wachtrijen (niet de attracties zelf !) worden weergegeven, bij drukke dagen kan dit langer duren tot bv. 19u (normaal 18u)
  • Interactieve plattegrond (handig om te zien, plan op app is soortgelijkend)
  • Plattegrond van themalanden (naar onder scrollen, kon er niet direct een andere goede vinden)

Europapark
  • Voorbereiding:
    • koop je ticket van tevoren (evt. via app) - bij 2 dagen ticket kan je 2 dagen kiezen
      • 2-dagen ticket: de tweede bezoekdag dient binnen zes dagen na de eerste dag plaats te vinden.
    • bedenk wat je verwachtingen zijn (actie - kinderen - shows -alles ...) en zoek desnoods de attracties op die je wilt doen en waar ze liggen.
    • indien mogelijk, kijk naar vakanties van landen / ga op een weekdag ...
  • Ga er vroeger naar toe dan het park opent (9u) dan is het rustiger op attracties
    • gebruik treintjes/monorail om sneller ergens te geraken (en je voeten te besparen):
      • treintje: Duitsland - Engeland - Spanje - Rusland
      • monorail (iets trager): Hotels - Spanje - Griekenland
  • Gebruik bij drukte:
    • virtuele line (kan je ook gebruiken net voor je mag instappen bij een attractie voor een andere attractie of als je in een wachtrij staat)
    • single Riders-rij (ook al ben je in groep, gaat volgens mij sneller)
    • baby-switch (best eens opzoeken hoe dat juist werkt, niet gedaan)
  • Eten
    • foodloop: leuk restaurant, een belevenis waardig. Best voor 12u of na 15u doen als het enorm druk is.
    • algemeen: redelijke prijzen voor lekker eten, al mag je zelf ook meenemen
  • Shows:
    • aanraders: Ice show - Spaanse Arena
  • Sluitingsuur
    • sluitingsuur wachtrij (niet van de attractie, belangrijk onderscheid !)+ 1u (café's in EP zijn nog 1u extra open)

Na sluitingsuur EP
  • Bezoek de hotels (ik nam op het einde de monorail tot hotels):
    • Hotel Colosseo
    • Hotel Bell Rock (gegeten, bij drukte best reserveren + fonteinenshow gezien)
      • Als je naar de WC's gaat en een beetje doorloopt, heb je nog een 'kidsroom' waarbij je met euromunten spelletjes kan spelen (zoals airhockey, bowling, Pong ...)
    • Saloon Lake (wel andere kant van EP tov hotels, hoofduitgang uitlopen en dan naar links gaan)
      • Vriendelijke bediening + lekkere ribbetjes gegeten
    • Hotel Kronasar (wou vooral de ingang zien) - ligt bij Rulentica

Rulantica (Waterwereld) / Yullbe (VR)
  • Rulantica
    • zwemparadijs met vele glijbanen (met of zonder banden)
    • verschillende tickets:
      • dag (10u - 22u)
      • avond (17u - 22u)
      • moonlight (19u- 22u)
    • aanrader, maar best niet op dezelfde dag als EP, ook een toffe VR onder water gedaan (extra betalend) dat vrij nieuw was.
    • tip: je locker heeft 5 cijfers, er zijn 2 verdiepen (was even in paniek omdat ik dacht dat mijn spullen er niet meer lagen omdat ik enkel naar de 3 laatste cijfers had gekeken, hulp gevraagd - ah maar meneer, u moet naar hieronder gaan. Er zijn ook punten waar je met je sleutel kan zien welke locker je hebt)

  • Yullbe
    • VR-experience
    • in het park heb ik (betalend) een korte ervaring gehad (VR met schieten). Bij Rulentica is er een ander gebouw enkel VR, helaas was het toen gesloten, anders wou ik dit zeker ervaren.



Persoonlijke beleving

Europapark:
  • Verwachtingen: zoveel mogelijk attracties beleven, maar vooral de rollercoasters.
  • Dag 0 (aankomst rond 17u)
    • Rulantica : moonlightticket (19u-22u)
      • enkel binnenattracties, bij warm weer zou ik eerder een dagticket nemen (10u - 22u)
  • 1ste dag:
    • begonnen met panorama-treintje in Duitsland te nemen naar Engeland (door hoofdingang gaan, rechtdoor, dan maak je een bocht naar rechts en kan je het treintje vinden)
      • 1ste attractie: Arthur, daarna Wodan en Blue Fire. Vervolgens in het park wandelen en attracties doen die je tegenkomt.
    • na de middag: meer bezig geweest met de 'rode / meer volwassen' attractie + 2 shows gezien
    • bijna elke VR (extra betalend) gedaan, één van de weinige pretparken die hier veel aandacht aan besteden.
    • op het einde: de naar mijn gevoel leukste attracties nog eens beleven.
    • rond 18u15-18u30: monorail genomen naar de Hotels, vooral colosseo en Bell Rock (gegeten) bezocht. Daarna te voet naar slaaplocatie.
  • 2 dag:
    • Avond van tevoren plan gemaakt
      • VM: trein genomen naar Spanje, Wodan/Blue Fire (Ijsland) vervolgens terug wandelen via Scandinavië - Nederland - Rusland - Griekenland - Frankrijk
      • (na)middag: trein genomen naar Spanje voor Show Spaanse Arena, daarna terug gewandeld via Oostenrijk / avonturenland - Engeland - Zwitserland -Italië - Duitsland
      • afgesloten met Voletarium (must do !)
        • Blijkbaar kan je in het begin ook een ticket met een uur gaan halen bij deze attractie volgens anderen, kan handig zijn.
      • na het sluitingsuur gewandeld naar Saloon (eten + bezichtigen), vervolgens taxi genomen terug naar slaaplocatie
  • Dag 3 - ...
    • roadtrip gemaakt door het Zwarte Woud en Stuttgart (zie ander topic)

Extra informatie:


Heb al een aantal pretparken gedaan zoals Efteling, Phantasialand, Port Avontura. Europa-park onderscheidt zich op vele vlakken tov deze pretparken: modern (gebruik app) - gedetailleerde afwerking (zelfs de kleinste dingen) - vriendelijke personeelsleden - goede shows - overzichtelijk (al is de 1ste dag dat niet evident) - topattracties ...

Enige nadeel is het verre rijden, maar als je er een langere vakantie van maakt, kan je omliggende streken meenemen.
Kortom: ik kan het alleen maar aanraden (mss wel iets meer voor volwassen mensen dan kinderen al valt voor deze laatste categorie ook heel wat te beleven)
 
  • Sluitingsuur
    • sluitingsuur wachtrij (niet van de attractie, belangrijk onderscheid !)+ 1u (café's in EP zijn nog 1u extra open)

Kortom: ik kan het alleen maar aanraden (mss wel iets meer voor volwassen mensen dan kinderen al valt voor deze laatste categorie ook heel wat te beleven)
Kan ik enkel maar bevestigen. Enkel nog toevoegen dat, op drukke dagen, het park gewoon s'avonds langer open blijft. In principe 18u (als ik me niet vergis), maar als het er wat drukker is word rond de middag het werkelijke sluitingsuur van de wachtrijen aangekondigd (20u)

Die zijn wel redelijk strikt, wij stonden net om 20u als bijna laatste in de wachtrij, en achter ons ging letterlijk het poortje toe, met een medewerker zodat er niemand nog ging aanschuiven. En zo komt het dat wij zowel om 9u s'ochtends bij de eerste in de Silverstar zaten, en ook s'avonds rond 21u als laatste. Maar geweldig park
 
Normaal gingen we morgen naar de Efteling maar jammer genoeg te lang gewacht met tickets te kopen, ze zijn dus volzet, zijn er misschien mensen met tips voor een waardig alternatief?
 
@Ikke1987

Baby switch: aan iedere attactie staat er iemand. Daar Vraag naar baby switch. die geeft u een ticket en jij mag door gaan, jij vrouw/man/vriend/vriendin gaat met het kind naar de uitgang van de attractie.( ze kan natuurlijk eerst iets anders gaan doen met het kind bv iets gaan drinken, maar ze moet wel daar zijn als jij in het station zijt) . Daar mag hij/zij wachten (meestal staat er een bank ofzo.
jij doet de normale wachtrij. Wanneer jij in het station zijt, geef jij het papiertje af en dan gaat jij in de attractie wanneer jij eruit komt wisselen jullie jij blijft bij het kind en zij doet de attractie.
 
Ik kan fout zijn maar het viel me op dat Disneyland Parijs nog maar eens een pak duurder is geworden, vooral dan voor korte verblijven.
1 nacht en 2 dagen park is quasi niet meer te vinden onder de €400 voor 2 personen. Dat herinner ik me toch anders eerlijk gezegd. Langere verblijven zijn quasi dezelfde prijs dus ik twijfel nu of ik toch niet gewoon fout ben.
In elk geval wordt dat daar wel elk jaar precies minder zijn geld waard.

Ik heb ondertussen net geboekt voor Parc Astérix. Een nacht in een van hun hotels en dan de dag erna het park in voor €177 voor 2. Goeie deal om niet meer om 6u smorgens te moeten vertrekken om alles eruit te kunnen halen.

Disney is sinds het aantreden van Chapek echt in een $$$-mode. Alles moet duurder en geld opbrengen, de ervaring wordt slechter en duurder. Er is een reden dat veel Disney fans het uitschreeuwen op internet dat de parcs divisie zeer slecht bezig is.

Dusja ook in Parijs wordt alles duurder en duurder, terwijl de ervaring hetzelfde blijft of zelfs dat nog niet.
 
Terug
Bovenaan