Ben jij een rollercoasterfan?


  • Totaal aantal stemmers
    152
Check de kalender ;) (oktober 2022 is nog wel te vroeg maar je kan oktober 2021 controleren om een idee te hebben)

Op zondag arriveren is meestal het goedkoopste. Ook is er dan maandag gewoon minder volk aanwezig = minder lange wachtrijen!
Heb je géén kinderen? Echt op de zondag dan arriveren! Heb je kinderen, dan ligt dat moeilijker ..

Maar houdt de prijzen in het oog. Soms zijn er deals (voor Covid toch, nu weet ik het zo niet meer) en kan je een kamer véél goedkoper boeken.
Nu met Covid, weet ik niet in hoeverre ze nog deals doen? Vroeger had je ook dikwijls van die superdeals met 50% korting.

Nu met Covid is het gewoon moeilijk te weten wat ze gaan doen, ik ben er zelf nu niet meer geweest sinds eind 2019 .. ze hebben ondertss ook enorme besparingen gedaan, dus toekomstige deals lijken me nu toch minder evident dan daarvoor?

----

HINT. Controleer ook dit forum regelmatig:

Hier vind je soms ook deals terug.

Natuurlijk is het forum nu met Covid niet al te druk bezet geweest .. maar ja ..
Kinderen hebben in Oktober een maandag en dinsdag samen vrijaf en ons plan was dus om dan te gaan zodat het hopelijk wat rustiger is.
Dus Zondag arriveren moet lukken👍
Dus de meeste kortingsdeals worden gewoon via website zelf verkocht? Zal het beginnen in het oog te houden dan.
 
Dus de meeste kortingsdeals worden gewoon via website zelf verkocht? Zal het beginnen in het oog te houden dan.
Via de website of via de telefoon is het ook al eens gelukt. Sommige deals zijn er alleen via de telefoon.
Via een forum vind je dan ook soms deals. Soms is er een tijdspanne die ze op voorhand aangeven waarbij ze kortstondig megakortingen geven via de website of via andere kanalen.

Ze hebben al vanalles gedaan. Gewoon goed in het oog houden via verschillende kanalen. Door Covid ben ik er dus zelf niet meer mee bezig geweest dus is het momenteel moeilijk voor mij om te zeggen dat via weg A of B de beste deals gaan komen.
 
Disney zelf nooit gedaan, vriendin wel. Zij zei dat Phantasialand veel leuker is.
Viel me ook op hoe proper het park is. Zelfs het water van de attracties. Normaal is dat vuil en zie je de bodem niet
Ik plaats Phantasialand ook zeker boven disneyland, hoofdzakelijk dan omwille van de attracties. Is proper en mooie aankleding, maar wel te veel op elkaar "gepropt" imho.
Disneyland is qua sfeer en beleving wel nergens geevenaard maar qua attracties en vooral prijs/kwaliteit zijn er vele parken beter. Ook de "platte commerce", daar stoort me mateloos. Alles binnen die "disney ring" daar in Parijs is m.i. één tourist trap, de hotels, toegangstickets tot 100EUR/dag, een eigen winkelcentrum,...

Mijn topper blijft toch europapark, ruim, proper, leuke achtbanen, betaalbaar zowel ingang (50-60/dag) als eten. Flexibele openingsuren, als het druk is, is het park gewoon langer open. Aanschuiven kan tot sluitingsuur waarna je nog in attractie mag na sluitingstijd, ooit om 9u binnen en 21u buiten met "gewone" openingsuren.
 
Ik plaats Phantasialand ook zeker boven disneyland, hoofdzakelijk dan omwille van de attracties. Is proper en mooie aankleding, maar wel te veel op elkaar "gepropt" imho.
Wat wel knap is van de ingenieurs hé. Je hebt daar locaties waar 2 attracties gewoon door elkaar lopen. De soms krappe plaats die er is, wordt op sommige plekken echt volledig benut.

Anderzijds, is dat op elkaar gepropt zijn, niet altijd zo leuk voor het uitzicht van de bezoekers ;)

Qua beleving vind ik Phantasialand wel goed. Maar het is wel véél op en neer (t'is daar niet plat / vlak ..)
 
Wat wel knap is van de ingenieurs hé. Je hebt daar locaties waar 2 attracties gewoon door elkaar lopen. De soms krappe plaats die er is, wordt op sommige plekken echt volledig benut.

Anderzijds, is dat op elkaar gepropt zijn, niet altijd zo leuk voor het uitzicht van de bezoekers ;)

Qua beleving vind ik Phantasialand wel goed. Maar het is wel véél op en neer (t'is daar niet plat / vlak ..)
Dan heb je Universal Studios nog niet gezien :D Daar zit nogal ne serieuze (automatische, we zitten in US he...) trap in: Maar als je dus in het stuk beneden zit, en je wil naar een attractie boven, het is wel een eindje...
14499423431_477c5159b5_b.jpg



En Disney, ja dat is commercieel he (Universal ook trouwens). Maar voor kinderen is dat wel echt een fantasiewereld die open gaat. Dat is hélemaal anders dan wat Phantasialand of de Efteling brengen op dat vlak.
Cru gezegd, het Star Wars-stuk in Disneyland was voor mij ook een fantasiewereld om door te wandelen :p
 
De Efteling vind ik maar bleh als volwassene. Dat is wél goed voor een gezin met kinderen.
Dat is daar qua eten ook gewoon dikke brol (mijn mening). De paar keer dat ik daar ben gaan eten en ik iets anders wilde dan friet, pizza of gehaktbal kwam ik daar letterlijk met honger buiten.

Wat mij ook wél stoort is dat in vele parken de locaties waar je kan eten pas open gaan rond 15u in de namiddag. Wat als je dan wil eten om 12u? NIKS open. Echt niks, zelf het frietkraam is dan potdicht. En dan krijg je de opmerking: Ja meneer het is niet druk hé, dan doen we NIET open. :sop:
 
Wat wel knap is van de ingenieurs hé. Je hebt daar locaties waar 2 attracties gewoon door elkaar lopen. De soms krappe plaats die er is, wordt op sommige plekken echt volledig benut.

Anderzijds, is dat op elkaar gepropt zijn, niet altijd zo leuk voor het uitzicht van de bezoekers ;)

Qua beleving vind ik Phantasialand wel goed. Maar het is wel véél op en neer (t'is daar niet plat / vlak ..)
Op technisch vlak is dit uiteraard knap maar komt (ondanks de moooie aankleding) beetje "rommelig" over. Enfin, ik zet phantasialand ook boven vele andere parken hoor, dus andere dingen compenseren dit ruimschoots.

Vraag me echter wel af waarom ze i.p.v. 2 attracties door elkaar te laten lopen deze vb niet deels boven/over de parking laten lopen zoals vb de silverstar in europapark wel doet. Zou m.i. perfect kunnen, Taron (en even naam van kleinere daar kwijt) grenzen in phantasialand ook aan de parking. Waarschijnlijk iets met vergunningen of vallende brillen/schoenen, of het feit dat dan de "aankleding/decor" ontbreekt maar dat was imho beter geweest.
 
Nog 2 weken en ik zit (hopelijk) in rollercoaster hoofdstad van Europa (in aantal toch) :unsure: Energylandia.
Wel benieuwd hoe dat park gaat zijn!
 
Dan heb je Universal Studios nog niet gezien :D Daar zit nogal ne serieuze (automatische, we zitten in US he...) trap in: Maar als je dus in het stuk beneden zit, en je wil naar een attractie boven, het is wel een eindje...
14499423431_477c5159b5_b.jpg



En Disney, ja dat is commercieel he (Universal ook trouwens). Maar voor kinderen is dat wel echt een fantasiewereld die open gaat. Dat is hélemaal anders dan wat Phantasialand of de Efteling brengen op dat vlak.
Cru gezegd, het Star Wars-stuk in Disneyland was voor mij ook een fantasiewereld om door te wandelen :p
Dit is alleen in universal holywood in universal Orlando is het wel vlak.
 
En Disney, ja dat is commercieel he (Universal ook trouwens). Maar voor kinderen is dat wel echt een fantasiewereld die open gaat. Dat is hélemaal anders dan wat Phantasialand of de Efteling brengen op dat vlak.
Cru gezegd, het Star Wars-stuk in Disneyland was voor mij ook een fantasiewereld om door te wandelen :p

Uiteindelijk heeft élk pretpark (net zoals elk bedrijf) dan ook gewoon de bedoeling zoveel mogelijk winst te maken he, net zoals de Carrefour of Albert Heyn uiteindelijk ook maar commercieel zijn ;)
 
Uiteindelijk heeft élk pretpark (net zoals elk bedrijf) dan ook gewoon de bedoeling zoveel mogelijk winst te maken he, net zoals de Carrefour of Albert Heyn uiteindelijk ook maar commercieel zijn ;)
Ja, natuurlijk. Maar bij Disney en Universal heb je wel (als volwassene) continu het gevoel dat ge afgeript wordt :p
Enerzijds is het leuk dat alles in thema is etc, en daar staat natuurlijk een prijs tegenover. Maar ge merkt wel dat ze enorm focussen op gadgets voor kinderen waar de ouders toch geen nee tegen durven zeggen.

Ik vond dat bvb bij Universal in het Harry Potter stuk. Je kan daar dan een toverstaf kopen waarmee je wat interactieve dingen kan doen voor 55$. Klinkt allemaal superleuk, tot je daar rondloopt en letterlijk 15 man voor u hetzelfde ding ziet doen en je dus al een half uur weet wat er gebeurt als je uw "spell" doet.
 
In de zomer? POKKEDRUK! Wachtrijen van 3 uur en langer nu met de Covid maatregelen.
Zoals in elk pretpark tijdens de zomerperiode. Véél mensen die verlof genomen hebben nu om met de kindjes naar de pretparken te gaan.
Wacht tot september - wachtrijen gedeeld door 4 of zo.
Valt wel mee hoor. In Europa-Park maximum 55 minuten moeten wachten voor de grote attracties op de drukste momenten. We zijn half juli gegaan. Heb regelmatig de wachttijden gecheckt van Phantasialand ook in de vakantie en elke keer ik keek, was het nooit meer dan een uur aanschuiven (via Looopings).

Nu goed, als ik kan dan plan ik de pretparken buiten de vakanties (we gaan dus 29 en 30 september naar Phantasialand), maar met kinderen moet het dus in de vakanties gebeuren.
 
Ik ben vorige week naar Europa-park geweest, en ik moet zeggen dat ik er toch meer van had verwacht.
Ik dacht dat er een verhaal in het park zat, dat de aankleding beter was. Maar dat viel me toch wat tegen.

Zeker naar aankleding toe is dit niet op niveau van Disney naar mijn gevoel. Heb de oude piraten in Batavia nooit gezien. Maar deze was toch echt wel goed. Invloed van Pirates, maar niet meer de kopie zoals het blijkbaar vroeger was.
 
Maar ge merkt wel dat ze enorm focussen op gadgets voor kinderen waar de ouders toch geen nee tegen durven zeggen.

Ik vond dat bvb bij Universal in het Harry Potter stuk. Je kan daar dan een toverstaf kopen waarmee je wat interactieve dingen kan doen voor 55$. Klinkt allemaal superleuk, tot je daar rondloopt en letterlijk 15 man voor u hetzelfde ding ziet doen en je dus al een half uur weet wat er gebeurt als je uw "spell" doet.
Heb je de kleine rondleiding gedaan? Op het einde bij Ollivanders is er een hele act waar alle moeite wordt gedaan om voor een van de kinderen in de groep zijn/haar eigen unieke toverstaf te zoeken. Straffer nog, de toverstaf heeft het kind uitgekozen! De act eindigt ongeveer met "hier neem maar mee, gewoon nog even betalen aan de kassa". Hoe zeg je al ouder daar nog nee tegen?
 
Heb je de kleine rondleiding gedaan? Op het einde bij Ollivanders is er een hele act waar alle moeite wordt gedaan om voor een van de kinderen in de groep zijn/haar eigen unieke toverstaf te zoeken. Straffer nog, de toverstaf heeft het kind uitgekozen! De act eindigt ongeveer met "hier neem maar mee, gewoon nog even betalen aan de kassa". Hoe zeg je al ouder daar nog nee tegen?
Klopt. En alle andere kinderen die dat zien zeggen natuurlijk "ik wil er ook 1!".
En natuurlijk zorgt dat bij voor de "ervaring", maar ze kloppen er wel een hoop geld uit. Idem met hun Boterbier en pompoensap. (Of donuttaarten in het Simpsons deel.
 
Afgelopen weekend 2 dagen Phantasialand gedaan. Met het goede weer was het superdruk op zondag, maandag was veel beter qua drukte. Taron en Fly zijn top. Ben wel maar 1 keer in fly gegaan, was nogal lang aanschuiven en voelde mij niet op mijn gemak zo liggend op de beugel 🤣
 
Ik ben vorige week naar Europa-park geweest, en ik moet zeggen dat ik er toch meer van had verwacht.
Ik dacht dat er een verhaal in het park zat, dat de aankleding beter was. Maar dat viel me toch wat tegen.

Zeker naar aankleding toe is dit niet op niveau van Disney naar mijn gevoel. Heb de oude piraten in Batavia nooit gezien. Maar deze was toch echt wel goed. Invloed van Pirates, maar niet meer de kopie zoals het blijkbaar vroeger was.

Blasphemy!!! Europa-Park is net omwille van die clichématige aankleding zo charmant en heeft heerlijk veel leuke attracties. De beste bots auto's ter wereld 😁
 
Damn, Zadra en Hyperion in Energylandia(Polen) zijn echt awesome achtbanen :love2:
Morgen ernaartoe, ben benieuwd.
Vandaag avondopening Legendia gedaan (20:00 - 00:00) en damn, die Lech coaster is echt waanzinnig goed! Vekoma heeft echt zalig werk afgeleverd. Zou denken dat het een Intamin baan is aan de intensiteit.
En die fly through door het station is zo bangelijk. 😍
 
Gisteren in The Ride to happiness geweest met 25 jaar Studio 100 in Plopsaland.

Is toch een speciale ervaring zo een xtreme spinning coaster.. enkele keren echt gewichtsloos gevoeld en zo een centimeter loskomen uit u stoel.


volgend jaar wil ik ook naar Europa Park. Voor dit jaar staat er enkel nog Halloween (party) én NYE (party) in Disneyland op de planning.
 
Terug
Bovenaan